Concept Carz Ferrari Models  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Foto-Galerij

Reply

Thread Tools
Old 20-06-2007, 21:31
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Default Bezoeken aan Autobedrijf Monza te Sint-Martens-Latem (Blg)

Velen onder jullie kennen Kroymans en Munsterhuis in Nederland, maar wie kent er Garage Monza in Sint-Martens-Latem (bij Gent, in België)?
Omdat ze binnenkort gaan verhuizen naar een nieuwe vestiging, ben ik vandaag nog eens in de oude langsgeweest en heb daar natuurlijk wat foto's genomen. Sorry voor de lichtinval soms, maar door de felle zon die weerspiegelde in de garage was het heel moeilijk om foto's te nemen. En ik ben natuurlijk ook Vu niet

Foto1: Garage Monza
Foto2: 612 Scaglietti
Foto3: F430 Spider
Foto4: 275 GTS
Foto5: Een voor mij onbekend model (Wat mij nochtans niet vaak overkomt
Attached Images
File Type: jpg GarageMonza2007 (1).jpg (239.1 KB, 8 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (4) 612 Scaglietti.jpg (291.8 KB, 8 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (6) F430 Spider.jpg (293.5 KB, 6 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (9) 275 GTS.jpg (89.6 KB, 6 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (10).jpg (121.0 KB, 7 views)
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 21:40
Beach58 Beach58 is offline
Karting
Not Subscribed

Ben ook een paar keer bij "Monza"geweest,het is voor mij als Zeeuws Vlaamse Ollander veel dichter dan de Nederlandse bedrijven.Het is alleen jammer dat het door de politiek gelouwerde Europa niet op ons van toepassing is de "grens" is nog steeds aanwezig (BPM,APK).Wanneer je als Belg een 430 wil aanschaffen ben je ca 50000(vijftigduizend) euro goedkoper uit dan in Nederland
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 21:48
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Foto6: F40
Foto7: F355 Spider
Foto8: 360 Spider (Blauw)
Foto9: 360 Spider (Zwart - Interieur)
Foto10: 612 Scagliett
Attached Images
File Type: jpg GarageMonza2007 (11) F40.jpg (121.7 KB, 8 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (13) F355 Spider.jpg (115.3 KB, 7 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (14) 360 Spider.jpg (178.2 KB, 6 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (18) 360 Spider.jpg (113.2 KB, 5 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (20) 612 Scaglietti.jpg (168.7 KB, 3 views)
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 21:57
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Foto11: F430 Spider
Foto12: 599 GTB Fiorano (Zwart)
Foto13: 599 GTB Fiorano (Grijs - Voorkant)
Foto14: 599 GTB Fiorano (Grijs - Achterkant
Attached Images
File Type: jpg GarageMonza2007 (23) F430 Spider.jpg (156.2 KB, 4 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (24) 599 GTB.jpg (173.4 KB, 5 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (27) 599 GTB.jpg (172.5 KB, 3 views)
File Type: jpg GarageMonza2007 (28) 599 GTB.jpg (170.0 KB, 5 views)
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 22:00
Fumacher Fumacher is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Knappe foto's Reiben! Die 275 GTS is een pareltje zeg!

Foto 5 is overigens een 365 GTC/4 als ik het goed heb
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 22:04
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Heb er in totaal zo'n 20 minuutjes in rondgelopen
Vriendelijke man, die Meneer De Buck (Baas van de garage). Ik mocht foto's nemen en rondkijken zonder problemen. Wat mij vooral is bijgebleven is de indrukwekkende middenconsole binnen in de 599 GTB Fiorano. Die wagen is echt een beest als je er voor staat. Ik vind em ook indrukwekkender dan de F430. In de werkplaats achteraan stonden er ook nog een hele hoop Ferrari's waaronder een Testarossa, een Dino 246, ...

Greetz

Reibe
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 22:05
Mondialseeker Mondialseeker is offline
Formula 3
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by Fumacher View Post
Foto 5 is overigens een 365 GTC/4 als ik het goed heb.
idd. 15133 G
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 22:09
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by Beach58 View Post
Ben ook een paar keer bij "Monza"geweest,het is voor mij als Zeeuws Vlaamse Ollander veel dichter dan de Nederlandse bedrijven.Het is alleen jammer dat het door de politiek gelouwerde Europa niet op ons van toepassing is de "grens" is nog steeds aanwezig (BPM,APK).Wanneer je als Belg een 430 wil aanschaffen ben je ca 50000(vijftigduizend) euro goedkoper uit dan in Nederland.
Ja das waar, ik en Onno hadden die discussie ook al in Spa. Taksen zijn echt heel hoog. Op die manier wordt het moeilijk voor een liefhebber om een Ferrari te houden. Hopelijk komt daar beterschap in

Quote:
Originally Posted by Fumacher View Post
Knappe foto's Reiben! Die 275 GTS is een pareltje zeg!

Foto 5 is overigens een 365 GTC/4 als ik het goed heb.
Bedankt Vu! Zo zie je maar ik leer nog elke dag bij

Greetz

Reibe
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 22:16
Mondialseeker Mondialseeker is offline
Formula 3
Not Subscribed

ps. ik ga jullie heren toch eens moeten leren de serienummers op te nemen
greets
Jurge
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 22:28
nofear02's Avatar
nofear02 nofear02 is offline
F1 world champion
Site-Owner

Fantastisch Bert! Goed gedaan man. Aahhhh, geeft mij zoete herinneringen. ben in November daar voor t laatst geweest. Dhr de Buck is een uitzonderlijk vriendelijke man, ja. Mooie verhalen gehoord van hem. Ik heb daar voor het eerst in een F40 die in de werkplaats stond mogen zitten. Was voor mij de eerste keer en een be-le-ve-nis . Ik had eigenlijk met hem afgesproken dat ik mijn 328 airco daar van nieuw (belgisch) gas zou laten voorzien, maar ik heb verdorie nergens tijd voor... Heerlijke plaatjes. Die grijze 599 stond er tóen ook al. En die F40 natuurlijk. Die staat er van een klant van hem alleen maar als onderdak, niet voor de verkoop. Een bjoetie van een F40. Leuk te zien dat ze toch ook wel oude F's verkopen. Hoe is t nou met het nieuwe pand???? Gaat dat nou bijna al eens open???? Heb je daar geen foto's van?
g
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 22:30
mtange's Avatar
mtange mtange is offline
F1 veteran
Commissioner

Bert, mooie foto's hoor! Staan behoorlijk wat mooie Ferrari's binnen! Ik ben er een paar jaar terug ook eens geweest, zoals Onno zegt inderdaad niet zo ver hier vandaan. Toen had je ook nog Alvan Motors, wat een stukje verder op was. Daar stonden ook altijd leuke auto's, waaronder een F40 en twee Bugatti's EB110's! Maar die dealer zit nu op een andere locatie dacht ik.
Als de nieuwe vestiging geopend is, ga je dan ook weer wat foto's voor ons maken?? :
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 23:18
Vivado Ferrari's Avatar
Vivado Ferrari Vivado Ferrari is offline
F1 veteran
Moderator

Mooie Ferrari's Reiben! Geweldige foto's
Reply With Quote
Old 20-06-2007, 23:56
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by nofear02 View Post
...Hoe is t nou met het nieuwe pand???? Gaat dat nou bijna al eens open???? Heb je daar geen foto's van?
gr
Normaal gezien was de opening voor april gepland, maar de werken hebben een hele tijd stilgelegen. Ik ben er de voorbije dagen een aantal keer gepasseerd en nu zijn ze terug heel druk aan het werk om de garage af te krijgen. Die is trouwens heel mooi en een pak groter dan de huidige.
Ik dacht dat de opening nu voor september is voorzien, maar ben dat niet zeker

Quote:
Originally Posted by mtange View Post
Als de nieuwe vestiging geopend is, ga je dan ook weer wat foto's voor ons maken??

...zoals Onno zegt inderdaad niet zo ver hier vandaan
Tuurlijk Michael! Misschien moet je dan maar ff meekomen? Of we gaan allemaal samen met Robert mee om zijn Airco gas

Btw Michael woon jij ook niet zover buiten België? Toch ook niet in de buurt van Sluis

Greetz

Reiben

PS: De garage is inderdaad het bezoeken waard. Vandaag kwam er overigens net een vrachtwagen aangereden met Ferrari's in. Geen trailer met Ferrari op (Dat zou teveel argwaan wekken tijdens de reis), maar wel een witte, met de groene tekst: "Arcese Mercurio". Ik hoorde meneer De Buck tegen zijn klant zeggen; "Als je zo een vrachtwagen ziet is er veel kans dat er een Ferrari in zit". Ik was benieuw welke eruit zo komen dus ben even in de wagen blijven zitten. Bleek een witte F430 te zijn, die nog half ingepakt was met zwarte mousse. Wat er verder nog in stond weet ik niet want ik moest toen door

Greetz

Reibe
Reply With Quote
Old 21-06-2007, 01:10
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by Reiben View Post
Tuurlijk Michael! Misschien moet je dan maar ff meekomen? Of we gaan allemaal samen met Robert mee om zijn Airco gas
Btw Michael woon jij ook niet zover buiten België? Toch ook niet in de buurt

Vandaag kwam er overigens net een vrachtwagen aangereden met Ferrari's in. Geen trailer met Ferrari op (Dat zou teveel argwaan wekken tijdens de reis), maar wel een witte, met de groene tekst: "Arcese Mercurio". Ik hoorde meneer De Buck tegen zijn klant zeggen; "Als je zo een vrachtwagen ziet is er veel kans dat er een Ferrari in zit". Ik was benieuw welke eruit zo komen dus ben even in de wagen blijven zitten. Bleek een witte F430 te zijn, die nog half ingepakt was met zwarte mousse.
en dat vertelt ie zómaar ff tussendoor! spannuuuund! een geheime vrachtwagen met een Ferrari erin! Da's toch helemaal geweldig! Had je ook een foto van moeten maken! Een witte 430 nog al liefst! Sodejanus. Mooi hoor.

btw; jij en mtange kunnen best ooit eens afspreken ja. Monza is voor jou best te doen Michael. Zou leuk zijn. Hebben jullie elkaar al ontmoet op Spa Italia? ja toch
Reply With Quote
Old 21-06-2007, 12:21
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by nofear02 View Post
en dat vertelt ie zómaar ff tussendoor! spannuuuund! een geheime vrachtwagen met een Ferrari erin! Da's toch helemaal geweldig! Had je ook een foto van moeten maken! Een witte 430 nog al liefst! Sodejanus. Mooi hoor.

btw; jij en mtange kunnen best ooit eens afspreken ja. Monza is voor jou best te doen Michael. Zou leuk zijn. Hebben jullie elkaar al ontmoet op Spa Italia? ja toch?
Ja ik wou nog enkele foto's nemen maar ik was al laat en de vrachtwagen stond ook nog redelijk ver van mij. Kheb eens die firma opgezocht en blijkt dat ze heel vaak Ferrari's transporteren

Ik heb Michael inderdaad ontmoet op SpaItalia ja En we zullen wel iets regelen om naar de nieuwe vestiging te gaan als die open is

Greetz

Reibe
Reply With Quote
Old 21-06-2007, 15:06
mtange's Avatar
mtange mtange is offline
F1 veteran
Commissioner

Quote:
Originally Posted by Reiben View Post

Btw Michael woon jij ook niet zover buiten België? Toch ook niet in de buurt van Sluis
Reiben, ik woon net over de grens in Nederland ja. Niet zo ver van Sluis vandaan, maar meer in de buurt van Terneuzen.
Als de opening van garage Monza is kunnen we misschien wel eens wat afspreken ja. Ben wel eens benieuwd hoe dat gaat worden daar!
Jij komt er toch iedere langs voor school? Staat er nog geen datum op een bord wanneer het klaar is
Reply With Quote
Old 21-06-2007, 22:39
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Ik passeer er niet elke dag, is afhankelijk van mijn lesuren (En die zijn iedere week anders) Maar ik zal er eens goed op letten morgen, moet er dan weer passeren. En ik hou je zeker op de hoogte

Greetz

Reibe
Reply With Quote
Old 17-10-2007, 20:11
ferrari-fan ferrari-fan is offline
Formula Junior

en mag je daar zomaar binnen? om te kijken?
Reply With Quote
Old 17-10-2007, 20:57
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by ferrari-fan View Post
en mag je daar zomaar binnen? om te kijken??
als je netjes ben, een beetje netjes gekleed, en t netjes vraagt en uitlegt dat je een grote fan bent en 100 F-modellen in je kamer hebt en een website en slaapt onder een f-dekbed en allemaal posters aan de muur hebt, en er over 25 jaar ook één wil, zo'n heel oud 599-je dan tegen die tijd, dan weet ik zeker dat je er even mag rondkijken. Dhr de Buck is namelijk een zeer vriendelijke man, en die heeft daar absoluut begrip voor, sterker nog, die voelt echt wel aan dat ie daar over 25 jaar een nieuwe klant aan heeft (alhoewel hij al wat ouder is, dus t zal wellicht zijn opvolger zijn).
En ik bedoel dit letterlijk, want ik ken iemand die daar op zijn 12e jaar zich stond te vergaaaaaapen aan een 308, een hele avond lang, tot het donker werd, nadat ie al een folder van hem had gekregen, en 25 jaar later KOOPT ie er inderdaad een, een 328, bij dhr De Buck (wilfried)
Reply With Quote
Old 17-10-2007, 23:29
enzotje enzotje is offline
Formula Junior
Not Subscribed

Als ik dat hier zo allemaal lees zal ik ook eens proberen een bezoekje te brengen. Ben er nog maar één keer langs geweest maar ik durfde niet echt binnen gaan. En ik zal zeggen dat ik reiben ken dan zal het zeker mogen :
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules