Bridgestone  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Ferrari- Praat

Reply

Thread Tools
Old 06-04-2017, 22:07
beginnende leek beginnende leek is offline
Rookie
Not Subscribed

Default Ik sta op het punt om me een 348 TS aan te kopen. Tips?

Als volslagen leek, overweeg ik om de komende tijd een 348 TS aan te kopen. Zou hem inschrijven voor 30/6, zodanig dat ik zeker ben dat ik hem als oldtimer in Belgie kan hebben (verlaagde taksen etc). Ik vind er op de verschillende sites heel wat die jonger zijn dan juni 1992.

Ik heb al verschillende mensen gecontacteerd, en het is leuk om veel adviezen te krijgen, ook al spreken die elkaar soms tegen.
Zo hoor ik dat de 348 één van de mindere modellen van Ferrari zou zijn, en ik voor dat budget beter op zoek zou gaan naar een Mondial (cabrio).

Wat ik in alle geval weet, is dat ik een auto in uitstekende staat moet kopen, waar geen technische tekortkomingen aan zijn en die liefst niet heeft stilgestaan.

De prijzen op de traditionele sites (autoscout, mobile.de, ....) gaan tussen de 45 en 65K. Ik verkies een Europees model boven een Amerikaans, en ook minder dan 50.000 km.
Wat me dan opvalt, zijn de wagens die je in Italie kan kopen.
Zo staat er een topwagen te koop (33 km, 02/91, 1 eigenaar, volledige historiek) voor 52K in Bari.
Heeft iemand ervaring met het kopen rechtstreeks in Italië en op 'zicht' en 'vertrouwen' laten overbrengen?

Bedankt voor jullie tips.
Reply With Quote
Old 29-12-2017, 20:00
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Het is wat stil hier op het forum, dus mijn eerste vraag is of je al geslaagd bent....
Als het uit Italië komt......beware! Geloof ze dus nooit oftenimmer op hun blauwe ogen!
Probleem is om een geschikt adres te vinden voor aan AKK (vanf nu: aankoopkeuring).
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules