Schuiten Miniaturen  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Nieuws

View Poll Results: Wat vind jij van de nieuwe 599 GTO?
Zeer mooi, als ik een van de gelukkigen ben graag 25 51.02%
Mooi, maar moet er nog wel aan wennen 6 12.24%
Neutraal, ben niet echt positief maar ook niet negatief 13 26.53%
Niet mooi, hoe kunnen ze hier ooit mee op de proppen komen? 0 0%
Niet de naam GTO waardig 5 10.20%
Voters: 49. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 27-03-2010, 22:00
Maximus Maximus is offline
Guest

Heb aan de topic start een poll toegevoegd, ben benieuwd hoe de rest van de F-chatters denkt over de auto.

Weet iemand mogelijk ook of er een brochure gemaakt gaat worden van de 599 GTO? Ben deze informatie nog niet tegen gekomen op 't net.

.

Last edited by Maximus; 27-03-2010 at 22:23..
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 12:37
M-individual M-individual is offline
Karting
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by Steven View Post
You're right, even a nasty surprise is a surprise...

Het enige echt afwijkende tov een normale 599 is vlgs mij het plastic..

Ligt het nou aan mij of wordt met deze "gto" echt een stuk erfgoed te grabbel gegooid?
Eerst wachten tot je de auto in het echt hebt gezien en de specs en performance kent. Kijk dan terug naar je post en je zult beseffen dat Ferrari niet zomaar het label "GTO" heeft toegekend aan deze auto.

Er is heeeeeeeel wat veranderd aan deze auto t.o.v. de originele 599 GTB en HGTE. Om u maar een idee te geven: de GTO genereert 2 x de downforce die een HGTE kan ontwikkelen. Niet vergeten dat deze auto sneller is dan een Enzo op Fiorano wat toch want wil zeggen voor een V12 met motor voorin. Chassis, ophanging, motor, remmen, gewicht, versnellingsbak, steering angle input, throttle response, Traction Control, ... allemaal overgenomen van de 599 XX. Je kijkt naar de "omologata" versie van de XX. Neen, dit is dus geen "scuderia" versie van de 599. En het feit dat het design van de 599 werd gerespecteerd doet dit project alleen maar eer aan. Voor mij is dit een dijk van een auto
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 12:48
Maximus Maximus is offline
Guest

Klinkt wel heel indrukwekkend. Ben benieuwd wanneer ik een in actie kan zien/horen. Misschien dat Munsterhuis over een klein jaartje een heeft staan.

M-individual, je weet toevallig niet of van de 599 GTO ook een brochure uit komt in de stijl van de 599?
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 13:30
moriaan1's Avatar
moriaan1 moriaan1 is offline
F1 veteran
Bronze Subscribed

Ik moet bekennen, dat deze auto mij wel aanspreekt...
Vanuit diverse bronnen verneem ik dat deze auto heel bijzonder is!

Natuurlijk komt er een brochure, litho-set en een model van MR of bbr voor degenen die op 7 april bij de presentatie aanwezig zijn.

Ik hoop op wat meer geluk en een grotere oplage dan de SP1 brochure..
Brochures van "speciale" Ferrari's zijn altijd iets bijzonders.. Meestal in afwijkende maten..
en vaak gelimiteerd...

Volgens planning gaat Munsterhuis er in juli al een afleveren.
Maar die blijft daar zeker NIET staan... De eigenaar gaat hem z.s.m. gebruiken!
en terecht!

Heeft mr. M er ook niet een in het rood besteld?

Hans
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 13:56
Steven Steven is offline
Formula 3
F-Chat Supporter

Quote:
Originally Posted by M-individual View Post
Eerst wachten tot je de auto in het echt hebt gezien en de specs en performance kent. Kijk dan terug naar je post en je zult beseffen dat Ferrari niet zomaar het label "GTO" heeft toegekend aan deze auto.

Er is heeeeeeeel wat veranderd aan deze auto t.o.v. de originele 599 GTB en HGTE. Om u maar een idee te geven: de GTO genereert 2 x de downforce die een HGTE kan ontwikkelen. Niet vergeten dat deze auto sneller is dan een Enzo op Fiorano wat toch want wil zeggen voor een V12 met motor voorin. Chassis, ophanging, motor, remmen, gewicht, versnellingsbak, steering angle input, throttle response, Traction Control, ... allemaal overgenomen van de 599 XX. Je kijkt naar de "omologata" versie van de XX. Neen, dit is dus geen "scuderia" versie van de 599. En het feit dat het design van de 599 werd gerespecteerd doet dit project alleen maar eer aan. Voor mij is dit een dijk van een auto

ik geloof je meteen. Het zal ongetwijfeld een super-auto zijn. Zeer gezien de voorlopige specs de al rond gaan. Een auto die qua prestaties alle eerdere overtreft, zeker. Maar dat is niet mijn punt.

ik heb de introductie van de 288gto ook bewust meegemaakt ( ja, ik wordt oud...)en dat was écht een sensatie.
Een geheel nieuwe koets met een, voor die tijd, fenomenale specs. Een auto die nog jaren later werd aangehaald als voorbeeld voor alles wat daarna kwam. Met bovendien zeer gelimiteerde produkteaantallen (ik weet niet wat hiervoor voor de 599 gto gepland is maar Ferrari kennende zal hij te koop zijn voor iedereen die er een wil, no limits)

Natuurlijk zijn de specs van deze nieuweling geweldig maar wees eerlijk, er wordt niet echt een milestone overschreven. Daarnaast, en dat zeg je eigelijk zef ook, "bestond" hij al als XX

Je koopt haast een mercedes,bmw of een audi met bijna dezelfde specs. Een vyrons heeft al duidelijk meer. Ik weet het, dat zijn geen Ferrari's maar juist van Ferrari verwacht je dan meer, We hebben het immers over FERRARI!!

M.a.w deze gto is (vind ik dan) niet zo baanbrekend zoals de 288 dat wel was.
Niet wat betreft droge specs en niet wat betreft uiterlijk.

Puur persoonlijk: als ik nu het geld ervoor had dan kocht ik daarvan ook nu een 288gto.
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 15:53
Forza! Forza! is offline
Formula Junior
Not Subscribed

Ik begin me nu toch wel af te vragen hoe men in 1984 tegen het hergebruik van de 3 legendarische letters aankeek.

*Flashback* De grandioze 250 GTO heeft eindelijk een opvolger! De kampioensauto wordt opgevolgd door de 288 GTO, een optisch op de 308 gebaseerde superauto met middenmotor, welke tevens in het groep B kampioenschap zal participeren. Het jongste raspaard uit Maranello heeft, behalve de naam, niets gemeen met zijn illustere voorouder. *einde flashback*.

Goed, terug naar het heden. Laten we nog eens kijken het bestaansrecht van de 599 GTO...
Misschien geen echte opvolger van de 288. Maar wel van de 250?
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 16:24
moriaan1's Avatar
F1 veteran
Bronze Subscribed

Quote:
Originally Posted by Forza! View Post
Ik begin me nu toch wel af te vragen hoe men in 1984 tegen het hergebruik van de 3 legendarische letters aankeek.

*Flashback* De grandioze 250 GTO heeft eindelijk een opvolger! De kampioensauto wordt opgevolgd door de 288 GTO, een optisch op de 308 gebaseerde superauto met middenmotor, welke tevens in het groep B kampioenschap zal participeren. Het jongste raspaard uit Maranello heeft, behalve de naam, niets gemeen met zijn illustere voorouder. *einde flashback*.

Goed, terug naar het heden. Laten we nog eens kijken het bestaansrecht van de 599 GTO...
Misschien geen echte opvolger van de 288. Maar wel van de 250?
Er is maar 1 echte GTO de 250GTO
Gran Tourismo Omologato de naam zegt het al.
De enige van de 3 die de naam GTO officieel mag dragen.
Van Huis naar circuit -racen- en weer naar huis.

De 288GTO is nooit gehomologeerd voor circuitgebruik, en de de 599 GTO is een afgeleide van de XX en zal ook geen " officieel" race apparaat worden.

Het is in ieder geval wel een 12 cilinder!

whats in a name.
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 17:56
Steven Steven is offline
Formula 3
F-Chat Supporter

de 288 is wel degelijk bedoeld geweest als homologatie versie. Dat hij nooit zover gekomen is lag aan de reglementswijzigingen vd FIA. Niet aan ferrari.
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 18:11
moriaan1's Avatar
F1 veteran
Bronze Subscribed

Quote:
de 288 is wel degelijk bedoeld geweest als homologatie versie. Dat hij nooit zover gekomen is lag aan de reglementswijzigingen vd FIA. Niet aan ferrari.
klopt!
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 19:42
Vivado Ferrari's Avatar
Vivado Ferrari Vivado Ferrari is offline
F1 veteran
Moderator

Quote:
Originally Posted by moriaan1 View Post
klopt!
Inderdaad. Volgens mij werd de klasse (Groep B), waarin de Ferrari zou schitteren, verbannen omdat het te gevaarlijk en te snel was. Delta S4's, RS200'dertjes, S1'tjes, Metro'tjes....oei oei oei te link allemaal Maar wel lekker hoor!
Attached Images
File Type: jpg evo.jpg (101.8 KB, 85 views)
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 19:55
Karting
Not Subscribed

Quote:
Met bovendien zeer gelimiteerde produkteaantallen (ik weet niet wat hiervoor voor de 599 gto gepland is maar Ferrari kennende zal hij te koop zijn voor iedereen die er een wil, no limits)

Je koopt haast een mercedes,bmw of een audi met bijna dezelfde specs.

M.a.w deze gto is (vind ik dan) niet zo baanbrekend zoals de 288 dat wel was.
Niet wat betreft droge specs en niet wat betreft uiterlijk.

Puur persoonlijk: als ik nu het geld ervoor had dan kocht ik daarvan ook nu een 288gto.
Production is limited to 599 cars en neen, niet iedereen die er ééntje wil kan er ééntje krijgen.

Ik ben bang dat ik je niet helemaal volg wat je uitspraak mercedes, bmw of audi betreft??? Geloof me ... dit betreft hier niet een 599 met wat andere specs.

Of hij baanbrekend is of niet ... time will tell. De 288 GTO was niet meteen een hit en de 250 GTO ook niet. Met de tijd is men gaan beseffen dat deze auto's uniek waren. Zo zal het waarschijnlijk ook met de 599 GTO. Stijgt hij in waarde dan is dat meegenomen maar voor mij is het pure passie naar analogie met de 250 GTO. De 599 GTO kan best wel eens de laatste "old-school" V12 hardcore Ferrari zijn.

Over smaken en kleuren valt niet te twisten. De 288 GTO is natuurlijk een dijk van een auto maar de twaalf cilinder Ferrari's hebben nog altijd dat ietsje meer. Maar dat is persoonlijk.
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 20:10
Karting
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by Maximus View Post

M-individual, je weet toevallig niet of van de 599 GTO ook een brochure uit komt in de stijl van de 599?
Zie antwoord Moriaan 1.
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 20:14
Karting
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by moriaan1 View Post
en de de 599 GTO is een afgeleide van de XX en zal ook geen " officieel" race apparaat worden.
Wat niet is kan altijd nog komen ...
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 20:19
moriaan1's Avatar
F1 veteran
Bronze Subscribed

Quote:
Production is limited to 599 cars en neen, niet iedereen die er ééntje wil kan er ééntje krijgen.
>Dat is zeker een pluspunt!<

De 599 GTO kan best wel eens de laatste "old-school" V12 hardcore Ferrari zijn.
> daarmee wordt het zonder twijfel een bijzondere auto en zal het waarschijnlijk de laatste evo-versie van de 599 zijn<!

Over smaken en kleuren valt niet te twisten. De 288 GTO is natuurlijk een dijk van een auto maar de twaalf cilinder Ferrari's hebben nog altijd dat ietsje meer. Maar dat is persoonlijk.
> can't argue with that<
Tsja, ook ik was in den beginne vrij sceptisch, maar al met al zou dit wel eens een klassieker kunnen worden..

Hans

.

Last edited by Maximus; 28-03-2010 at 20:34.. Reason: Kleine quote fix
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 20:21
Steven Steven is offline
Formula 3
F-Chat Supporter

Quote:
Production is limited to 599 cars en neen, niet iedereen die er ééntje wil kan er ééntje krijgen..
Met alle respect maar dat hebben ze vaker beweerd...

Quote:
Ik ben bang dat ik je niet helemaal volg wat je uitspraak mercedes, bmw of audi betreft???

.
Wat ik bedoelde is dat het nu rondzingende vermogen niet overdreven veel meer is dan dat van een top Mercedes, BMW of Audi

Maar even als afronding.
Het is geenszins mijn bedoeling je enthousiasme te temperen. Dat gaat me trouwens ook vast niet lukken denk ik. Ik vind het altijd geweldig dat er gelukkig nog steeds mensen zijn die hun succes willen delen met anderen door het aanschaffen van exorbitante auto's waar we allemaal van mogen genieten. Zeker als dat ferrari's betreft.

Het ging er mij in deze alleen om of de auto het erfgoed geen onrecht aandoet. Een GTO is immers een begrip, niet zomaar een typeaanduiding. Ik zou het heel erg jammer vinden als men bij Ferrari deze twee zaken omwille van louter verkoop door elkaar haalt.

Als straks de auto echt baanbrekend blijkt dan neem ik alles terug en kom ik je vast nog wel eens tegen op het circuit. Want laten we wel wezen, da's de (enige) plek waar een GTO echt thuis hoort.
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 20:35
Karting
Not Subscribed

Quote:
Met alle respect maar dat hebben ze vaker beweerd...

Wat ik bedoelde is dat het nu rondzingende vermogen niet overdreven veel meer is dan dat van een top Mercedes, BMW of Audi

Maar even als afronding.
Het is geenszins mijn bedoeling je enthousiasme te temperen. Dat gaat me trouwens ook vast niet lukken denk ik. Ik vind het altijd geweldig dat er gelukkig nog steeds mensen zijn die hun succes willen delen met anderen door het aanschaffen van exorbitante auto's waar we allemaal van mogen genieten. Zeker als dat ferrari's betreft.

Het ging er mij in deze alleen om of de auto het erfgoed geen onrecht aandoet. Een GTO is immers een begrip, niet zomaar een typeaanduiding. Ik zou het heel erg jammer vinden als men bij Ferrari deze twee zaken omwille van louter verkoop door elkaar haalt.

Als straks de auto echt baanbrekend blijkt dan neem ik alles terug en kom ik je vast nog wel eens tegen op het circuit. Want laten we wel wezen, da's de (enige) plek waar een GTO echt thuis hoort.
Inderdaad maar voorlopig staat het productieaantal op 599. Staat trouwens in de wagen zelf vermeld ("One of 599"). Zolang Ferrari de productie niet optrekt is de oplage beperkt op 599 stuks.

GTO is inderdaad een begrip en wordt nu slechts voor de derde keer aan een auto "toegekend". Op basis van wat ik heb gezien is Ferrari hier echt niet over één nacht ijs gegaan. Daarbij komt dat de 599 de "cherry on the cake is of an era". Het is in elk geval een Ferrari met "pedigree". Of het een klassieker of super Ferrari wordt ... time will tell. In elk geval blijft hij de gemoederen bij de Tifosie beroeren en dit zal er volgens mij niet op verbeteren van zodra de eerste wagens worden afgeleverd.

GTO's zal je zeker op het circuit tegenkomen ... het zou zonde zijn ze op stal te laten want dit ding zal ons heel veel plezier gaan bezorgen.

PS: vermogen maakt of kraakt een auto niet. Alhoewel je 670 PS niet meteen underpowered kunt noemen, ligt het hem in de GTO in de "driver's experience". Lateral G force zal indrukwekkend zijn, handling baanbrekend, traction control ongekend, ... . De HGTE heeft 620 pk maar de package zorgt ervoor dat het een auto is waarvan je kippenvel krijgt. Geloof me. 670 PK, minder gewicht, totally different driving dynamics, ... will put this car in another league. M'n M6 heeft 507 pk, een pracht van een V10 en ik rij er dolgraag mee, maar ze is niet te vergelijken met m'n HGTE.

Cheers,

M

Last edited by M-individual; 28-03-2010 at 20:41..
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 20:40
sharknose67's Avatar
sharknose67 sharknose67 is offline
F1 veteran
Silver Subscribed

Quote:
GTO is inderdaad een begrip en wordt nu slechts voor de derde keer aan een auto "toegekend". Op basis van wat ik heb gezien is Ferrari hier echt niet over één nacht ijs gegaan.
....
GTO's zal je zeker op het circuit tegenkomen ... het zou zonde zijn ze op stal te laten want dit ding zal ons heel veel plezier gaan bezorgen.
Er gaat toch het gerucht dat Ferrari weer aan races mee wil gaan doen met de 599XX?? Is daar al iets meer over bekend?? Dat zou de typeaanduiding GTO natuurlijk rechtvaardigen.
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 20:42
Vivado Ferrari's Avatar
Vivado Ferrari Vivado Ferrari is offline
F1 veteran
Moderator

Quote:
Originally Posted by sharknose67 View Post
Er gaat toch het gerucht dat Ferrari weer aan races mee wil gaan doen met de 599XX?? Is daar al iets meer over bekend?? Dat zou de typeaanduiding GTO natuurlijk rechtvaardigen.
Maar zijn er niet meer aantallen nodig voor homelogatie? Is daar tegenwoordig nog sprake van?
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 20:53
sharknose67's Avatar
sharknose67 sharknose67 is offline
F1 veteran
Silver Subscribed

Quote:
Originally Posted by Vivado Ferrari View Post
Maar zijn er niet meer aantallen nodig voor homelogatie? Is daar tegenwoordig nog sprake van?
Geen idee, maar het schoot me te binnen dus vandaar de vraag. Wellicht weet Walter (Veep) hier antwoord op?? Die is veel met racen bezig.
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 21:13
moriaan1's Avatar
F1 veteran
Bronze Subscribed

Doen ze momenteel met de XX niet hetzelfde als FXX.
Een eigen raceserie met fabrieksondersteuning hoef je niet te laten keuren bij de fia.
Hoef je een auto ook niet aan te passen aan een bepaalde klasse en kan de productie beperkt blijven tot een tiental auto's
Je huurt een circuit en laat ze tegen elkaar racen.

De meeste race initiatieven zijn particulier en op basis van produktieauto's.
Ik weet niet of er voldoende Enzo's zijn gebouwd om een FXX te kunnen homologeren.
de 430GT of 575maranello's waren/zijn geen deel van een fabrieksteam.
Van de F40 zijn er bijna 1300 gebouwd, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.
Ik weet niet of de XX of GTO als aangepaste 599's worden gezien, maar dat zou de zaak veranderen..

Zou wel mooi zijn, een Ferrari winnend in meerdere klassen.
Stuk interessanter dan F1

Last edited by moriaan1; 28-03-2010 at 21:23..
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules