Ricambi Classiche  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Kletspraat

Reply

Thread Tools
Old 24-02-2007, 11:54
nofear02's Avatar
nofear02 nofear02 is offline
F1 world champion
Site-Owner

Default De kletspraat - Hoofddraad

Nou brand maar los. Waar begin je eigenlijk zoiets mee? Wat je bijv zoal gedaan hebt gisteren? Of dat je een andere gewone auto gekocht hebt? Of iets leuks meegemaakt hebt. Of iets op tv gezien hebt? Nou ja, alles wat niet in eerste instantie hoofdzakelijk alleen maar over Ferrari gaat.

Enfin, Je mag hier iig met je vrindjes van dit forum praten over van alles en nog wat, koetjes en kalfjes dus, en ook alles wat gewoon slap geleuter lijkt, dat nou niet 1,2,3 thuishoort op de iets meer serieuzere Hoofddraad. En op deze draad mag dat ook totaal 'niet-F-gerelateerd' zijn

Last edited by nofear02; 25-02-2007 at 12:10..
Reply With Quote
Old 24-02-2007, 11:59
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Ik zal beginnen: Bram; ging jij nou vandaag nog die zuignap kopen voor op je auto zodat je eens een keer een filmpje van jezelf kan maken in actie in je F? Roger; heb jij ook zo'n ding? Pterps heeft zo'n mooie van manfrotto om aan de zijkant van je wagen te kunnen bevestigen
Reply With Quote
Old 24-02-2007, 12:16
Roger_L's Avatar
Roger_L Roger_L is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by nofear02 View Post
Ik zal beginnen: Bram; ging jij nou vandaag nog die zuignap kopen voor op je auto zodat je eens een keer een filmpje van jezelf kan maken in actie in je F? Roger; heb jij ook zo'n ding? Pterps heeft zo'n mooie van manfrotto om aan de zijkant van je wagen te kunnen bevestigen!
Klopt, ik heb er eentje van Hama. Heel goed ding met ingebouwde vering om getril te voorkomen. Toch worden de beelden vanuit zo'n statief erg statisch, je draait immers niet met de weg mee. Ik overweeg nog een bulletcamera onder de voorbumper te monteren, met een aansluiting voor de videocamera aan de passagierszijde. Dan kun je onder het rijden beslissen welk camerastandpunt je wil hebben, en hoef je niet te stoppen om de camera weer van je auto te halen. Nadeel is de kwaliteit van dergelijke camera's.

Voorbeeldje met Hama : http://www.youtube.com/watch?v=xKkQV9XpwI8

.

Last edited by mavanhaasteren; 03-07-2008 at 20:52..
Reply With Quote
Old 24-02-2007, 13:19
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Wow! Weljaaaaa.... meerdere camera's meteen maar! . Na, dat zal helemaal fraai worden ja. Maar dat ene filmpje vind ik ook al leuk hoor! Lekkere snelheidsbeleving zó op die dijk met al die bomen die voorbij flitsen. Heerlijk geluid ook hoor van die Testarossa. Mooi diep, ronkend, grommend. Nog niet zo gillend. Je hoort de ''inhoud'' van dat monster. Geweldig!

Trouwens; bram had het ook al over een Hama. Nou, dan kunnen elkaar nog wel tips geven straks! .

<Edit: lekker weggetje roger; lekker door de polder; waar is het?!

Last edited by nofear02; 24-02-2007 at 13:29..
Reply With Quote
Old 24-02-2007, 14:39
Pterps's Avatar
Pterps Pterps is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by Roger_L View Post
Klopt, ik heb er eentje van Hama. Heel goed ding met ingebouwde vering om getril te voorkomen. Toch worden de beelden vanuit zo'n statief erg statisch, je draait immers niet met de weg mee. Ik overweeg nog een bulletcamera onder de voorbumper te monteren, met een aansluiting voor de videocamera aan de passagierszijde. Dan kun je onder het rijden beslissen welk camerastandpunt je wil hebben, en hoef je niet te stoppen om de camera weer van je auto te halen. Nadeel is de kwaliteit van dergelijke camera's.

Voorbeeldje met Hama : http://www.youtube.com/watch?v=xKkQV9XpwI8
De Hama is geschikt voor video camera, die van mij alleen voor fotocamera aangezien hij niet afgeveerd is. Mooi resultaat Roger!

Voorbeeldje van een bullitcam op een seat leon, tijdens clubspecials op Zandvoort, er werd nogal wat schade gereden toen, de bullitcam bracht deze crash goed in beeld:

http://www.538.nl/~ddx/zandvoort-16j...h_wreck_HI.wmv

.

Last edited by mavanhaasteren; 03-07-2008 at 20:53..
Reply With Quote
Old 24-02-2007, 18:42
Huijsje's Avatar
Huijsje Huijsje is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Man man man,

Die eigenaar van die peugeot zal wel balen. Zwaar naar de kl*te gereden die auto zeg! Wielen afgeknakt, voorkant helemaal in elkaar. Het beeld van die opnames vind ik trouwens zo slecht nog niet! Hoge snelheidsbeleving zo dicht boven het asfalt en nog aardig geluid ook! Op zich prachtig dat filmpje hoor! (ja, jammer van die crash dan.. voor de eigenaar tenminste )

@Peter, neem trouwens aan dat je dat filmpje met jouw eigen auto gemaakt hebt? Doe je dat wel vaker, zo met het KOPPELMONSTER het circuit op
Reply With Quote
Old 24-02-2007, 22:38
Kingpin328 Kingpin328 is offline
Formula Junior
Not Subscribed

Quote:
Ik zal beginnen: Bram; ging jij nou vandaag nog die zuignap kopen voor op je auto zodat je eens een keer een filmpje van jezelf kan maken in actie in je F? Roger; heb jij ook zo'n ding? Pterps heeft zo'n mooie van manfrotto om aan de zijkant van je wagen te kunnen bevestigen!
Ehm - ja. En dat is dus letterlijk een zuignap met kogelkop en schroefdraad, thats it! Ik ben echt een sucker voor dit soort gadgets.

Laatst voor de aardigheid al een keer een montage-zuignap op de achterruit gezet, compactcamera met postbode-elastiek erop, half uurtje laten draaien onderwijl rondtoerend. resultaat verbluffend, enige manco was de lensdop die tegen de ruit had gehangen, hoop ruis en vibraties als stoorgeluid.
Moet hier toch beter mee gaan lijkt me, voor 20 euro allicht een poging waard
Attached Images
File Type: jpg hama00004043abb2.jpg (6.8 KB, 2292 views)
Reply With Quote
Old 24-02-2007, 22:49
Roger_L's Avatar
Formula 3
Gold Subscribed

Quote:

<Edit: lekker weggetje roger; lekker door de polder; waar is het?!>
Vlak bij mij in de buurt, ca 512 meter.

Overigens....hoe snel is een Testa op 280 ? Trekt gewoon in één keer door als een locomotief, niks langzaam langzamer worden...3000 touren bij 180

http://www.youtube.com/watch?v=t1Mg10fQHlA&NR

.

Last edited by mavanhaasteren; 03-07-2008 at 22:21..
Reply With Quote
Old 25-02-2007, 02:32
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Hey, is dat niet dat filmpje van die testarossa die een paar maanden geleden in belgie te koop werd aangeboden voor 39.995? Daarvan was de toerentalmeter kapot (zoals de verkoper ook al netjes had aan gegeven) want hij staat op 3000 bij 280. Machtige film. Wat een geluid

Last edited by nofear02; 27-02-2007 at 10:53..
Reply With Quote
Old 25-02-2007, 11:33
Pterps's Avatar
Pterps Pterps is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by Huijsje View Post
Man man man,

Die eigenaar van die peugeot zal wel balen. Zwaar naar de kl*te gereden die auto zeg! Wielen afgeknakt, voorkant helemaal in elkaar. Het beeld van die opnames vind ik trouwens zo slecht nog niet! Hoge snelheidsbeleving zo dicht boven het asfalt en nog aardig geluid ook! Op zich prachtig dat filmpje hoor! (ja, jammer van die crash dan.. voor de eigenaar tenminste )

@Peter, neem trouwens aan dat je dat filmpje met jouw eigen auto gemaakt hebt? Doe je dat wel vaker, zo met het KOPPELMONSTER het circuit op?
Dit is niet vanaf mijn eigen Leon gemaakt, ik ga normaal gesproken nooit met deze auto op het circuit, aangezien hij van de zaak is en op een circuit ben je niet verzekerd. November 2005 ben ik wel op zandvoort geweest met mijn eigen auto, ik was uitgenodigd door Racing for Holland om een dagje racelijnen te leren rijden op Zandvoort, de auto was die dag aanvullend verzekerd, echt een waanzinnige ervaring! Aan het eind van de dag nog even met een instructeur mee geweest in zijn BMW 530d Touring, het was een natte baan, dus ik heb meer door de zijruiten gekeken dan door de voorruit, echt een waanzinnige drifthoek heeft zo'n 5-serie.

Over circuits gesproken, zelden zo'n puinhoop op ee circuit gezien:

http://www.dpccars.com/car-movies/12...-car-crash.htm

.

Last edited by mavanhaasteren; 03-07-2008 at 22:21..
Reply With Quote
Old 27-02-2007, 17:58
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Ja die film is verschrikkelijk. Echt alles wordt aan gort gereden. Goed dat jij met je leon toen niet daarbij was peet; dan kan je wel aanvullend verzekerd zijn, maar t blijft zonde...

.

Last edited by mavanhaasteren; 23-07-2008 at 09:09..
Reply With Quote
Old 02-03-2007, 19:52
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

We hebben trouwens een nieuwe member; Ivo! Zijn gebruikersnaam is Scuderia Ferrari Nevaeh. Hij is een goede vriend van Vu. Hij zal zichzelf wel voorstellen op de hoofddraad. Maar hier even; ik zie dat ie zojuist zijn avatar geplaatst heeft; wat een bijzondere! Goed zo Ivo. Nou nog een mooie profielfoto uitzoeken!

Last edited by nofear02; 02-03-2007 at 22:02..
Reply With Quote
Old 02-03-2007, 20:37
575 GTC's Avatar
575 GTC 575 GTC is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Vandaag nog een heel laat verjaardags kadootje opgehaalt.
een zelf samen gesteld foto boek met F-foto's van 2006

.
Attached Images
File Type: jpg 100_0430.jpg (204.5 KB, 4 views)
File Type: jpg 100_0433.jpg (182.8 KB, 3 views)
File Type: jpg 100_0434.jpg (208.2 KB, 2 views)
File Type: jpg 100_0435.jpg (210.0 KB, 4 views)
File Type: jpg 100_0436.jpg (185.1 KB, 6 views)

Last edited by mavanhaasteren; 23-07-2008 at 09:10..
Reply With Quote
Old 02-03-2007, 21:10
Roger_L's Avatar
Formula 3
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by 575 GTC View Post
Vandaag nog een heel laat verjaardags kadootje opgehaalt.
een zelf samen gesteld foto boek met F-foto's van 2006
Waar heb je dat laten maken ? HEMA of ergens anders ? Ziet er in ieder geval goed uit. Ikzelf vind de HEMA software niet zo geweldig, ik zou er meer mee willen als dat mogelijk is..
Reply With Quote
Old 02-03-2007, 21:16
575 GTC's Avatar
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by Roger_L View Post
Waar heb je dat laten maken ? HEMA of ergens anders ? Ziet er in ieder geval goed uit. Ikzelf vind de HEMA software niet zo geweldig, ik zou er meer mee willen als dat mogelijk is...
Bij de Primera. ik heb ook de software van de HEMA geprobeert maar vond ze van de Primera fijner
Reply With Quote
Old 02-03-2007, 21:34
Roger_L's Avatar
Formula 3
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by 575 GTC View Post
Bij de Primera. ik heb ook de software van de HEMA geprobeert maar vond ze van de Primera fijner.
OK, dan ga ik dat een keer uitproberen, Thnks
Reply With Quote
Old 02-03-2007, 22:05
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Machtig Mina; wat een mooi boek Gairo! Echt prachtig. Geweldig zo al die mooie kleuren tegen een zwarte achtergrond. Wat een mooi naslagwerk joh! Kan je op een regenachtige dag je eigen boek nog eens helemaal terugbladeren.

Enne... daar maak je wel de blits mee als je dat aan anderen laat zien! Ik wil het iig ooit wel eens zien hoor
Reply With Quote
Old 02-03-2007, 22:10
Huijsje's Avatar
Formula Junior
Gold Subscribed

Wat een geweldig mooi boek Gairo! De meeste foto's op de pagina's die je laat zien komen me trouwens wel erg bekend voor Ik vind het er zeer professioneel uit zien, dat boek, en het contrast tussen die zwarte pagina's en de veelal rode auto's is echt schitterend! Heb je al eerder van deze jaaroverzichten laten maken? En hoeveel foto's kun je er in kwijt? Het is misschien wel erg gaaf om elk jaar zo'n boek in elkaar te zetten van alle activiteiten die je bezoekt! Dat zijn er toch wel heel wat en je maakt ook zeer veel foto's in een jaar, dus een jaaroverzichtje met per activiteit een aantal pagina's foto's is schitterend

Last edited by Huijsje; 02-03-2007 at 22:12..
Reply With Quote
Old 02-03-2007, 22:17
575 GTC's Avatar
Formula Junior
Gold Subscribed

Bedankt !

dit boek was van alle F's dingen die ik heb meegemaakt in 2006 maar er staan ook ander sportauto's in onder ander een bezoek aan Hessing

ik had 476 foto over 74 pagina's
je kan er zoveel maken als je zelf wilt
ik vond het wel vrij prijzig voor wat ik had moest ik 48 euro betalen

en ik was nog vrij moelijk om keuzens te maken welke foto's je plaats
voor mij is het meestal geen probleem om 400 foto's per evelement te maken daar van zijn er meestal rond de 100 echt mooi

Ik heb het boek vooral laten maken om er door heen te blader en heringeren op te halen en om en ander te laten zien wat ik heb mee gemaakt want een foto zecht meer dan 1000 worden

vandaag liet ik hat aan een vriend van mij zien en voor ik het wist was het fotoboek kwijt omdat de rest van de klas het ook wou zie zelfs de leerhaar

Last edited by 575 GTC; 02-03-2007 at 22:22..
Reply With Quote
Old 02-03-2007, 22:24
Huijsje's Avatar
Formula Junior
Gold Subscribed

Zozo, dan heb je nog flink wat foto's moeten laten schieten die je er eigenlijk wel in zou kunnen plaatsen wat betreft de kwaliteit ervan. Dat lijkt me wel erg moeilijk inderdaad om een goede keus te maken. Achteraf denk je misschien wel eens: "had ik die foto er ook maar bij gezet". Maare 48 euro is wel een duur grapje zeg! Als je dat ieder jaar laat maken, zo'n boek, dan loopt dat wel erg snel op! Aan de andere kant: laat eens een rolletje foto's ontwikkelen... Dat is ook niet echt goedkoop te noemen. En nu heb je ze nog gelijk 'ingeplakt' in een zeer luxe foto-album ook! Geen geklooi met lijm en doorzichtige velletjes papier die altijd maar dubbelgevouwen raken. Super oplossing toch?

Maar dit was je eerste boek dus, als ik het goed begrijp
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules