Francorcamps Motors Brussels  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Boeken, memorabilia, gadgets...

Reply

Thread Tools
Old 27-08-2007, 21:29
FerrariFreaks FerrariFreaks is offline
Rookie
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by nofear02 View Post
Had ik al verteld dat ik met een beetje moeite eindelijk TOPGEAR heb bemachtigd?? . De f-special! erg mooi!
he robert, was het lastig om deze te krijgen? Ik wilde krap 3 weken geleden de engelse versie bemachtigen toen ik aan de andere kan van de sloot was, maar in de UK lag daar toen al het nummer van september. Ik was ook meer benieuwd naar het vertaalwerk, want ik moet nog steeds een beetje wennen aan TopGear-magazine in NL. Vroeger kocht ik de engelse versie wel eens los in de winkel als er leuke dingen in stonden en dat had z'n charmes, maar de NL-versie heb ik nog maar 1 keer gekocht en je mag niet raden welke uitgave dat is geweest. Deze TopGear is sowieso leuk om te hebben met zo'n mooi logo op de voorkant, maar er vielen me een aantal kleine dingetjes op, waarvan ik dacht dat het niet helemaal goed vertaald was. En ik weet niet of het werkt om uit een populair iets als TopGear een slaatje te slaan door het simpelweg in het Nederlands te leveren. Een voorbeeld is die kop bovenaan de cover: Clarkson die zich te pletter rijdt door radio 4. Ik ken de engelse radio niet, maar ik kan me zo voorstellen dat ze daar geen radio 4 hebben. Hij zal wel de engelse klassieker zender bedoeld hebben en TopGear-NL vertaalt dat als radio 4...... nogmaals, het engelse had zo z'n charmes... maar goed. Daar ging het eigenlijk niet om in deze thread en het hele Ferrari-artikel is al een genot om door te bladeren!!
Ik heb nog een paar uitgaven van de Nederlandse Michael Schumacher fanclub. Dat was geen vertaalwerk overigens, maar geheel eigen werk. Het aantal was totaal op 1 hand te tellen en toen is de club ook een stille dood gestorven volgens mij....
Verder zou ik eens diep moeten graven, want ik heb nog wel wat Duits materiaal liggen ergens volgens mij. kHoop het begin volgend jaar met de verhuizing wel tegen te komen ;-
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 21:55
nofear02's Avatar
nofear02 nofear02 is offline
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by FerrariFreaks View Post
he robert, was het lastig om deze te krijgen? Ik wilde krap 3 weken geleden de engelse versie bemachtigen
...
wel wat Duits materiaal liggen ergens volgens mij. kHoop het begin volgend jaar met de verhuizing wel tegen te komen ;-)
Ha die Edwin! Goed dat je even post, en je snijdt inderdaad wel iets aan: TopGear of J Clarkson , of F-tijdschriften/artikelen in breder verband gezien, vertalen, is het dan nog net zo leuk? Je hebt een puntje, maar ik denk dat dit een te grote kluif om er iets goeds over te zeggen. Want élke engelse tv-serie, documentaire, film, krant, en vooral; comedy, dus de beroemde engelse humor, is soms niet goed te vertalen. Ga maar na: Fawlty Towers is het mooist in het engels. Maar vertalers doen ongetwijfeld hun best, maar soms ís er niks beters van te maken. Moet je dan daarom dan maar niet TopGear in t nederlands uitbrengen? Ik denk dat dat een brug te ver is. Ongetwijfeld zijn vele vele (tien-)duizenden mensen blij met de nl-uitgave! Niet iedereen is immers thát good in english, en laten we wel wezen, in t nederlands leest het doorgaans wel ff lekkerder weg. En minder vermoeiend. Maar ik snap wel wat je bedoelt; en vooral die kop is ook wel een mooi voorbeeld; J Clarkson in engeland die naar radio 4 luistert in nederland?? Tsja, goed beschouwd slaat dat nergens op. Maar ik denk dat iedereen daar wel een beetje dóórheen kijkt/leest. De voldoening dat zo'n fijn/leuk/goed/vermaard blad/titel/programma er in het nederlands ís, zal overheersen. Dat een uitgave over M.Schumacher het niet haalt, zal denk ik ook niet komen vanwege de vertaling vanuit het Duits naar nl, dat het minder écht voelt of zoiets, maar meer dat wij nederlanders niet zó gek zijn van persoonsverheerlijking. Niet voor niets is hier het spreekwoord, 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg'. Een speciaal blad voor één man, hmmm.. dat werkt denk ik niet in Nl.
Overigens bleek die TopGear-nl uiteindelijk toch nog wel redelijk goed verkrijgbaar; bij de Bruna in ons winkelcentrum lagen er nog 4. Ik heb de dag erna er nog 2 gekocht, om weg te geven als prijsje van de puzzelrit van de Mast-tot-mast-rally (Lex/ Onno, hebben jullie hem al uit? )

Wel leuk om te lezen dat jij nog iets hebt, dat hier nog niet genoemd was; de M.S fanclub uitgave. Dat zal toch heel veel over Ferrari ook zijn gegaan.

In dat licht bezien; Niels heeft (ook) nog iets dat nog niet genoemd is volgens mij: uitgaven van de Ferrari Club Genk uit Belgie. En zo zijn er misschien nog wel meer uitgaven van clubs? Ik weet van Enrique (onze spaanse vriend van de Fclub Andalusie uit Marbella) dat hij voorzichtig begonnen is met een uitgave van/voor zijn club. En ongetwijfeld zullen de F-clubs van engeland en italie ook een uitgave hebben??

Iemand die daar iets van heeft?
Reply With Quote
Old 28-08-2007, 17:14
250lm's Avatar
250lm 250lm is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Een speciaal blad voor één man, hmmm.. dat werkt denk ik niet in Nl.
mwoah, denk eens aan de Dutch Devil (Jos verstappen fanclub)

Quote:
Wel leuk om te lezen dat jij nog iets hebt, dat hier nog niet genoemd was; de M.S fanclub uitgave. Dat zal toch heel veel over Ferrari ook zijn gegaan.
Niet leuk, nu moet ik weer op zoek naar iets wat ik nog niet heb Maar een scannetje zou op prijs gesteld worden!

Quote:
En zo zijn er misschien nog wel meer uitgaven van clubs?
Iemand die daar iets van heeft??
Uiteraard: Prancing horse (USA), Ferrari (GB), Scuderia (CH), Ferrari Club Belgio (B). Ik spaar alleen Engels- en Nederlandstalig. Er zijn er nog veel en veel meer. Kijk eens op www.Dacorsa.net voor een aantal plaatjes en series
Reply With Quote
Old 28-08-2007, 23:33
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by 250lm View Post
mwoah, denk eens aan de Dutch Devil (Jos verstappen fanclub)
Touché Niels! Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Totaal niet aangedacht! Vele vele fans, en in de hoogtijdagen, een enorme fanclub! Ja, helemaal gelijk
Reply With Quote
Old 29-08-2007, 00:22
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Zeg, plofte er vanmorgen weer een dikke envelop op de mat, ik denk: huh?? Krijg ik nou omdat ik in F-world een keer geadverteerd heb, dat blad voorlopig gratis of zo?? Wel leuk hoor! Pracht-blad! Vind het wel leuk om te krijgen!
Attached Images
File Type: jpg fworldbrd66.jpg (186.7 KB, 1 views)
Reply With Quote
Old 29-08-2007, 00:29
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

En deze is ook leuk! Met veel liefde en inzet op bescheiden wijze gemaakt.
Attached Images
File Type: jpg sfcgenk.jpg (144.7 KB, 4 views)
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 02:32
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Zeg, waar zitten de tijdschriften-kenners/fanaten??? Is dit onderstaand tijdschrift oud of net nieuw? Het is nr 3 van 2007. Is dus eigenlijk juni/juli? staat een special in over Ferari 60 jaar. 17 pagina's. Best mooi. Met daarnaast nog 5 andere stukjes uit het verleden van Ferrari, op F1 gebied dan. Mooi Glossy blad, sjieke cover, goed gebonden, 114 blz. Prachtige foto's. Ook een artikel over de A1gp, en dingen over de motor GP. Staat ook op de cover bovenaan, zelfs le mans en champ car. Echt wel mooi. € 6,95.

Attached Images
File Type: jpg rtlgp60jf.jpg (130.3 KB, 2 views)
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 09:08
Erikderaaf's Avatar
Erikderaaf Erikderaaf is offline
F1 rookie
Gold Subscribed

ik heb nummer 2 van 2007, staat ook een stukje in over het verborgen archief van enzo ferrari
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 09:17
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by Erikderaaf View Post
ik heb nummer 2 van 2007, staat ook een stukje in over het verborgen archief van enzo ferrari.
juist, die heb ik toen ook zien staan en dat is nog niet zo lang geleden (dus de bovenstaande is nieuw), dat is met een enigszins blauwe voorkant/letters dacht ik hé? vanaav wellicht ff de cover scannen en uploaden Erik?
Was dat stukje leuk over dat archief
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 16:59
Vivado Ferrari's Avatar
Vivado Ferrari Vivado Ferrari is offline
F1 veteran
Moderator

Buiten de Forza en Ferrari World DE is deze F-Magazine dat ik maandelijks binnen krijg. Ferrari Club France.
In elk exemplaar rapportages van werelds mooiste Ferrari collecties. Dit maal de schitterende collectie van mode icoon, Ralph Lauren
Attached Images
File Type: jpg M3990.jpg (22.2 KB, 130 views)
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 17:23
250lm's Avatar
250lm 250lm is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Ja Robert,

Is de nieuwe. Check ook even Supercars nummer 3 met een F430 stukje. GTO heeft een halve pagina over de F430 Scuderia
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 19:00
Erikderaaf's Avatar
Erikderaaf Erikderaaf is offline
F1 rookie
Gold Subscribed

Quote:
juist, die heb ik toen ook zien staan en dat is nog niet zo lang geleden (dus de bovenstaande is nieuw), dat is met een enigszins blauwe voorkant/letters dacht ik hé? vanaav wellicht ff de cover scannen en uploaden Erik?
Was dat stukje leuk over dat archief?
Jazeker, alleen krijg ik die verrrrrr..... scanner niet aan de gang. aftands ding.... zal proberen of er een goede foto van te maken is...

Het topgear nummer is makkelijk na te bestellen. bedragje overmaken+ verzendkosten en weekje later binnen. genieten zeg :

Last edited by Erikderaaf; 15-09-2007 at 19:05..
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 20:13
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by 250lm View Post
Ja Robert, Is de nieuwe. Check ook even Supercars nummer 3 met een F430 stukje. GTO heeft een halve pagina over de F430 Scuderia.
Quote:
Originally Posted by Vivado Ferrari View Post
Buiten de Forza en Ferrari World DE is deze F-Magazine dat ik maandelijks binnen krijg. Ferrari Club France.
In elk exemplaar rapportages van werelds mooiste Ferrari collecties. Dit maal de schitterende collectie van mode icoon, Ralph Lauren.
Ja t is lekker met jullie, zometeen word ik ook nog eens F-verslaafd; nou zie ik ineens weer allemaal mooie F-tijdschriften. Al lees ik er geen letter in, alleen de voorkanten zijn al mooi. Je wordt er zo hebberig van! .

Vinc; wat is de oplage van dat blad??? had je me dat niet eens eerder kunnen zeggen dat zoiets bestond ??? f-chat.eu, france, franse sectie.... , duh-huh...
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 11:33
430driver's Avatar
430driver 430driver is offline
F1 veteran
Silver Subscribed

da's vor mij ook de reden dat ik niet meer zovaak van de F-tijdschriften koop:
puur vanwege dat éne model wat beschreven staat terwijl je de rest eigenlijk allemaal al weet. Nu moet het écht bijzonder zijn wil ik het kopen en ik kan je vertellen dat je na 16 jaar Ferrari Club al redelijk wat voor je kiezen hebt gehad en dat je erg verwend bent geraakt.
Maar tóch kriebelt het soms en koop je gewoon toch weer een blad hah
Reply With Quote
Old 14-10-2007, 18:30
Tricky-design Tricky-design is offline
Karting

Quote:
Had ik al verteld dat ik met een beetje moeite eindelijk TOPGEAR heb bemachtigd?? . De f-special! erg mooi!
Heb dit blad toevallig van de week op mijn mat gekregen. Was opzoek naar wat ferrari stuff op Ebay en heb het blad daar voor een paar euro kunnen kopen. ZGAN

Had wel liever de engelse versie gehad, vind hem in het nederlands iets minder. Hou wel van die engelse humor :
Reply With Quote
Old 14-10-2007, 22:29
enzotje enzotje is offline
Formula Junior
Not Subscribed

Ik heb eens ferrari models gekocht om de uitgebreide reportage te hebben van de enzo en ferrari club heb ik gekocht onderander voor de reportage over Jean-pierre Slavic omdat hij echt een zeer mooie collectie heeft van echte ferrari's
Attached Images
File Type: jpg IMG_0061.jpg (137.1 KB, 1 views)
Reply With Quote
Old 15-10-2007, 01:24
Vivado Ferrari's Avatar
Vivado Ferrari Vivado Ferrari is offline
F1 veteran
Moderator

Quote:
Originally Posted by enzotje View Post
Ik heb eens ferrari models gekocht om de uitgebreide reportage te hebben van de enzo en ferrari club heb ik gekocht onderander voor de reportage over Jean-pierre Slavic omdat hij echt een zeer mooie collectie heeft van echte ferrari's .
Die Collectie van Slavic vond ik ook super. Dat gaf mij voldoende inspiratie om mijn vitrine kasten, voor mijn 1/43 Collectie, van een zwart achtergrond te voorzien. Mooie bladen Enzotje!:
Reply With Quote
Old 19-10-2007, 19:54
ferrari-fan ferrari-fan is offline
Formula Junior

deze boek heeft mijn vader gekocht toen hij voor zijn werk in luxembourg was
deze is een franse met de nieuwe enzo en de 430 Scuderi
Attached Images
File Type: jpg ritchie ferrari 00093.jpg (89.4 KB, 1 views)
Reply With Quote
Old 19-10-2007, 21:07
enzotje enzotje is offline
Formula Junior
Not Subscribed

mooi tijdschrift heb ik nog niet zien liggen in de rekken. Nieuwe enzo? Wanneer komt hij wel uit? Dat is het eerste dat ik er van hoor
Reply With Quote
Old 20-10-2007, 16:59
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by enzotje View Post
mooi tijdschrift heb ik nog niet zien liggen in de rekken. Nieuwe enzo? Wanneer komt hij wel uit? Dat is het eerste dat ik er van hoor .
Het gaat volgens mij over het Millechilli project, aangezien er daar bovenaan "1000 kg" staat

Greetz

Reibe
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules