Schuiten Miniaturen  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Technische Zaken > 348/355

Reply

Thread Tools
Old 17-08-2011, 00:32
Andretti Molletti Andretti Molletti is offline
Karting
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by Andretti Molletti View Post
Afgelopen vrijdag 4x Bridgestone Epedia laten monteren.
Hij staat weer op het rubber wat ervoor bedoeld is en stuurt aanmerkelijk lichter. Grip is ook ietsjes beter... dat moet ook wel want de oude voorbanden waren nog 1ste montage zo te zien.
Wat wel jammer is, ik kwam erachter dat de li en re voorvelg waren omgewisseld, dus die smoelen niet meer met de achtervelgen ... maandag terug en hopen dat ze dat snel kunnen fixen.
Met deze foto kwam ik erachter

Wat niet weg neemt dat het wel een mooie foto is :-D
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 17:51
sharknose67's Avatar
sharknose67 sharknose67 is offline
F1 veteran
Silver Subscribed

Quote:
Originally Posted by Andretti Molletti View Post
Wat niet weg neemt dat het wel een mooie foto is :-D
Helemaal mee eens Dre! Je hebt er wel gelijk serieuze km's mee gemaakt, gezien je posts in andere draadjes.
Reply With Quote
Old 17-09-2011, 15:39
Andretti Molletti Andretti Molletti is offline
Karting
Not Subscribed

Zo!
Na Viva Italia Assen weer wat wijzer omtrent de banden.
Ik heb er even mee op het circuit gereden en het zijn serieus goede banden.
Na 20 minuten zag ik wel dat de voorbanden het moeilijk hebben gehad en slijten.
Doch de grip is echt fenominaal voor een straatband! Ik heb vroeger wat geraced en dus ervaring op slicks/semislicks. Maar dit viel niet tegen. De rechtuitstabiliteit op het circuit is gewoon goed omdat je niet extreem hard gaat en eigenlijk altijd wel stuurt.
Op de weg vind ik vooral met klaverblaadjes het lastig om de max bochtsnelheid te bepalen, maar op het circuit is het ineens duidelijk dat deze auto een behoorlijke gewichtsverplaatsing kent tijdens remmen. Op het moment als je aanremt (hard aanremt) dan duikt de neus behoorlijk en kan je serieus vroeg en goed insturen (even oefenen en dus later remmen en dus later insturen en dan wel een goede lijn rijden ) Door het gewicht op de neus te leggen stuurt de auto bijzonder lekker in, maar geeft geen onverwachtte overstuur reactie. Je kan ook vroeg op het gas, alleen niet stompen zoals sommige met hun Enzo EDO doen . Uitaccelereren is een lust en ik heb nog nooit zo'n fijne auto, "out of the box" op straatbanden over een circuit gejaagd!!! Echt Chapeau voor Ferrari!! De eerste ronde achter de SC kon ik niks, maar de tweede ronde werd al gelijk geklokt op 2:07 en dat is niet echt langzaam.
Goede banden, voorspelbaar in het grensgebied. Zo in eerste instantie wel vlotte slijtage (maar wat wil je??) en ik vind ze in de regen ook gewoon doen wat ze moeten doen. Ik ben er wel achter dat de banden die eronder zaten een serieus gevaar waren (de voorbanden waren denk ik echt 1ste montage) Misschien zouden ze daar eens op moeten letten bij de APK, profiel is leuk maar niet op een band van 20 jaar oud.
Bridgestone 10 punten!!!
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules