Assicuro  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Kletspraat

Reply

Thread Tools
Old 03-03-2007, 23:23
nofear02's Avatar
nofear02 nofear02 is offline
F1 world champion
Site-Owner

Hey jongens! wat is het hier druk ineens!! ik kom net online; ben net klaar met werken! ik ga kijken. gezellig mannen!!

<update: heey ik zie dat Marcel hier is!!!!! 512cello; geweldig! welkom marcel! wat leuk!! wow!>

< ,, en inmiddels Micha ook! geweldig! echt heel leuk. ik had jou immers 'gevonden' op .com micha! en kon niet eens normaal afscheid van je nemen. en nu spreek ik tóch gelukkig hier weer. super!>

.

Last edited by mavanhaasteren; 24-07-2008 at 22:53..
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 09:02
Paulus's Avatar
Paulus Paulus is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Thumbs up

Quote:
Originally Posted by Kingpin328 View Post
ja ja effe geduld :-)

heb geduld gehad,staat er op leuk als een ieder zijn F leven er op vermeld.
ik vindt het tof om zo elkaars F achter gronden te leren kennen
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 09:51
Fumacher Fumacher is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by Roger_L View Post
Netspanning, 7 inch TFT LCD, automatische diashow, zowel liggend als staand te gebruiken, wand- en tafelgebruik, variabele tijdsinterval, JPEG formaat ondersteuning, 12V 6W, inclusief adapter
Ik ga morgen even naar de Blokker dan. Zoiets is echt heel erg leuk! Jammer dat ik alleen maar CF-kaartjes heb, dus zou ik nog even naar een SD moeten zoeken.

Die Ferrari Owned Presentaties is idd erg leuk. Erg interessant waar jullie je auto's vandaan hebben en wanneer.

grtzzz

Vu

.

Reply With Quote
Old 04-03-2007, 09:53
Formula Junior
Gold Subscribed

Hebben jullie de maansverduistering gisteren nog gezien? Toen ik terug was van werk heb ik nog een poging gewaagd om wat foto's er van te maken.

Edit: overigens, het was best moeilijk om een goede foto te maken van de maan. Iemand die tips heeft voor dergelijk fotografie? RobertoGraaf?

.
Attached Images
File Type: jpg foto11.JPG (77.2 KB, 56 views)

Reply With Quote
Old 04-03-2007, 10:36
Pterps's Avatar
Pterps Pterps is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by Fumacher View Post
Hebben jullie de maansverduistering gisteren nog gezien? Toen ik terug was van werk heb ik nog een poging gewaagd om wat foto's er van te maken.

Edit: overigens, het was best moeilijk om een goede foto te maken van de maan. Iemand die tips heeft voor dergelijk fotografie? RobertoGraaf?
Heb je een statief gebruikt? Welke ISO
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 10:58
Formula Junior
Gold Subscribed

Ik had de ISO op 250 waar die normaal altijd op staat. Verder had ik gebruik gemaakt van de driepoot. Met sluitertijden varierend van 10 tot 25 seconden
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 11:03
Pterps's Avatar
Pterps Pterps is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Ik had de ISO op 250 waar die normaal altijd op staat. Verder had ik gebruik gemaakt van de driepoot. Met sluitertijden varierend van 10 tot 25 seconden.
Heb je dan de ontspan knop zelf ingedrukt of heb je de zelfontspanner gebruikt? (of AB)

.

Reply With Quote
Old 04-03-2007, 11:07
Formula Junior
Gold Subscribed

Zelfontspanner op 5 sec.....daar ligt het dus niet aan. Wat ik wel opmerkte was dat naarmate de sluitertijden langer waren, de maan/ de sterren bewogen.

Dat kan de volgende oorzaken hebben:
- statief bewoog (niet mogelijk want stond op zelfonspanner en er was geen wind)
- de aarde en de maan bewogen tov van elkaar; lijkt me plausibele

.

Reply With Quote
Old 04-03-2007, 11:19
Roger_L's Avatar
Roger_L Roger_L is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Quote:
Zelfontspanner op 5 sec.....daar ligt het dus niet aan. Wat ik wel opmerkte was dat naarmate de sluitertijden langer waren, de maan/ de sterren bewogen.

Dat kan de volgende oorzaken hebben:
- statief bewoog (niet mogelijk want stond op zelfonspanner en er was geen wind)
- de aarde en de maan bewogen tov van elkaar; lijkt me plausibel.
Dus het statief bewoog niet, maar de aarde t.o.v. de maan wel; dan beweegt toch ook het statief ? Tenzij de maan t.o.v. de aarde bewoog, maar dan snap ik het ook niet meer

Mooie foto trouwens. Was mij iets te laat gisteravond, maar had achteraf bezien toch de moeite moeten nemen
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 15:51
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Vu, was de maan wel scherp in je zoeker toen je erop scherpstelde?? Dat lijkt me eigenlijk onmogelijk, daar is het object namelijk veel te klein voor. Scherpstellen doet alleen het scherpstel-oog, dat is natuurlijk maar een rondje zo groot als een forse glazen speldeknop. Níet: je marker, laat staan je je honingraat-patroon. Bovendien; jij had je camera omhoog op een statief? Kon je dan met bukken nog wel er doorheen kijken?? Handmatig scherpstellen geprobeerd? AF/M
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 16:06
Formula Junior
Gold Subscribed

Ik heb eerst handmatig scherpgesteld....maar in het donker kon ik niet heel goed zien of die dan daadwerkelijk scherpgesteld stond of niet. Heb toen iets van 15 foto's handmatig ingesteld gemaakt. Later liet ik het scherpstellen aan de camera over......de foto die ik gepoost heb is daar een resultaat van.

De camera stond op de hoogste stand op het statief. Ik kon gewoon bukkend goed door de zoeker kijken.

Objectief stond in de 300mm stand....als het vanaaf weer helder is, ga ik eens iets nieuws uitproberen

.

Reply With Quote
Old 04-03-2007, 17:15
Pterps's Avatar
Pterps Pterps is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Ik heb eerst handmatig scherpgesteld....maar in het donker kon ik niet heel goed zien of die dan daadwerkelijk scherpgesteld stond of niet. Heb toen iets van 15 foto's handmatig ingesteld gemaakt. Later liet ik het scherpstellen aan de camera over......de foto die ik gepoost heb is daar een resultaat van.

De camera stond op de hoogste stand op het statief. Ik kon gewoon bukkend goed door de zoeker kijken.

Objectief stond in de 300mm stand....als het vanaaf weer helder is, ga ik eens iets nieuws uitproberen
Ik lees wel eens over het getrokken effect bij sterren en de maan, maar dan heb je het over een sluitertijd van 30 minuten enzo. Op zich is het vreemd dat je de sterren en de maan niet mooi scherp hebt gekregen
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 17:35
micha1980's Avatar
micha1980 micha1980 is offline
Karting
Gold Subscribed

Default avata

ff testen of mijn avatar werkt,kreeg nl een foutmelding

en YES hij werkt.THNX robert

.

Last edited by mavanhaasteren; 24-07-2008 at 22:54..
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 19:08
Pterps's Avatar
Pterps Pterps is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by micha1980 View Post
ff testen of mijn avatar werkt,kreeg nl een foutmelding

en YES hij werkt.THNX robert
Ziet er goed uit Micha! En ook nog een foto van jezelf in je profile zie ik
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 19:42
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by micha1980 View Post
ff testen of mijn avatar werkt, kreeg nl een foutmelding en YES hij werkt.THNX robert
En óf ie werkt micha! hij is prachtig man! ik ben gek van die plaatjes . ik vind dat gewoon gezellig staan. Je stelt je nog wel ff officieel voor hé op de F-hoofddraad? En bij de F-owned Pres. En in t smoelenboek! je bent immers ook gold. en dan ook nog een foto-verslag van de mille miglia; nou, jij bent verder zoet van de week
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 20:31
Formula Junior
Gold Subscribed

Hey Micha! Ziet er goed uit die avatar Is dat een foto van de paddock in Spa
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 21:01
Pterps's Avatar
Pterps Pterps is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

21.00 uur, Top Gear!!! BBC 2.

Veel kijk plezier
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 22:24
Paulus's Avatar
Paulus Paulus is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Arrow

net op .com gelezen dat Henkie zijn Bpm heeft mogen aftikken aan de fijne mensen van de Douane.

hij is helemaal in de wolken, nu ga ik er maar rap voor zorgen dat er ook wat geels op mijn wagen komt, en dan maar lekker gummen

als eerste ga ik een tunneltochtje rijden. nog mensen die eind maart op een zondag morgen wat tijd over hebben????????????
Reply With Quote
Old 04-03-2007, 22:29
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by Paulus View Post
net op .com gelezen dat Henkie zijn Bpm heeft mogen aftikken aan de fijne mensen van de Douane.

hij is helemaal in de wolken, nu ga ik er maar rap voor zorgen dat er ook wat geels op mijn wagen komt, en dan maar lekker gummen

als eerste ga ik een tunneltochtje rijden. nog mensen die eind maart op een zondag morgen wat tijd over hebben?????????????
WOW Da's nieuws! Leuk voor Henkie. Zal een opluchting voor hem zijn! t Was ook zo idioot zacht buiten vandaag. Misschien Paulus! ik weet het nog niet. Niet een hele ochtend. En niet grootschalig. Maar ff 's ochtends vroeg het seizoen inwijden, mwoah. wie weet. Misschien wel! Maar laten we t daarover dan ff in de gold sectie hebben. Of blijft het een volkomen legale 50 km p/u rit???..
Reply With Quote
Old 05-03-2007, 07:44
Pterps's Avatar
Pterps Pterps is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by Paulus View Post

als eerste ga ik een tunneltochtje rijden. nog mensen die eind maart op een zondag morgen wat tijd over hebben?????????????
Wie weet, laten we het hopen, maar de kans is vrij groot dat ik dan bezig ben om de eerste poepluiers te verschonen

.

Last edited by mavanhaasteren; 24-07-2008 at 22:54..
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules