Ferrari Club Nederland  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > F-modelauto's

Reply

Thread Tools
Old 06-09-2008, 09:52
Vivado Ferrari's Avatar
Vivado Ferrari Vivado Ferrari is offline
F1 veteran
Moderator

Heren, veel plezier. Koop wat moois!
Reply With Quote
Old 06-09-2008, 17:26
Erikderaaf's Avatar
Erikderaaf Erikderaaf is offline
F1 rookie
Gold Subscribed

Met Maarten Pasmaar vandaag de beurs onveilig gemaakt
Helaas geen nieuwe kyosho's, maar wel weer met wat thuisgekomen.

Een 333SP Giesse en een 375+ Carrera Panamericana is toch een leuke score?

Op de beurs Patrick Montezemelo en Gerard 246Dino tegengekomen, was ook heel leuk
Reply With Quote
Old 06-09-2008, 18:51
Montezemolo Montezemolo is offline
Karting
Not Subscribed

Was inderdaad gezellig, ik ben benieuwd naar de foto's
Reply With Quote
Old 06-09-2008, 20:23
nofear02's Avatar
nofear02 nofear02 is offline
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by Erikderaaf View Post
Met Maarten Pasmaar vandaag de beurs onveilig gemaakt
Helaas geen nieuwe kyosho's, maar wel weer met wat thuisgekomen.... Op de beurs Patrick Montezemelo en Gerard 246Dino tegengekomen, was ook heel leuk
Kijk, dát is nou leuk! Goed zo heren. Maakt zo'n beurs weer een beetje extra leuk om te doen!
Reply With Quote
Old 06-09-2008, 23:52
pasmaar's Avatar
pasmaar pasmaar is offline
Formula 3
Bronze Subscribed

Default Missie geslaagd! :D

Zoals Erik al eerder melde hebben we vandaag een tripje naar Houten gemaakt. En dat was gezellig en succesvol. Ondanks dat ik zeker niet mag klagen over het resultaat heb ik wel verlekkerd naar de modellen van Erik gekeken op de beurs. Die BBR 375+ Carrera Panamericana.... Ts.... zoooo mooi! En die 333SP Giesse ook een heel mooi model!!!

Tja, Walter, ik heb mijn verjaardag kadoo's dit jaar zelf mogen betalen. Jammer, ik had het beter moeten regelen denk ik.

Maar goed de score van vandaag:

1x 1:18 BBR Enzo (rood)
1x 1:18 HWE 333SP Olive Garden
1x 1:18 Anson Dino 246 Sport # 50
1x ciabatta met brie
1x broodje kroket
1x cola

Op de terugweg toch nog even gepitstopt bij Ikea voor een kastje in de woonkamer:

Al met al een prima dagje geweest!

Bijna vergeten te vertellen, vandaag heb ik hem in de handen gehad, de F430 van BBR voor Kyosho. Niet helemaal mijn kleur, maar wat is dat een super mooi model! Echt iets om naar uit te kijken.

Last edited by pasmaar; 06-09-2008 at 23:57..
Reply With Quote
Old 19-11-2008, 03:58
RedmondialTCab's Avatar
RedmondialTCab RedmondialTCab is offline
Formula 3
Gold Subscribed

As zaterdag is er weer een NAMAC beurs in Houten!!!

Ik ben er rond 12:30 uur........
Reply With Quote
Old 19-11-2008, 18:36
246Dino's Avatar
246Dino 246Dino is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by RedmondialTCab View Post

Ik zal er waarschijnlijk ook wel weer zijn vanaf ca. 11.00 uur
Zie je dan misschien nog wel, en anderen die ook gaan.

Groetjes Gerard
Reply With Quote
Old 19-11-2008, 18:41
Vivado Ferrari's Avatar
F1 veteran
Moderator

Misschien dat ik ook nog even ga. Heb eindelijk een vrije zaterdag!
Reply With Quote
Old 19-11-2008, 21:40
pasmaar's Avatar
Formula 3
Bronze Subscribed

Ik denk dat het er voor mij niet inzit, zag net de BBR F430, dus de rekening zal niet lang op zich laten wachten. En er staan nog een aantal Kyosho's voor dit jaar in bestelling. Mijn budget is er doorheen voor dit jaar vrees ik. Maar goed, misschien is het wel leuk om gewoon even te gaan kijken, ik zie nog wel.
Reply With Quote
Old 22-11-2008, 23:38
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Arrow

Quote:
Originally Posted by RedmondialTCab View Post
Nou! Ik ben er geweest! Voor het eerst!

Conclusie: HET KOST GELD!

Sjôôônge-jonge: wat een modelauto's allemaal! 3 hallen vol met zooi! .

Ik vond die bovenverdieping vol (op de 2007 en 2006 editie van de Auto-moto-Italia beurs) al veel. Maar dit is ff anders zeg! Riiiiiijjjjjjjen tafels vol! De een na de andere. Ik wist niet wat ik zag. En een mensen en een mensen. En alles staat door elkaar. Maw; je moet alles bekijken om te zien of er wat leuks bij zit. Wel leuk! Want je moet zoeken! Je ogen moeten al die doosjes of modelletjes ''scannen'' in feite. En alleen zoeken op rood gaat niet, want er zijn ook gele Ferrari's etc. Mijn lieve hellup; onbegonnen werk jongens! . Dit zijn geen honderden modellen, of duizenden, nee; 10, 20, 30 -duizend!

Tsjôh! Wel leuk hoor! Als dit nou je hobby is, dan is t best spannend om te kijken of je iets leuks gaat ziet. Maar ook al ga je niet om iets te gaan kopen, alleen al rondneuzen en kijken, en doosjes bekijken en oppakken, en onderop kijken, en het prijsje opzoeken, en gewoon allllll die merken modellen zien, de mensen bekijken, de modelletjes, de stands, etc etc, da's ook al leuk.

Er is echter een groot nadeel; na een kwartiertje rondlopen, BRANDT het geld in je broekzak; je WIL iets kopen, je wil ook iets hebben. Maw; je wordt er ongelofelijk hebberig van! . Als spaar ik ze helemaal niet, al heb ik er geen plaats voor, al vindt mijn vriendin het niet goed, je MOET iets hebben! . Je wil meedoen . Het kost dus geld.

Ik zag in een standje een heel leuk klein lief prutsmodelletje van een 250 gto. Die vond ik wel 'schattig', en die had ik nog niet, en is toch een icoon uit de historie van Ferrari, de duurste, kroy heeft er een, = een stukje nederlands bezit, dus dat vond ik een mooie keuze. Er bleek een doosje bij te horen: ''modelbox''. Made in Italy. Dus da's extra goed natuurlijk. Kostte maar 12 euro. Geen geld. Maar daar gaat het dus fout.....

want een stand verder zag ik een gele F50! Een F50, een gele. In zo'n mooi plastic vitrinetje. Met gouden letters Ferrari F50 op dat zwarte onderkantje gedrukt. Prachtding! Die moes ik ook hebben! Staat geen merk op, onderop alleen officially licensed produkt. Ik zeg; "die wil ik. Wat kost het eigenlijk"? 6 euro. "6???? 6 maar???" tsjeeee! da's voor niks. Dan heb je er 2.....

Andere gangpad. In een bak met zooi zie ik heel zielig een 246 dino gt liggen. Heey; da's die van Petra. Ah gut, wat ligt dat modelletje er hier zielig bij. Dat is zonde zeg. dat kan je toch zo niet laten liggen?? Die koop ik ook. Die geef ik wel aan Petra. Heb je hem al dan hou ik hem zelf wel.

Daarna nog ergens een of ander triest oud foldertje gekocht, waar de eerste bladzijde van miste, maar er stonden wel leuke plaatjes in. een folder van nieuwe modellen in 1972. wat kost dat? 3 euro?? ohw dá's geen geld. geef maar.

Maar dan kom je ineens bij een prachtige hele oude GROTE doos, met een 312 T-nog iets er in. Van Nikki Lauda. zo'n rood-wit zwarte met die rare platliggende aluminium voorspoiler. heb met aandacht staan te kijken. De doos stond helemaal bovenop een grote stapel; helemaal in de lucht. Iets van ''tonkil'' of zoiets? met in t italiaans: bla-bla-bla finali erop. Goh, die vond ik best mooi zeg. prijsje echter ook; 250 euro. Oooohwww, gaat dat zoooooww. Nou die heb ik maar laten staan, want ik had geen zin om te sjouwen.

Andere kant: al weer een hele mooie grote doos; van Tamiya of zo? een radiografisch bestuurbare Testarossa. Wooow! is dat nou een bouwpakket of kant en klaar om mee te racen? maar dat laatste werd me afgeraden door de verkoper; er zijn geen onderdelen meer te krijgen. je moet er eigenlijk alleen naar kijken. ja nou, dan hoef ik hem niet hoor. laat maar.

volgende pad; zo'n bergje van ie Kyosho's. Ook mooi hoor. 575, 250gto, geen 328, wel: een 365 gtc competizione. met die blauw-witte kleuren, van pozzi. gosje wat mooi! zou ik?? neee, doe maar niet. doos is ook te groot.

en wat er allemaal nog niet meer is; brandweer auto's, racebaan-onderdelen! (van een merk dat ik vroeger ook had! moet nog ergens op de zolder staan volgens mij, mensen kinderen wat heb ik daar veel mee gespeeld, mijn autootje was een simca 1000 <proest>), vrachtwagens/trucks, zelfs ordners vol foto's van trucks! (bizar!), allle merken auto's die er maar zijn.

En ook 1 op 87 geloof ik. hele kleine prutsmodelletjes! ook leuk. En eindelijk ook gezien; een BBR. kweet niet meer welke. Ik geloof 250 euro. Of was dat nou die 2 modellen die er vóor stonden; JML-models? of j.m.d models, kweet niet meer. Ook mooi.

nog modelletjes gezien van hotwheels geloof ik, de allergoedkoopste, een 456 en een 360. die 360 heb ik nog mee in mijn handen gestaan, maar toch maar niet gedaan, want op dat nivo vind ik de luchtinlaat aan de zijkant toch wel erg achennebbischj gemaakt hoor. daar moet een mooiere voor komen.

"zoekt u iets bijzonders"" vraagt een verkoper. ja Ferrari zeg ik. welke? dat maakt niet uit, als ik hem maar leuk vind. niet een of ander specifiek model? ja de 328 gts, maar die heb ik al. oh van kyosho? ja die ook ja. . verder maar niet uitgelegd .

ff verderop weer dezelfde vraag. van automodelli. aardige man. die had allemaal leuke bij elkaar. 30 euro, 49 euro, da's allemaal nog wel te doen. zag ook nog een F1 ding, in zo'n boxje, is dat van minichamps? het was zo'n F27 ding van jean Alesi (T412) maar dan nr 28, die is van??? kweet niet meer. Didier Peroni. of ben ik nou gek? kweet t allemaal niet meer hoor, ik heb zoveel gezien. ook maar laten staan.

En toen was het eigenlijk al half 4, ik was er pas om half 3. was op te terugweg vanuit Naarden en kwam langs Houten, zag de expo center en herinnerde me ineens dat er die Namac beurs was. Bij binnenkomst Cor nog gebeld, die reed nét weg, was net 500 meter weg, ik denk dat we elkaar op 1 minuut gemist hebben! waarschijnlijk waren we net allebei tegelijkertijd op de P-plaats Cor. jij weg, ik net parkerend, jammer.

er gingen toen al een hoop mensen weg trouwens hoor. Maar goed; toch een goeie indruk gekregen van wat het is. Dit is een complete industrie jongens! Niet te geloven. Afijn, nou zit ik ineens met 3 modelletje waar ik niks aan heb . Zó begint de ellende zeker? ja wel leuk zeg.

Tevreden huiswaarts. Na eerst iemand even gevraagd te hebben zijn auto vóór de peug te parkeren, omdat ik ehhh..... startkabels... koplichten..... vergeten.... ahum, kuche-kuche ... juist ja (da's dus de 2e keer, op hetzelfde parkeerterrein, binnen een maand, bla-bla... stommeling!)

Leuke dag gehad!

(wanneer is de volgende mannen? )

.

Last edited by nofear02; 23-11-2008 at 13:07..
Reply With Quote
Old 23-11-2008, 00:08
wesleyruytrmn's Avatar
wesleyruytrmn wesleyruytrmn is offline
F1 veteran
Moderator

Super recensie, haha! Leuk dat je nu ook een beetje dat verzamelaarsgevoel heb geproefd van "ja die moet ik hebben" en "zonde om te laten liggen"
Reply With Quote
Old 23-11-2008, 00:29
Michele Michele is offline
Formula Junior
Not Subscribed

Welkom in de wereld van de miniatuurautootjes... Ik kan ze persoonlijk goed laten staan omdat ik alles wat ik wil hebben wel heb, maar wordt toch erg zenuwachtig van 1:18 modellen van Minichamps, Kyosho en CMC. Laatst me dus bezondigd aan een witte Camoradi Maserati Birdcage 1:18 van Minichamps á 139 euri (verkeerde merk hier, weet ik maar MOOOOOOI!!!!) en een tweetal Maserati's in 1:43 (Mistral en A6G Allemano voor 6 euro per stuk, whaaaah). In Italië kwam ik vervolgens een Abarth tegen op een mooie blister bij een kiosk voor maar 9,95. Mooi modelletje, maar wat moet ik eigenlijk met een Abarth? Dat heb ik gelukkig iedere keer dat ik het ding zag (tig keer in twee weken Italie, ik was op zoek naar een Max blote-meiden-kalender voor in de garage) volgehouden. De shit is: als je eenmaal begint met modelletjes kopen leg je de lat steeds hoger en eindig je uiteindelijk met Michele Conti's van 10 mille per stuk. Die rijden net nog niet zelf weg, maar als je er benzine in gooit doen ze het gewoon...
Oftewel: Robert het zaad is gezaaid, prepare!!!
Reply With Quote
Old 23-11-2008, 01:15
pasmaar's Avatar
Formula 3
Bronze Subscribed

Geweldig he Robert! Je hele verhaal, het komt me zoooo bekend voor. Haha... Net als voor vele andere verzamelaars hier denk ik. Het branden van het geld in je broekzak bij het zien van al dat moois. En de spanning van het vinden van dat enne model wat je al zo lang zoekt. Het blijft een hele leuke ervaring om er rond te lopen en je ogen uit te kijken. Ik heb deze ronde overgeslagen maar volgende keer ben ik weer van de partij!

Ennu geef die modellen maar een mooi plaatsje, en hou wat ruimte vrij voor de volgende beurs!
Reply With Quote
Old 23-11-2008, 01:33
Vivado Ferrari's Avatar
F1 veteran
Moderator

Quote:
Originally Posted by nofear02 View Post

Sjôôônge-jonge: wat een modelauto's allemaal! 3 hallen vol met zooi! .

Leuke dag gehad!

(wanneer is de volgende mannen? )
Ja, dat klinkt als de Namac beurs in Houten Helaas heb ik verstek moeten laten gaan, maar wil de volgende keer toch weer even rondneuzen....
Reply With Quote
Old 23-11-2008, 03:05
Erikderaaf's Avatar
F1 rookie
Gold Subscribed

Jeemig, een stukje proza van Robert. Welkom in de verzamelaarswereld

Volgende beurs word 10 januari!
Reply With Quote
Old 23-11-2008, 04:55
mavanhaasteren's Avatar
mavanhaasteren mavanhaasteren is offline
F1 veteran
Moderator

Quote:

...

Afijn, nou zit ik ineens met 3 modelletje waar ik niks aan heb . Zó begint de ellende zeker? ja wel leuk zeg.
...
jah robert zo begint de ellende
Reply With Quote
Old 23-11-2008, 13:31
jutenjul's Avatar
jutenjul jutenjul is offline
Formula 3
Silver Subscribed

beurs datum voor volgend jaar
10 Januari
4 April
6 Juni
25 Juli
3 Oktober
5 December

Michel.
Reply With Quote
Old 23-11-2008, 13:57
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by pasmaar View Post
Geweldig he Robert! Je hele verhaal, het komt me zoooo bekend voor. Haha... Net als voor vele andere verzamelaars hier denk ik. ....
Ennu geef die modellen maar een mooi plaatsje, en hou wat ruimte vrij voor de volgende beurs!
Dat geloof ik best ja. Er zullen er wel heel wat zó begonnen zijn. Heeeeel gevaarlijk om ''zomaar voor de lol'' er te gaan kijken, alleen maar om het eens gezien te hebben. En als je dan 's ochtends wat verdiend hebt, dan loop je daar helemaaaaal rond van, ja maar ik heb hard gewerkt hoor vanmorgen, ik mag best iets kopen, waar werk ik anders voor? fout-fout-fout ! helemaal verkeerde uitgangspositie .

Quote:
Originally Posted by Erikderaaf View Post
Jeemig, een stukje proza van Robert. Welkom in de verzamelaarswereld
Volgende beurs word 10 januari!
Ja, t was echt leuk Erik.
10 jan? dan al?? hmmmm. ben misschien wel vrij die datum, in ieder geval 's middags .

ben toch wel erg tevreden met mijn gele F50 in zo'n mooi boxje. voor maar 6 euro. staat hier op mijn buro. ook helemaal fout natuurlijk, ik moet dat dingetje hier niet laten staan maar ff ver wegzetten. staat veel te leuk zo! moet eigenlijk nou een broertje bij. een F40 in hetzelfde doosje bijv. en dan ook nog ff een 288. en een enzootje. en dan nog een... en een... en een...... (Zie jewel? daar begint het gelazer al!! )

.

Last edited by nofear02; 23-11-2008 at 13:59..
Reply With Quote
Old 23-11-2008, 15:25
dcpixels's Avatar
dcpixels dcpixels is offline
F1 veteran
Commissioner

Daarom ga ik zelden naar deze beurs ... ik word te hebberig

Prachtig verhaal Robert. Precies beschreven zoals alle modelverzamelaars daar rondlopen. Sommige komen al heel vroeg om de exclusieve modellen eruit te pikken. Wat je zegt, je moet alle dozen bekijken en de speciale eruit weten te halen. En dus moet je precies weten welke speciaal of gelimiteerd zijn.
Op een beurs krijg je meestal korting ... is dat nou hier ook? Krijg je behoorlijke korting op de modellen of is de marge te klein? Of moet je er een aantal kopen een aantrekkelijke prijs te krijgen?

.

Last edited by dcpixels; 23-11-2008 at 15:31..
Reply With Quote
Old 23-11-2008, 15:35
Erikderaaf's Avatar
F1 rookie
Gold Subscribed

Quote:
...moet eigenlijk nou een broertje bij. een F40 in hetzelfde doosje bijv. en dan ook nog ff een 288. en een enzootje. en dan nog een... en een... en een......
Welkom bij de club
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules