Rare parts  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Boeken, memorabilia, gadgets...

Reply

Thread Tools
Old 31-07-2007, 16:27
nofear02's Avatar
nofear02 nofear02 is offline
F1 world champion
Site-Owner

Default Ferrari: In de Ferrari- of auto-tijdschriften deze maand...

Is er iemand die aan abonnement heeft op een F-tijdschrift, zoals cavallino of F-world? Of op een ander gewoon auto-blad? Ik zoek namelijk een tijdschrift-kenner...

Zou die persoon het leuk vinden 1x in de maand of 1x per 2 weken, de F-artikelen even te bespreken hier?? Vertel even waar de hoofdartikelen over gaan, of er mooie foto's bijstonden, opmerkelijke weetjes, of je het een goed artikel vond, etc. En heb je echt een spectaculaire uitgave in handen, dan zou je ons daar op opmerkzaam kunnen maken.

Voorbeeld: topgear nu met de 60 Celebrazioni special.

Mag natuurlijk ook met meerderen, in roulatie. Let op, het moet wel echt over Ferrari gaan, over andere merken, dat hoort hier niet. Meld je aub even

.

Last edited by Vivado Ferrari; 19-07-2008 at 13:09.. Reason: Titel
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 16:35
Vivado Ferrari's Avatar
Vivado Ferrari Vivado Ferrari is offline
F1 veteran
Moderator

Er zijn vast meerdere members die ze lezen inderdaad, kunnen we lekker de artikeltjes bespreken. Goed idee Robert!
Ik heb geen abonnementen maar bestel ze bij www.autonetclassic.nl Echt een klasse winkel, perfecte service!
Dit zijn mijn vaste bladen....
Attached Images
File Type: jpg FORZA80.jpg (32.1 KB, 1023 views)
File Type: jpg ferrariclub.jpg (19.4 KB, 1027 views)
File Type: jpg fworld.jpg (18.8 KB, 1012 views)

Last edited by Vivado Ferrari; 31-07-2007 at 16:38..
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 21:43
250lm's Avatar
250lm 250lm is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Standaard Cavallino, Ferrari World (D), Ferrari Story, World in Red, Auto Italia (GB) allen via de winkel.

Abonnement op Gli Amici, clubblad van de Ferrari Club Genk, La Strada, Pininfarina News, Shell Venster, Autoweek (via vader)

Losse verkoop alles wat los en vast zit. Moet dit weekend ook even de grens over voor de Ferrarispecial van AutoWereld
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 22:08
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by 250lm View Post
Standaard Cavallino, Ferrari World (D), Ferrari Story, World in Red, Auto Italia (GB) allen via de winkel.
Abonnement op Gli Amici, clubblad van de Ferrari Club Genk, La Strada, Pininfarina News, Shell Venster, Autoweek (via vader)
Losse verkoop alles wat los en vast zit. Moet dit weekend ook even de grens over voor de Ferrarispecial van AutoWereld.
Ja Niels, ik zie het al hoor; jij bent echt DE F-tijdschriftenman hierzo van deze site ! Achteraf had ik dat ook al wel kunnen weten eigenlijk, hoeveel jij er wel niet hebt thuis; un-be-lie-ve-ble. Vincent is er ook heel goed thuis in zie ik, maar jij hebt al de F-model van de week draad Vin. Ik hoop dus dat Niels ons af en toe eens wil vertellen wat er te lezen is. Hoeft helemaal geen uitputtend vergelijkend- warenonderzoek te zijn hoor . En zit je eens een maand krap in de tijd, ben je aan je tijdschriften nog niet toegekomen, dan selecteer je alleen maar ff 1 of 2, en neem je de volgende maand 2 andere. Als we maar plaatjes te zien krijgen, met een beetje info. En geef tips.

Dat geldt overigens voor iedereen hoor! Help elkaar. Ik zag bijv vandaag in de kiosk een magazine dat heette geloof ik rtl7grandprix of zoiets, en er stond op de cover ''uit de schatkamer van Enzo'', of zoiets. Nou bij deze dus.

Oh ja; heb dus eindelijk TopGear; de F-special gekocht vandaag! Dacht er de afgelopen dagen telkens aan als ik al weer thusi was of teug op de zaak. En bij de 1e 3 kiosken was het uitverkocht! Maar bij de 4e was het raak.

Lekker diiiiiiiik zeg. Wauw! Hebbes dus!

Last edited by nofear02; 31-07-2007 at 22:13..
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 22:10
Vivado Ferrari's Avatar
F1 veteran
Moderator

Niels heeft er inderdaad veel kijk op. Niels? wat is dat Shell venster voor een blad? Haal je je bladen bij Autonet Classics
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 22:13
250lm's Avatar
250lm 250lm is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by Vivado Ferrari View Post
Niels heeft er inderdaad veel kijk op. Niels? wat is dat Shell venster voor een blad? Haal je je bladen bij Autonet Classics?
Haal ze overal en nergens maar meestal wel van Ellen. Shell Venster is gewoon een blad van Shell en heeft af en toe wat over het Ferrari F1 team. Ik doe in principe alleen Nederlands en Engels, hoewel ik die Engelse voornamelijk 2e hands koop ivm nieuwprijzen van 10 euro
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 22:20
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Losse verkoop alles wat los en vast zit. Moet dit weekend ook even de grens over voor de Ferrarispecial van AutoWereld.
Ik zit dit nog eens rustig terug te lezen, maar ik vind dit eigenlijk niet normaal hoor . 1e regel = 5, 2e = 6, = al 11 en dan nog wat losse bladen erbij?? zeg een stuk of 15 per maand??? . En dan gaat ie ook nog wat in t buitenland halen! . Prachtig! . Ik dacht vroeger dat je alleen Ferrari's had en dat sommigen mensen zo'n ding hadden en er zondagmiddag soms eens een stukje mee reden... Nou weet ik dat F-hobby zó ontichelijk breeeeed en diiiiep is, ongelofelijk gewoon. Snap echt niet dat jullie allemaal nog gewoon een vriendin hebben ook .
RESPECT
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 22:26
250lm's Avatar
250lm 250lm is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by nofear02 View Post
Ik zit dit nog eens rustig terug te lezen, maar ik vind dit eigenlijk niet normaal hoor . 1e regel = 5, 2e = 6, = al 11 en dan nog wat losse bladen erbij?? zeg een stuk of 15 per maand??? . En dan gaat ie ook nog wat in t buitenland halen! . Prachtig! . Ik dacht vroeger dat je alleen Ferrari's had en dat sommigen mensen zo'n ding hadden en er zondagmiddag soms eens een stukje mee reden... Nou weet ik dat F-hobby zó ontichelijk breeeeed en diiiiep is, ongelofelijk gewoon. Snap echt niet dat jullie allemaal nog gewoon een vriendin hebben ook .
RESPECT!

Even voor de goede orde: World in Red en Ferrari Story zijn nu jaarlijkse uitgaven. dan heb ik ook nog Meri Kits Ferrari specials. Zouden er 12 dacht ik komen maar das bij vijf of zes tot op heden gebleven. Ferrari World (D) is een kwartaalblad (Engelse heb ik ook compleet, maar die zijn na 38 stuks gestopt). Cavallino en Forza (die was ik nog vergeten) zijn tweemaandelijkse uitgaven. Alleen Auto Italia is maandelijks. La Strada om de drie maanden en Autoweek wekelijks maar die krijg ik in batches en bij vlagen. Koop verder alleen los als er een Ferrari artikel in staat

Op dit moment doe ik er nog af en toe Prancing Horse, Ferrari en Ferrari Market Letter bij maar niet heel actief. Heb er wel behoorlijk wat van
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 22:33
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Kolere..... ! Prachtig!! Maar heb jij nou dan toevallig ook al dat artikel gezien in die rtl7magazine van nu? is t wat
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 22:34
250lm's Avatar
250lm 250lm is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Kolere..... ! Prachtig!! Maar heb jij nou dan toevallig ook al dat artikel gezien in die rtl7magazine van nu? is t wat?
Zag er wel ok uit, weet niet zeker of ik het ook al gelezen heb
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 22:44
Vivado Ferrari's Avatar
F1 veteran
Moderator

Quote:
Zag er wel ok uit, weet niet zeker of ik het ook al gelezen heb.
De man achter de Barron Racing Magazine, Mark Koense, maakt nu het RTLGP Magazine. Dus met de lay out zit het wel goed. Volgende maand komt er een Ferrari special in te staan.........:
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 22:53
Hugo Hugo is offline
Formula Junior
Not Subscribed

In vergelijk met Niels ben ik maar een amateur met de volgende magazines:

Cavallino (op enkele van de 1e 10 nummer na compleet)
Forza (compleet)
Ferrari World Deutschland (compleet)
Gli Amici (op enkele van de 1e 10 nummer na compleet)
Prancing Horse (redelijk compleet....iemand nummers te ruil/koop?)
+ nog diverse losse magazines van enkele clubs.

Leuk idee om het over tijdschriften te gaan hebben.

Heren verzamelaars wat is voor jullie HET magazine? Voor mij op de 1e plaats Cavallino gevolgd door Prancing Horse.

Hug
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 23:00
250lm's Avatar
250lm 250lm is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Gli Amici omdat het compleet een geschiedenis is van Ferrari in NL. Sowieso zijn de eerste 10-15 nummers zeldzamer (maar wel betaalbaarder dan Cavallino)

Cavallino vanwege de zeldzaamheid

Vintage Ferrari magazine ivm met een nulnummer en een eerste nummer en daarna niet meer uitgegeven.

Ferrari World (GB) was altijd leuk en is het allemaal mee begonnen in mijn verzameling

[QUOTE=Hugo;9081]In vergelijk met Niels ben ik maar een amateur met de volgende magazines:

Cavallino (op enkele van de 1e 10 nummer na compleet)
Forza (compleet)
Ferrari World Deutschland (compleet)
Gli Amici (op enkele van de 1e 10 nummer na compleet)
Prancing Horse (redelijk compleet....iemand nummers te ruil/koop?)
+ nog diverse losse magazines van enkele clubs.

Leuk idee om het over tijdschriften te gaan hebben.

Heren verzamelaars wat is voor jullie HET magazine? Voor mij op de 1e plaats Cavallino gevolgd door Prancing Horse.

Hugo[/QUOTE
Reply With Quote
Old 31-07-2007, 23:24
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by Hugo View Post
In vergelijk met Niels ben ik maar een amateur met de volgende magazines: ... Leuk idee om het over tijdschriften te gaan hebben. Hugo
Nou, dat noem ik geen ''amateur'' hoor Hugo! Tsjeeeee! Weet je hoeveel ik er heb? 6 . Een paar Gli's, 2x die F-world nr 65 (daar staat onze advertentie in) en een Cavallino, gratis gehad uit de USA om te kijken voor advertenties. En dan vandaag er zelfs een gekocht; topgear. Ik heb in alle nauwelijks iets gelezen...
Reply With Quote
Old 01-08-2007, 00:04
250lm's Avatar
250lm 250lm is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Laten we dan maar meteen beginnen met een makkelijke, want hier snap ik zelf weinig tot niets van.

De rechter is een oud nummer van NYT OM Biler Autocar (12 april 2007) wat ik bij een supermarkt vond, met daarin een artikel (4 pagina;s) over Ferrari in the movies. Leuke foto's va o.a. Ingrid Berman, Zsa Zsa Gabor en Paul Newman. Goed? geen idee! Leuk? Jazeker, ondanks bekende foto's toch niet vaak bij elkaar gepubliceerd! Verder nog ergens een fotootje van een gecrashte Veyron in Engeland en een test van de Lamo Gallardo Superleggera.

De linker (BIL Magasinet) ligt momenteel in Denemarken in de schappen en gaat over 60 jaar Ferrari (21 pagina's). Voornamelijk Engels materiaal met een beetje het standaard F40, 360 Modena, Enzo, Dino maar ook leuk met de 212 Export en de viering van 60 jaar op Fiorano
Attached Images
File Type: jpg mag1.JPG (190.0 KB, 1080 views)
File Type: jpg mag2.JPG (181.4 KB, 1067 views)
File Type: jpg mag3.JPG (149.2 KB, 1028 views)
Reply With Quote
Old 01-08-2007, 00:33
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Leuk Niels! Grappig man, in t deens. ik zie daar Sammy davis jr bij een 330 in 1965. pfieuw! dat is al 40 jaar geleden. die foto van zs zsa staat geloof ik nou ook in die topgear met de f-special? Heb jij enig idee wat Tillykke is?? Op de rechtbladzijde staat iets over de Copenhage Historic GrandPrix. Onze deense vrienden kenneth en ik-ben-ff-zijn-naam-kwijt gaan daar heen! Met 100 .eu flyers... , heb ik vorige week opgestuurd. Leuke plaatjes. Thnks!

Last edited by nofear02; 01-08-2007 at 00:36..
Reply With Quote
Old 01-08-2007, 01:34
Huijsje's Avatar
Huijsje Huijsje is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Heb jij enig idee wat Tillykke is??
Even wat beter Googlen Robert! Tillykke is het Deense woord voor VERJAARDAG. Hoe kan het eigenlijk ook anders met een dergelijke reportage eronder :
Reply With Quote
Old 01-08-2007, 01:37
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by Huijsje View Post
Even wat beter Googlen Robert! Tillykke is het Deense woord voor VERJAARDAG. Hoe kan het eigenlijk ook anders met een dergelijke reportage eronder
A-ha!! grappig! goed gedaan Huijs
Reply With Quote
Old 02-08-2007, 15:51
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Had ik al verteld dat ik met een beetje moeite eindelijk TOPGEAR heb bemachtigd?? . De f-special! erg mooi
Attached Images
File Type: jpg topgearfsp.jpg (50.5 KB, 963 views)
Reply With Quote
Old 23-08-2007, 17:09
ferrari-fan ferrari-fan is offline
Formula Junior

Quote:
Had ik al verteld dat ik met een beetje moeite eindelijk TOPGEAR heb bemachtigd?? . De f-special! erg mooi!
bij die topgear is een artikel van dario bennuzi en Fxx dit hoort er bij [url]http://www.youtube.com/watch?v=QcEj2F24puQ[/url
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules