Hietbrink Coachbuilding  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > F-modelauto's

Reply

Thread Tools
Old 23-04-2007, 21:00
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Tof je ook op dit forum te zien Frans! En zo te zien groeit je verzameling nog steeds goed verder. Veel plezier op dit forum.

Greetz

Reibe
Reply With Quote
Old 23-04-2007, 21:02
nofear02's Avatar
nofear02 nofear02 is offline
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by Reiben View Post
Tof je ook op dit forum te zien Frans! En zo te zien groeit je verzameling nog steeds goed verder. Veel plezier op dit forum. Greetz, Reiben
Heey; jullie kennen elkaar?? dat is leuk
Reply With Quote
Old 23-04-2007, 21:07
Reiben's Avatar
Reiben Reiben is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Ja inderdaad. Een tijd geleden kwam ik Frans tegen op modelautoforum.nl en later kwam hij zich ook aansluiten bij mijn (iets amateuristischer) forum.
Iemand met heel veel kennis ivm Ferrari modelauto's!

Greetz

Reibe
Reply With Quote
Old 23-04-2007, 21:14
FransFerrari FransFerrari is offline
Rookie

Zoals men zegt: Bergen ontmoeten elkaar niet, mensen wel
Reply With Quote
Old 23-04-2007, 21:16
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Heel goed! En fijn een expert er bij te hebben Frans
Reply With Quote
Old 23-04-2007, 21:20
Vivado Ferrari's Avatar
Vivado Ferrari Vivado Ferrari is offline
F1 veteran
Moderator

Welkom Frans! Wij kennen elkaar al een beetje natuurlijk. Goed om je hier ook te zien. Jouw Collectie hoort hier ook gewoon.

Groet,

Vincenzo (Vivado Ferrari Collection
Reply With Quote
Old 23-04-2007, 21:22
Rookie

Allemaal bedankt voor het hartelijk welkom!

Forza Ferrari

Fran
Reply With Quote
Old 23-04-2007, 21:24
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by FransFerrari View Post
Allemaal bedankt voor het hartelijk welkom! Forza Ferrari. Frans
Tuurlijk!, zó doen we dat hier Frans! Vriendenclub: allemaal dezelfde passie
Reply With Quote
Old 24-04-2007, 21:46
Vivado Ferrari's Avatar
F1 veteran
Moderator

Dit is mijn lijstje:

[url]http://www.freewebs.com/vivado-ferrari-collection/modellista.htm[/url
Reply With Quote
Old 24-04-2007, 23:03
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by Vivado Ferrari View Post
Jullie zijn écht helemaal gek! . Maar fantastisch mannen. Ik denk dat ik het sinds kort namelijk ook begin te begrijpen, want wat is nou leuker; modellen herkennen/leren adhv een miniatuur die voor je neus staat, of van een plaatje uit een boek?

Afgelopen zaterdag was ik bij belisimaas in Oss; en zag weer modellen waar ik niks van af weet en dat zint me niet. Ik moet herkennen wat er rondrijdt. Of is dat geen goeie reden om miniatures te sparen? . Wat is jullie reden eigenlijk
Reply With Quote
Old 25-04-2007, 12:08
Rookie

Mijn reden:
-Een echte 1/1 Ferrari kan ik niet betalen.
-Ben ook een grote Ferrari fan van F1 gebeuren.
-Ik zie graag model auto's en vooral Ferrari's.
-Ik tracht van de verzameling zo compleet mogelijk te maken, op schaal 1/18.
-Ben als kind ook altijd verslaafd geweest aan auto's.
-Als ik zo voor een winkel sta, of op het Internet iets zie dat ik nog niet heb in mijn verzameling, dan begint het al van binnen te kribellen.
-Ten slotte, iedereen verzameld of doet wel iets als hobby, of je nu je geld uitgeeft aan postzegels, fotografie, enz... er is keuze genoeg, en je geld krijg je wel op...
-En ja hoor, zot zijn doet niet zeer!

Fran
Reply With Quote
Old 25-04-2007, 14:48
Rookie

Knap! Ook mooie verzamelingen
Reply With Quote
Old 25-04-2007, 15:38
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Quote:
Originally Posted by FransFerrari View Post
Knap! Ook mooie verzamelingen!
Ja, ik vind dat ook wel mooi Pascal, zo'n hoek-kast. Grenen en dan alles rood erin. Ja, mooi
Reply With Quote
Old 25-04-2007, 17:14
Huijsje's Avatar
Huijsje Huijsje is offline
Formula Junior
Gold Subscribed

Quote:
Originally Posted by nofear02 View Post
Ja, ik vind dat ook wel mooi Pascal, zo'n hoek-kast. Grenen en dan alles rood erin. Ja, mooi!
Fraaie binnenkomer is dat daaro De voordeur gaat open (naast een naambordje met een F-car erop natuurlijk!) en je staat pal tegen die kast aan te kijken. Je zou haast vergeten voor wie je aan stond te bellen Heb er niet echt lang naar staan kijken (heb persoonlijk niet echt veel met miniatuurwagens moet ik eerlijk zeggen), maar het zag er wel erg gaaf uit moet ik zeggen! En dat pronkstuk in die autoband... Dat vond ik wel ff schitterend om te zien hoor! Is ook wel iets om trots op te zijn natuurlijk! En dan nog die gigantisch 1:8 !!! Dat ding heeft het formaat van een loopwagentje voor de kleine van Pascal. Die werd nog net niet in een Ferrariwagentje rond gereden trouwens :
Reply With Quote
Old 25-04-2007, 17:29
gakske gakske is offline
Karting
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by Huijsje View Post
Fraaie binnenkomer is dat daaro De voordeur gaat open (naast een naambordje met een F-car erop natuurlijk!) en je staat pal tegen die kast aan te kijken. Je zou haast vergeten voor wie je aan stond te bellen Heb er niet echt lang naar staan kijken (heb persoonlijk niet echt veel met miniatuurwagens moet ik eerlijk zeggen), maar het zag er wel erg gaaf uit moet ik zeggen! En dat pronkstuk in die autoband... Dat vond ik wel ff schitterend om te zien hoor! Is ook wel iets om trots op te zijn natuurlijk! En dan nog die gigantisch 1:8 !!! Dat ding heeft het formaat van een loopwagentje voor de kleine van Pascal. Die werd nog net niet in een Ferrariwagentje rond gereden trouwens
ja jij kan het weten maarten
percies hoe jij het beschrijft als er iemand aan de deur staat voor collecte of weet ik veel wat..
ze staan gelijk naar de kast te kijken (kwijlen) maar zeggen niet waar voor ze collerteren ;-)
en om dan wat geld te pakken doe ik wel altijd heel lief DE DEUR DICHT om dan ff wat geld te pakken.
zo`n kast is zo leeg geplunderd ha-ha
de kleine word nog net niet in een ferrari wagentje rondgereden maar we hebben al wel een ferraristoel voor in de auto natuurlijk wel orgineel natuurlijk met ferrari licensie
de kleine word gewoon besmet met het virus ha-ha kan die mooi met papa mee ferrari`s kieke
Reply With Quote
Old 25-04-2007, 20:45
Scuderia Ferrari Nevaeh Scuderia Ferrari Nevaeh is offline
Karting
Not Subscribed

Quote:
@Ivo: noem jij dat: kast-JES?? . Ik vind dat echt behoorlijke KASTEN hoor . Man-man, en dat op een slaapkamer. Met een gifgroene lambo ertussen; wat een kleur! En ik zie dat je al eens F gereden hebt, te zien aan de oorkonde van Ferraririjden.nl?? . Zo'n band; ook leuk trouwens.
Ja, jammer genoeg niet zelf gereden. Ik heb twee keer in mijn leven mee mogen rijden in een Ferrari. Een keer in een 348 TS van Ferraririjden.nl en een keer in een F355 GTS van Meijer. Die vond ik een beetje tegenvallen qua geluid, maar misschien kwam dat door de ecodrive die ingebouwd was
Reply With Quote
Old 25-04-2007, 21:39
Vivado Ferrari's Avatar
F1 veteran
Moderator

Thumbs up reden van Ferrari's verzamele

Quote:
Jullie zijn écht helemaal gek! . Maar fantastisch mannen. Ik denk dat ik het sinds kort namelijk ook begin te begrijpen, want wat is nou leuker; modellen herkennen/leren adhv een miniatuur die voor je neus staat, of van een plaatje uit een boek?

Afgelopen zaterdag was ik bij belisimaas in Oss; en zag weer modellen waar ik niks van af weet en dat zint me niet. Ik moet herkennen wat er rondrijdt. Of is dat geen goeie reden om miniatures te sparen? . Wat is jullie reden eigenlijk?
Robert,

Ik ben helemaal gek van de historie van Ferrari. Een echte was altijd onbereikbaar, de modellen veel minder natuurlijk. Begon zoals bijna iedereen met de 1/24 Bburago modellen. Die zijn er allang niet meer. Sinds 1994 is het alleen nog 1/43. Die modellen zijn zo realistisch afgewerkt en dan zit ik ook nog in een redelijk betaalbaar segment. Ik weet van elk model nog wel te vertellen wanneer en waarom ik het wilde hebben. Soms schaf je weleens wat impulsief aan, maar ik zoek vaak gericht. Zoek ook de hele historie uit van een bepaald model. Vooral de Racemodellen (Le Mans, Mille Miglia etc etc)
Ook weten de 1 op 1 Ferrari Collectors mij te inspireren. Van de Matsuda tot de Mas du Clos Collectie, van de Kroymans tot de Barron Racing Collectie, noem maar op. Zelfs de nieuwe kleur in de vitrinekasten heb ik aangebracht nadat ik verleden jaar in een Ferrari Magazine foto's zag van de Ferrari verzameling van Jean Pierre Slavic, een Zwitserse Ferrari Collector.
Zie ook: http://www.modelautoforum.nl/viewtop...asc&&start=390

Een echte Ferrari zit er voorlopig niet in, maar af en toe droom ik weg bij m'n vitrinekasten.

Meer is te lezen op: http://www.freewebs.com/vivado-ferra...n/lastoria.htm

Iedereen succes met het verzamelen, op schaal en het echte wer
Reply With Quote
Old 25-04-2007, 23:21
nofear02's Avatar
F1 world champion
Site-Owner

Hele leuke reacties van iedereen! Thnx. Zó leren we elkaar hier ook al weer een beetje kennen. Vind dit echt een toffe draad! Thnx iedereen
Reply With Quote
Old 25-04-2007, 23:31
Scuderia Ferrari Nevaeh Scuderia Ferrari Nevaeh is offline
Karting
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by Vivado Ferrari View Post
Robert,
Ik ben helemaal gek van de historie van Ferrari...... Iedereen succes met het verzamelen, op schaal en het echte werk

Hoi Vivado Ferrari,

Heb net naar een foto van je verzameling zitten kijken, maar zijn dat stuurtje en die velg origineel? Echt vet om te hebben

Last edited by nofear02; 25-04-2007 at 23:47..
Reply With Quote
Old 26-04-2007, 00:14
Vivado Ferrari's Avatar
F1 veteran
Moderator

Quote:
Originally Posted by Scuderia Ferrari Nevaeh View Post
Hoi Vivado Ferrari,

Heb net naar een foto van je verzameling zitten kijken, maar zijn dat stuurtje en die velg origineel? Echt vet om te hebben .

Die Velg is van een Ferrari 360 Modena Challenge van Munsterhuis Sportscars. Ik heb de (oranje) achterbumper ook van deze auto. Dat is echt een kroon op de Collectie. Stuurtje is niet helemaal origineel. De Claxonknop wel uiteraard. Verder heb ik nog enkele Ferrari en PininFarina emblemen in de vitrines hangen.....
Inderdaad "echt vet om te hebben". Ben er zeer trots op
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules