Autoland  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Ferrari- Praat

Reply

Thread Tools
Old 07-02-2018, 13:24
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Default Gek die marktprijzen

Ik kon het niet laten om dit topic te openen
Ik volg al jaren de markt van het oude spul: 3x8, 355, 550, Dino 308. Is het een gekte? Trouwens ook wel eens leuk om dit forum op te frissen. Wat zijn jullie meningen en bevindingen?
Ik zie momenteel absurde prijzen, van meerdere merken overigens. Op dit moment zie ik een fenomeen wat ik niet herken: er wordt werkelijk NIETS verkocht, en toch houden de handelaren erg vast aan het prijsniveau. Hmmm....wat gaat het worden....stort het uiteindelijk in, of groeien de prijzen verder?
Reply With Quote
Old 07-02-2018, 13:32
Ben Ben is offline
Formula 3
Not Subscribed

Blijft altijd een markt van wat de gek er voor geeft.
Op dit moment zie je dat de prijzen voor deze type's in NL momenteel alweer aan het zakken zijn.
Kun je ook al wel zien aan de vraagprijzen bij diverse handelaren.
Maar vraagprijs is bijna nooit de verkoop prijs.
Denk dat het hoogtepunt van de prijzen een jaar geleden op zijn top was.
Reply With Quote
Old 07-02-2018, 21:50
Kees den Hertog Kees den Hertog is offline
Formula Junior
Not Subscribed

Een Dino is het duurst, ver over een ton,(of twee), een 308/328/Mondial doen rond de 90.000 euro, de jongere types, 348, 355, 550 zitten daar iets onder...
Reply With Quote
Old 08-02-2018, 00:59
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Dino kan ik nog enigszins begrijpen, de rest niet. Het aanbod is enorm.
Reply With Quote
Old 08-02-2018, 08:34
Steven Steven is offline
Formula 3
F-Chat Supporter

ik vind de prijzen niet absurt. Ja er is wel een corrective ghewwest dat klopt maar als je puur kijkt naar wat je krijgt voor je geld is het eigelijk nog steeds niet duur.

een 308/328 etc etc koop je momenteel voor rond de 60-70 Da's wel dezelfde prijs als een aangeklede BWM of ander modern lelijke eenheidsworst.

De keuze lijkt dan nog steeds heel simple.

Last edited by Steven; 08-02-2018 at 08:37..
Reply With Quote
Old 08-02-2018, 16:41
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Prijzen gaan richting een ton! Althans, de vraagprijzen....

Overigens vindt ik het in de meeste gevallen wél duur voor wat je krijgt, maar dat terzijde
Het blijft immers een berg niet-al-te-best staal, en niet-al-te-beste elektronica, het is alleen maar mooi vormgegeven
Reply With Quote
Old 09-02-2018, 07:43
Steven Steven is offline
Formula 3
F-Chat Supporter

Quote:
Originally Posted by Ajax View Post
Prijzen gaan richting een ton! Althans, de vraagprijzen....

Overigens vindt ik het in de meeste gevallen wél duur voor wat je krijgt, maar dat terzijde
Het blijft immers een berg niet-al-te-best staal, en niet-al-te-beste elektronica, het is alleen maar mooi vormgegeven
Ai.......

Ja als je zo redeneert dan heb je gelijk. Echter natuurlijk heb je dat niet

ELKE wat oudere auto is in basis niet meer dan dat, van kever tot ferrari 250GTO
De vormgeving maakt het verschil en daarnaast niet onbelangrijk (......) de emotie die een auto meebrengt. De begeerlijkheid, het ideaal, de passie, de historie van een merk, noem maar op.

Het gaat bij de prijzen van een oldtimer, of zelfs bij prijzen van autos in het algemeen natuurlijk helemaal niet om de intrinsieke waarde. Dan zouden ze immers bijna "per kg" kunnen worden gekocht.

Dezelfde redenatie kan je gebruiken voor huizenprijzen. Waarom kost huis x in Wassenaar 5x zoveel dan hetzelfde huis x in Appelscha?
Waarom kost een I phone X 5 keer zoveel dan een huawei S10?

Toen ik in 2008 mijn 328 kocht, btw een auto vrijwel in nieuwstaat met slechts 24000 km op de teller, kostte die op dat moment minder dan een nieuwe beetje aangeklede golf, of een standaard GTI.
Maar er was geen moment dat ik overwoog te kiezen voor die golf!

Mensen kiezen voor een tweede/hobby auto puur vanwege de emotie. De prijs ervan is dan geen rationele afweging over aanschafprijs, afschrijving en brandstofgebruik. Nee, die hobby auto is het vervullen van een droom of het vullen van van een lacune. De prijs ervan is ook emotie. ( en in mijn geval bij de verkoper, een gebrek daaraan)

Koppel dit dan ook nog aan beschikbaarheid van een bepaald model of merk en je snapt waarom een 40 jaar oude kever goedkoper is dan een 40 jaar oude Ferrari.

Is een ton dan teveel? Geen idee. De markt heeft echter altijd gelijk.

Is die prijsontwikkeling leuk?
Voor mij als echte liefhebber niet. De onderdeel prijzen stijgen mee, de verzekeringspremie loopt op terwijl voor mij de emotie niet is veranderd.

en zeg nou zelf, dit is toch PURE emotie!
Attached Images
File Type: png IMG_5593.PNG (1.26 MB, 3 views)

Last edited by Steven; 09-02-2018 at 08:21..
Reply With Quote
Old 09-02-2018, 20:52
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Haha, je maakt me gek met dat mooie plaatje

Uiteraard heb ik ongelijk: álles is gebaseerd op emotie! Als de zintuigen maar genoeg (positief) geprikkeld worden, ga je zó voor de bijl....
Reply With Quote
Old 10-02-2018, 07:57
Steven Steven is offline
Formula 3
F-Chat Supporter

Quote:
Originally Posted by Ajax View Post
Haha, je maakt me gek met dat mooie plaatje

Uiteraard heb ik ongelijk: álles is gebaseerd op emotie! Als de zintuigen maar genoeg (positief) geprikkeld worden, ga je zó voor de bijl....
nog wat dan?
1 Afgelopen jaar op de Gross Glockner ( ik raak zelf ook niet uitgekeken.....)

2 Het grote voordeel voor de zelf-sleutelaar. Als er toch een keer wat kapot gaat dan verpest dat niet de vakantie. Het kost wel een paar dagen natuurlijk..
( gebroken gaskabel in 2017)
Attached Images
File Type: jpg IMG_5715.jpg (221.5 KB, 3 views)
File Type: jpg IMG_5710 (2).jpg (156.2 KB, 1 views)

Last edited by Steven; 10-02-2018 at 08:11..
Reply With Quote
Old 10-02-2018, 08:03
Steven Steven is offline
Formula 3
F-Chat Supporter

Default nog een

Met de 328 in 2014. Op vrijwel dezelfde plek
Attached Images
File Type: jpg IMG_2244 (2).jpg (132.0 KB, 1 views)
Reply With Quote
Old 10-02-2018, 11:05
cire430 cire430 is offline
Formula 3
Silver Subscribed

Fantastisch om een passie zo te kunnen beleven. Mooie plaatjes Steven.
Reply With Quote
Old 10-02-2018, 18:48
moriaan1's Avatar
moriaan1 moriaan1 is offline
F1 veteran
Bronze Subscribed

Prijzen blijven een momentopname.
Hangt ook van de types af.

Een goedkope auto bestaat niet ;-)
Een goede auto verdient zijn geld in lage kosten snel terug.

Het grote probleem blijft degene die met veel pijn en moeite een auto koopt, en niet gerekend had op de kosten van onderdelen, onderhoud en veel voorkomende mankementen.
Het is nu eenmaal geen golf gti ;-)

Een droom is vaak een ilusie, en dan komt de realiteit soms keihard aan ;-)
Reply With Quote
Old 13-02-2018, 21:44
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Heb je daar ervaring mee gehad moriaan? Maar daar ging het topic niet over.

Volgens mij staat in alle segmenten (ook de andere merken) de markt volledig op slot. Is iedereen nu zo'n beetje uitgekocht/uitgeïnvesteerd? Klaar met kopen? Of zie ik dat verkeerd?
Reply With Quote
Old 15-03-2018, 17:49
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Er is nu toch wel een daling ingezet....Witmer heeft een prijs laten zakken, Mak heeft zijn prijs aangepast, de handelaar in Emmen houdt halsstarrig vast aan zijn prijs, wetende dat die auto echt een waslijst aan aandachtspunten heeft....een aantal 348's én F355's zijn eraf gehaald, die steken binnenkort vast weer (ergens anders?) de kop op. Ik kijk momenteel met name naar de 348 en F355. Maar hetzelfde zie ik bij de 550/575 gebeuren, de 3x8 weet ik niet (die fladdert nog wat...).
Maar of een 355 boven een ton nog aftrek zal vinden???? Echt belachelijke prijzen, wie daar intrapt heeft zijn huiswerk niet goed gedaan....er zijn echt veel van die schilderijen geproduceerd, de kwaliteit is bar en boos.....ik zie inmiddels na een korte inspectie of een 348/355 een zwaar en verwaarloosd leven achter de rug heeft. En vooral of er hiaten zitten in de historie.
Ik hoop dat het weer een kopersmarkt wordt, en geen investeringsmarkt. De investeerders zullen nu toch wel zo'n beetje klaar zijn? Die hebben toch allemaal wel 1 of meerdere speeltjes in de kelder gezet?
Emotie is in elk geval een slechte raadgever, Steven
Reply With Quote
Old 06-04-2018, 12:46
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Grappig, dit forum lijkt op sterven na dood, maar er wordt driftig meegelezen, juist ook dit topic (getuige het aantal 'hits').

Het wordt erg mooi weer de komende week, benieuwd of de prijzen weer 'aangepast' worden, en welke auto's een nieuwe eigenaar vinden...het voorjaar doet het altijd goed voor de handel. Zelfs ik krijg zin om te kopen....voorjaarskriebels?
Reply With Quote
Old 11-04-2018, 12:14
fscuderia fscuderia is offline
Karting
Not Subscribed

Default Mondial 3.2 Argento te koop

Ik heb een F te koop en die kost nog geen 40k (38.500 euro_). En in tegenstelling tot ander aanbod in deze prijsklasse geen afgereden USA of vage Japanse import... Zie Marktplaats!
Reply With Quote
Old 25-04-2018, 17:01
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Is die al weer verkocht? Of is het die bij ClassicYoungtimerConsultancy staat....maar dan voor 45K?
Reply With Quote
Old 01-05-2018, 14:23
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Ik wilde de volgende auto aanhalen als zijnde redelijk geprijsd, en toch niet verkocht. Das jammer, want volgens mij liggen de kaarten bij deze auto goed. Of heb ik het mis?

https://www.autoscout24.nl/aanbod/fe...b977?cldtidx=2

Ik weet het: niet rood, maar een beetje striping met de Italo vlag doet wonderen, en dan dat interieur: supergaaf! Zwart met rood! Alles lijkt recht aan de auto. Heeft iemand wellicht meer info? Of is zelfs deze auto nog te hoog geprijsd? Dit zegt toch wel wat over de markt....
https://ag-spots-2009.o.auroraobject...09174513_4.jpg
Reply With Quote
Old 16-05-2018, 22:21
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Update: de blauwe F355 die voor 120K te koop staat, is nu ook ingezet bij BVA voor 70K....benieuwd hoe dat afloopt (ik schat: 'niet gegund', maar ik kan het mis hebben)
Ik vraag me bij dit soort veilingen altijd af of objecten aangeboden worden om onder garantiebepalingen uit te komen....of is het een soort verlengstuk van Marktplaats geworden?
Reply With Quote
Old 21-05-2018, 09:04
Steven Steven is offline
Formula 3
F-Chat Supporter

ach, garantie bij een auto van 20+ jaar oud zal er zowieso niet echt zijn.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules