Ferrari Club Andalucia  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Boeken, memorabilia, gadgets...

Reply

Thread Tools
Old 09-08-2013, 08:41
Bakker Bakker is offline
Rookie
Silver Subscribed

Default Wie kan me helpen?

Ik denk dat ik hier na het lezen van enkele topics op de juiste plaats zit..

Ik ben in het bezit van het enigste BBS magnesium velg dat gesigneerd is door Michael Schumacher met certificaat waar hij in 2000 wereldkampioen is geworden in Suzuka Japan! Nu is mijn vraag wat dit waard is, want om eerlijk te zijn heb ik schrik dat het hier in huis ligt!!!

Ik heb zelf al naar meer info gezocht en het enige dat ik vind is dat er in 2007 een veiling is geweest in Maranello waar er 5stuks zijn geveild van bolides van elk jaar waar hij mee wereldkampioen geworden is zoals een achtervleugel, een tandwiel enz... Mijn rechterachtervelg is er daar één van.

Zelf heb ik ook een site gevonden waar een goudkleurige te koop staat zonder enige handtekening en vragen ze al 10.000euro voor!!

Ik wil er dus eigenlijk vanaf, maar voor de juiste prijs!

Een fotoke:

Hopelijk ga ik hier iets wijzer van worden!
Reply With Quote
Old 09-08-2013, 12:20
moriaan1's Avatar
moriaan1 moriaan1 is offline
F1 veteran
Bronze Subscribed

Maak je geen zorgen, je hebt geen klomp goud in huis..

Ferrari beduveld met dit soort items vaak verzamelaars..
Ze verkopen een onderdeel van een bepaald type, maar of hij daadwerkelijk daar gebruikt is, is maar de vraag en niet de bewijzen.
Het certificaat zegt meestal niet zoveel.
Er zijn meer zuigers uit de F1 2000 motor verkocht dan er ooit in races zijn gebruikt.

Ik weet niet hoeveel je er zelf voor hebt betaald, maar ik hoop niet dat je hem van Ferrari zelf hebt gekocht.. Een wiel uit de jaren 60 met handtekening van Surtees of Ickx doet momenteel rond de 500 euro.. Ferrari vraagt voor merchandise belachelijke prijzen.
Dit soort dingen is voor de juiste persoon geld waard, hoeveel? hangt van de persoon af.
Zeker geen 10.000 euro.. Vragen staat vrij, maar het zien te ontvangen is van geheel andere orde.
Je bent niet de enige met een door Schumacher gesigneerd wiel, Ferrari en fans lieten alles signeren, en certificeren, maar helaas is Schumacher op dit moment niet meer zo populair.

Heb F1 motoren gezien voor 20.000 euro, dus een wiel is zeker geen 10.000 euro waard..

Last edited by moriaan1; 09-08-2013 at 12:27..
Reply With Quote
Old 09-08-2013, 14:15
Bakker Bakker is offline
Rookie
Silver Subscribed

Waarom vind je daar dan geen andere velgen van? En alles staat zo gedetailleerd op velg en certificaat... Bij Ferrari zelf in Wijnegem hadden ze dit zelf nog niet gezien... Raar!
Reply With Quote
Old 09-08-2013, 15:43
moriaan1's Avatar
F1 veteran
Bronze Subscribed

de meeste velgen blijven bij de auto's in het Corse cliente programma.

Heb de veiling Legenda et passione in Maranello live gevolgd, en daar waren de prijzen niet hoog.. De teambus (1:1) ging zelfs voor weinig weg..

Heb nog nooit gezien dat er een stickertje in de velg staat in welke GP hij is gebruikt, natuurlijk zal het een officieel gelimiteerd Ferrari Item zijn, daar twijfel ik niet aan.
Ook de handtekening zal authentiek zijn. Is de band versleten? Velg is ziet er wel heel nieuw uit.. De binnenrand zal als hij gebruikt is flink gekrast zijn door het vastschroeven van de wielbout.

Als je er 10.000 euro voor kan krijgen zou ik geen seconde twijfelen!

Ferrari is heel creatief met het te gelde maken van reserve onderdelen, zie de Ferrari-store.

Gezien de huidige populariteit van Schumacher en het aantal door hem gesigneerde items (duizenden) ben ik niet overtuigd van een extreme waarde.
Reply With Quote
Old 09-08-2013, 15:49
moriaan1's Avatar
F1 veteran
Bronze Subscribed

Wink voila..

http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=162928

http://www.rmauctions.com/results/re...?SaleCode=FF07
Reply With Quote
Old 09-08-2013, 17:17
Ben Ben is offline
Formula 3
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by moriaan1 View Post
de meeste velgen blijven bij de auto's in het Corse cliente programma.

Heb de veiling Legenda et passione in Maranello live gevolgd, en daar waren de prijzen niet hoog.. De teambus (1:1) ging zelfs voor weinig weg..

Heb nog nooit gezien dat er een stickertje in de velg staat in welke GP hij is gebruikt, natuurlijk zal het een officieel gelimiteerd Ferrari Item zijn, daar twijfel ik niet aan.
Ook de handtekening zal authentiek zijn. Is de band versleten? Velg is ziet er wel heel nieuw uit.. De binnenrand zal als hij gebruikt is flink gekrast zijn door het vastschroeven van de wielbout.

Als je er 10.000 euro voor kan krijgen zou ik geen seconde twijfelen!

Ferrari is heel creatief met het te gelde maken van reserve onderdelen, zie de Ferrari-store.

Gezien de huidige populariteit van Schumacher en het aantal door hem gesigneerde items (duizenden) ben ik niet overtuigd van een extreme waarde.
Denk ook dat Hans het goed ziet en verwoord.
Op de veilingen in Maranello word vaak door bedrijven geboden en die kijken niet zo naar de waarde in geld maar meer naar de reclame waarde.
Reply With Quote
Old 09-08-2013, 19:09
mavanhaasteren's Avatar
mavanhaasteren mavanhaasteren is offline
F1 veteran
Moderator

Je kan hem altijd op Ebay aanbieden met een minimaal bod wat je er voor wil hebben en als je het niet verkoopt was je prijs misschien te duur en kan je het gewoon nog een keer proberen voor iets minder net zo lang totdat je hem wel verkoopt
Reply With Quote
Old 09-08-2013, 21:02
jutenjul's Avatar
jutenjul jutenjul is offline
Formula 3
Silver Subscribed

ik heb de catalogus ( 2007 ) van de link van Hans hier in huis
en van sommige velgen word de geschatte waarde niet eens gehaald

en het is met al het spul van Ferrari maar net wat de gek er voor geeft

Michel.
Attached Images
File Type: jpg SAM_0001.jpg (31.5 KB, 197 views)
File Type: jpg SAM_0002.jpg (55.8 KB, 199 views)
File Type: jpg SAM_0003.jpg (62.7 KB, 202 views)
File Type: jpg SAM_0004.jpg (48.3 KB, 197 views)
File Type: jpg SAM_0005.jpg (28.3 KB, 197 views)
File Type: jpg SAM_0006.jpg (58.9 KB, 197 views)
Reply With Quote
Old 09-08-2013, 21:27
Ben Ben is offline
Formula 3
Not Subscribed

Beste kans op een hoge prijs blijft denk ik toch Ebay. Is maar net wat de verzamel gek er voor geeft.
Reply With Quote
Old 09-08-2013, 23:03
Bakker Bakker is offline
Rookie
Silver Subscribed

Ik ga morgen enkele foto's extra plaatsen, want het wiel dat ik heb komt nog nie in de buurt van wat jullie posten... Ik heb er inisialen instaan van de gewonnen wereldtitel.
Reply With Quote
Old 10-08-2013, 09:15
Bakker Bakker is offline
Rookie
Silver Subscribed

Moriaan1: Waar kan ik best een expert alles laten zien, want deze is niet gebruikt denk en zijn handtekening is wss wel echt aangezien er op de sjepap een streepje staat. Stikkerkes die erop plakken zijn ook erg recht geplakt dus er is tijd in gestoken :-)

Met die linken hierboven kan ik ook weinig doen aangezien niet gehandtekend zijn en serieus gebruikt...

Ik snap niet dat er nergens anders zo'n velg is opgedoken of is dit enkel de enige in zijn soort??

Hier nog enkele foto's:

Reply With Quote
Old 10-08-2013, 09:17
Bakker Bakker is offline
Rookie
Silver Subscribed

Reply With Quote
Old 10-08-2013, 11:30
bigodino bigodino is offline
Formula Junior
Not Subscribed

Is het een slick of een regenband? Er staat op dat het setje 3 is. die is misschien niet of nauwelijks gebruikt, wat de goede conditie kan verklaren. Bij de veiling staat ook een velg in vergelijkbare kwaliteit, die tijdens testen gebruikt zou zijn en die ziet er ook goed uit. Of misschien is ie wel gebruikt, maar later weer opgeknapt voor de verkoop, hoewel me dat een beetje onwaarschijnlijk lijkt.

Om er zeker van te zijn dat het allemaal echt is, zou je Ferrari zelf kunnen benaderen. Zij zouden het toch moeten kunnen bevestigen.

Blijft dan de vraag wat het waard is. Hoeveel meer is het waard t.o.v. de andere gebruikte velgen zonder handtekening? Wat is dus de meerwaarde van de handtekening en kwaliteit? Joost mag het weten. Toch proberen om te zoeken naar vergelijkbare items en waar die voor verkocht worden. Lastig. Succes!

p.s. tip van Hans om op de internationale chatsite te kijken lijkt me een goede. Daar zit ook een handelaar uit Canada op die dit soort items koopt en verkoopt: CollectorStudio.com
Reply With Quote
Old 10-08-2013, 14:03
Hugo Hugo is offline
Formula Junior
Not Subscribed

Ik vindt het certificaat dat erbij zit vreemd, Bij alle originele Ferrari F1 items die ik te koop heb zien staan, veilingen, Store, Internet etc. is het deze layout:

Hugo
Attached Images
File Type: jpg PISTON-K.jpg (76.9 KB, 6 views)
Reply With Quote
Old 10-08-2013, 16:46
Bakker Bakker is offline
Rookie
Silver Subscribed

@bigodino: Er ligt een slick op dat niet gebruikt is..
Ik ga eens naar CollectorStudio.com mailen en eens zien wat zij ervan weten!

@Hugo: Ik heb al zoveel certificaten gezien dat ik het ook niet meer weet! Het is in ieder geval geen gewoon papierke, want aan de voorzijde is het niet egaal??
Reply With Quote
Old 12-08-2013, 19:14
Bakker Bakker is offline
Rookie
Silver Subscribed

Na enkele mails naar CollectorStudio ben ik iets wijzer geworden en heb een vermoeden dat deze persoon geen oprechte waarde kan meegeven!
Normaal gezien worden dergelijk items door de CEO getekend en dat is bij mij niet het geval, dit is werkelijk door Michael Schumacher zelf getekend! Nu hij niet zo populair meer is geven ze ook weinig geld, maar dit is een uitzondering en blijkbaar wil CollectorStudio daar ook het bedrag voor geven als een gewoon Magnesium BBS wiel waar ik me dan vragen bij stel!!!!

Ikzelf doe het niet weg onder de 10.000euro omdat het nu wel uniek is...
Reply With Quote
Old 13-08-2013, 09:37
moriaan1's Avatar
F1 veteran
Bronze Subscribed

En dat zal je nooit gaan lukken.. sorry, maar dat is de realiteit.

Zelfs een borrani van Fangio zal dat bedrag niet halen..
Reply With Quote
Old 13-08-2013, 10:45
Ben Ben is offline
Formula 3
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by Bakker View Post
Na enkele mails naar CollectorStudio ben ik iets wijzer geworden en heb een vermoeden dat deze persoon geen oprechte waarde kan meegeven!
Normaal gezien worden dergelijk items door de CEO getekend en dat is bij mij niet het geval, dit is werkelijk door Michael Schumacher zelf getekend! Nu hij niet zo populair meer is geven ze ook weinig geld, maar dit is een uitzondering en blijkbaar wil CollectorStudio daar ook het bedrag voor geven als een gewoon Magnesium BBS wiel waar ik me dan vragen bij stel!!!!

Ikzelf doe het niet weg onder de 10.000euro omdat het nu wel uniek is...
En denk ik dat je nog heeeeel lang met deze gesigneerde velg blijft zitten.
Niemand zal daar minimaal € 10.000,-- voor neertellen.
Maar wens je veel succes bij de verkoop.
Reply With Quote
Old 13-08-2013, 11:17
Forza! Forza! is offline
Formula Junior
Not Subscribed

Het lijkt me nu zaak om vooral geduldig te zijn.
Mensen die je zo'n bedrag willen geven zijn schaars, maar wie weet?

Probleem voor je is inderdaad dat Schumacher na Ferrari richting Mercedes is gegaan
en daar niet de sterren van de hemel heeft gereden. Dat heeft toch zijn status aangetast.
Merk je dus ook van alle kanten in de prijzen van zijn memorabilia.

Van mijn kant dus ook succes met de verkoop, ik leg die 10000 nog even weg voor
de aankoop van een echte F.
Reply With Quote
Old 13-08-2013, 12:52
Pascal Pascal is offline
Formula 3
Not Subscribed

Misschien kan je eens een veilinghuis contacteren ? De Schumacher helm en fleece zijn toch ook voor een groot bedrag verkocht.
Of probeer het eens bij een Schumi fanclub.

Iig veel succes gewenst.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules