PDA

View Full Version : Wie is er lid van Y & F?

Tricky-design
29-09-2007, 17:29
Sinds enige dagen heb ik dan toch de knoop doorgehakt en ben ik Y&F member geworden. Ik had dit al veel eerder willen doen, maar is er nooit eigenlijk van gekomen.

Vind het erg leuk daar nu eindelijk lid van te zijn, maar vroeg me af waar jullie nu nog meer lid van zijn. Zijn jullie bijvoorbeeld ook allemaal lid van Y&F en daarnaast ook nog lid van FCN?

Waar halen jullie doorgaans jullie informatie vandaan over meetings en dat soort zaken? Is hier een website waar dit alles duidelijk wordt aangegeven?
Ook ben ik erg benieuwd hoe zo'n meeting is. Wat voor sfeer op zo'n meeting hangt. Hoop er snel een bij te kunnen wonen.

Misschien is het handig om het overzichtelijk te houden doormiddel van een simpele opsomming.

Lid van:
- Y&F

Actief op:
- www.F-chat.eu
- Community of Y&F

.

Kingpin328
29-09-2007, 18:09
Sinds enige dagen heb ik dan toch de knoop doorgehakt en ben ik Y&F member geworden.

Excuseer mijn onwetendheid - wat is Y&F

Erikderaaf
29-09-2007, 18:43
You and Ferrari. heb het gezien maar ik heb nog niet de neiging gehad dat te gaan doen. Ben benieuwd wat je ervan vind Patrick! laat je er wat over weten

Tricky-design
29-09-2007, 19:01
Y&F is niet echt een musthave in mijn ogen. Het is leuk dat je member bent van het merk zelf, maar voor de rest bied het niet al teveel dingen waar je echt van zegt ja dat is de 40 euro echt waard.

Je kan jezelf gratis aanmelden om even rond te kijken. Ik heb dit niet gedaan maar heb gelijk mezelf aangemeld, maar moet eerlijk bekennen dat ik dit misschien niet had gedaan als ik eerst had rond gekeken.

Het forum is namelijk niet echt druk bezocht. Dit forum is actiever als het forum daar. Het is ook nog deels Italiaans wat het nog beperkter maakt.

Het blog is wel grappig als je de F1 echt volgt. Hier kan je verschillende blogs lezen van bv. de coureurs.

De website is wel erg irritant. Deze is namelijk flash gebaseerd en niet PHP zoals ik het graag had gezien. Werkt verre van soepel. Ook moet ik mezelf steeds inloggen en kan niets aanvinken dat ik ingelogd wil blijven bv.

Ik had gehoopt dat ik toegang zou krijgen tot veel foto’s van alle auto modellen, maar ook dit is een beetje tegenvaller. Er staat niet veel foto’s online en de meeste zijn ook niet echt High-res. Dit geldt ook voor de wallpapers deze zijn vaak maar 1024x768 terwijl ik echt foto’s van 1680 x 1050 moet hebben voor mijn laptop.

De 10% discount is natuurlijk wel mooi meegenomen van de ferrarishop en zo zijn er nog wat dingetjes waar je toegang tot hebt.

The Y&F SFC community is the virtual club for Ferrari fans and is found on the www.ferrariworld.com site.
The site is an interactive network of friends in which each member can publish his/her profile on line, create a group of friends
and a "virtual garage" with images and videos related to Ferrari.
New Y&F SFC members can access exclusive and numerous benefits reserved to them:

The membership card that will be sent within 90 days of enrolment
the chance to participate, in a set number, to many events organised by the Scuderia Ferrari Club
the chance to participate, in a set number, in a visit to the factory in Maranello
enjoy a 10% discount on products on sale at www.ferraristore.com. The discount will work after 40 days after the subcription day
chance to construct a team to take part in the "Scuderia Ferrari box" and build a soap box car
Y&F SFC obviously have unlimited access to numerous and unique multimedia content:
Among the novelties is the X-Challenge, the Community game that allows players a virtual drive of the F430 Challenge
in the Ferrari Challenge at Fiorano and Mugello.
Y&F SFC members can also:
- interact on the blog and forum
- download Formula 1 photographs and products
- watch videos made for Y&F
- use screensavers and wallpapers on the PC
- watch the interactive 3D films
send virtual postcards
Receive the Newsletter and keep up to date on all the community news

Persoonlijk denk ik dat je meer aan de FCN lidmaatschap hebt dan aan de Y&F. Zit te twijfelen om dit aan te gaan, zijn er mensen hier lid van de FCN en wat is jullie ervaring?

Ben ook benieuwd naar andere mensen die lid zijn van de Y&F hoe die dit ervaren

Vivado Ferrari
29-09-2007, 19:46
Ben alleen aktief op;

F-Chat (80%)
Modelautoforum (20%)

Verder houd ik nog mijn eigen site bij, die ik wekelijks update.

www.freewebs.com/vivado-ferrari-collection

.

adamhoekstra
29-09-2007, 19:50
nog even wachten dan is er een ferraristore in nederland.
de bouw schiet al flink op in hengelo

nofear02
29-09-2007, 22:38
Sinds enige dagen heb ik dan toch de knoop doorgehakt en ben ik Y&F member geworden....
- Zijn jullie bijvoorbeeld ook allemaal lid van Y&F en daarnaast ook nog lid van FCN?
- Waar halen jullie doorgaans jullie informatie vandaan over meetings en dat soort zaken?
- Is hier een website waar dit alles duidelijk wordt aangegeven?
- Ook ben ik erg benieuwd hoe zo'n meeting is. Wat voor sfeer op zo'n meeting hangt. Hoop er snel een bij te kunnen wonen.

- Misschien is het handig om het overzichtelijk te houden doormiddel van een simpele opsomming. Lid van:
- Y&F

Actief op:
- www.F-chat.eu
- Community of Y&F
Hallo Patrick,

Wat een vragen allemaal :)! We gaan echter hier geen reclame zitten maken voor andere communities en fora natuurlijk hé :). Ik moet zeggen; ik had er nog nooit van gehoord en ik zit nou toch al een jaartje dik in F-land. En heb vele sites gezien, etc. Y&F niet, dus lijkt het me niet erg indrukwekkend. En als ik jouw reactie achteraf hoor, dan snap ik waarom. En korting bij de Fstore; wat heb je daar nou aan? voor die ene keer in de 3 jaar dat je er ooit iets koopt a 50 euro = 5 euro korting. (en via de fcn heb je ook korting, hoor ik pas nadat ik er voor XXX euro wat gekocht heb in juni..:( ) Sta er echter van te kijken dat je zomaar 40 euro uitgeeft. Erg interessant :D :D. Dit is hier allemaal (nog) gratis, ik betaal alles voor iedereen. Webspace, bandbreedte. Onderhoud, etc. En dit is dan actiever dan dat?? We zijn pas net 6 maandjes bezig! Ik ben begonnen met 5 members. Maar we groeien ja. En ik weet waarom. Gratis, erg makkelijk toegankelijk, leuk, interessant, mooie foto's, meetings, goeie info, etc, etc.
En het is 2007, het digitale tijdperk, er moest nodig een goed europees forum komen.
Veel fcn-ers hier, maar niet iedereen vind het nodig daar mee te koop te lopen, dus niemand vult die lijst aan die daar in die ene draad staat. Je initiatief hierin hierbovenstaand is dus enigszins 'opportuun' :). En verder volgens mij 0,0 Y&F's...

Update: na je andere post gelezen te hebben; het is dus van F zélf. A-ha! Dat verklaart veel, levert ze weer 40 euro op per member. Iemand daar heeft blijkbaar een brainwave gekregen dat er geld mee te verdienen is voor F, als F zijnde. En dat vanuit allerlei prachtige 'voordelen'. Het rijtje staat leuk, maar is wel typisch Ferrari. En als ze bij wijze van spreken 10.000 leden krijgen worldwide, dan is de kans dat je het een en ander wint, al weer erg klein. En waarom? Ga gewoon lekker naar de FRD, ben je er ook dichtbij. t is allemaal nogal pure marketing.

De contacten via deze site die je opbouwt zijn in mijn idee een stuk leuker. De meetings IRL waren geweldig dit jaar tot nu toe. Pm-en is ook leuk. Enz enz. Zoals ik uit jouw beschrijving hoor (je vindt het tegenvallen) is een plastic-marketing-site/forum heel wat anders dan een levende-mensen-forum met een hart/middelpunt in het forum. Ik trek er hard aan. Lukt aardig. Nogmaals zeer leuke meetings en ritten gehad. Is naar mijn idee veel leuker. En kost je geen 40 euro.

Een lijstje bijhouden wie er allemaal op ander communities zitten heeft derhalve volgens mij geen zin. Het is óf fcn, en steeds meer/ voor meer mensen: tezamen met dit. Of mensen die alleen dit leuk vinden. En voor de rest is er niet veel ánders bijzonders.

.

En dan te bedenken dat ik pas 6 maanden bezig ben. Zie dit eens over nóg eens 2 jaar :)

Tricky-design
30-09-2007, 14:00
Hallo Patrick,
Wat een vragen allemaal :)! We gaan echter hier geen reclame zitten maken voor andere communities en fora natuurlijk hé :). Ik moet zeggen; ik had er nog nooit van gehoord en ik zit nou toch al een jaartje dik in F-land. En heb vele sites gezien, etc. Y&F niet, dus lijkt het me niet erg indrukwekkend.

Het was ook niet de bedoeling om reclame te maken, maar had eigenlijk verwacht dat mensen hier toch wel lid zouden zijn van de community van het merk. Vind het wel apart dat het bij vele niet bekend is. Ik kijk het iig een jaartje aan en beslis dan of ik verder ga. Het in mijn ogen erg gericht op F1 en daar hou ik me sinds enige jaren niet meer zo heel erg mee bezig.

En als ik jouw reactie achteraf hoor, dan snap ik waarom. En korting bij de Fstore; wat heb je daar nou aan? voor die ene keer in de 3 jaar dat je er ooit iets koopt a 50 euro = 5 euro korting. (en via de fcn heb je ook korting, hoor ik pas nadat ik er voor XXX euro wat gekocht heb in juni..:( )

Klopt die korting is niet echt super dan moet je voor minimaal 4000 euro aan stuff kopen om dat eruit te halen, maar goed alles is meegenomen :)

Sta er echter van te kijken dat je zomaar 40 euro uitgeeft. Erg interessant :D :D. Dit is hier allemaal (nog) gratis, ik betaal alles voor iedereen. Webspace, bandbreedte. Onderhoud, etc.

Aan Ferrari spullen, fancy zonnebrillen en horloges geef ik erg gemakkelijk geld uit :$. Zal ook zeker de website gaan sponseren in de toekomst met een subscription. Erg goed opgezet en vind het knap dat je ook foreign members hebt in de subfora waar het ook aardig actief is.

En dit is dan actiever dan dat?? We zijn pas net 6 maandjes bezig! Ik ben begonnen met 5 members. Maar we groeien ja. En ik weet waarom. Gratis, erg makkelijk toegankelijk, leuk, interessant, mooie foto's, meetings, goeie info, etc, etc.
En het is 2007, het digitale tijdperk, er moest nodig een goed europees forum komen.

Ik heb even de stats gekopieerd:

Y&F
Threads: 1,159, Posts: 20,867, Members: 4,033
Gestart op +/- 11-01-2006
Er zitten 6 mensen boven de 1k posts en 30 boven de 100 posts. Van de 4033 members is dit niet echt actief te noemen.
Er zijn wel 10k posts geplaatst in de F1 section, maar goed heb zojuist verteld dat ik daar niet zo hel actief mee ben. Heb dit wel actief gevolgd, maar heb hier simpel weg de tijd niet voor om 2 uur per 2 weken naar de race te gaan kijken.

F-Chat.eu
Threads: 811, Posts: 12,135, Members: 323, Active Members: 167
Gestart op ...
Hier zitten 1 mens boven de 2K 5 boven de 1k en 23 boven de 100.
Hier is echter het aantal posts meer diverse en ook meer gericht op de auto's etc en niet echt geconsentreerd in de F1 section.

Veel fcn-ers hier, maar niet iedereen vind het nodig daar mee te koop te lopen, dus niemand vult die lijst aan die daar in die ene draad staat. Je initiatief hierin hierbovenstaand is dus enigszins 'opportuun' :). En verder volgens mij 0,0 Y&F's...

Hier nogmaals had eigenlijk verwacht dat meer mensen ook lid van de FCN / Y&F zouden zijn.

Update: na je andere post gelezen te hebben; het is dus van F zélf. A-ha! Dat verklaart veel, levert ze weer 40 euro op per member. Iemand daar heeft blijkbaar een brainwave gekregen dat er geld mee te verdienen is voor F, als F zijnde. En dat vanuit allerlei prachtige 'voordelen'. Het rijtje staat leuk, maar is wel typisch Ferrari. En als ze bij wijze van spreken 10.000 leden krijgen worldwide, dan is de kans dat je het een en ander wint, al weer erg klein. En waarom? Ga gewoon lekker naar de FRD, ben je er ook dichtbij. t is allemaal nogal pure marketing.

Wat ik zojuist al zei, ik weet niet of ik er straks mee doorga. Het telt inmiddels 4033 leden, dus zo super veel mensen zijn er nog geen lid.

De contacten via deze site die je opbouwt zijn in mijn idee een stuk leuker.

Dit is zeer zeker zo. Op het andere forum wordt ook wel gesproken over meetings maar is voornamelijk in italy. Tja daar ga ik niet zomaar even naar toe. Dus die contacten zullen waarschijnlijk niet zo intensief worden.

De meetings IRL waren geweldig dit jaar tot nu toe. Pm-en is ook leuk. Enz enz.

Ik wil zeker meetings gaan bezoeken dit lijkt me erg leuk.

Zoals ik uit jouw beschrijving hoor (je vindt het tegenvallen) is een plastic-marketing-site/forum heel wat anders dan een levende-mensen-forum met een hart/middelpunt in het forum.

Ik wil het Y&F niet geheel afvallen, MAAR zal het niet snel aan iemand aanraden. Denk dat dit wel genoeg zegt over hoe ik erover denk :)

Ik trek er hard aan. Lukt aardig. Nogmaals zeer leuke meetings en ritten gehad. Is naar mijn idee veel leuker. En kost je geen 40 euro.

Je doet het zeker goed, mijn complimenten hiervoor. Ik verwacht hier dan ook nog veel plezier te hebben :)

.

nofear02
30-09-2007, 14:26
zie **

-Het was ook niet de bedoeling om reclame te maken, maar had eigenlijk verwacht dat mensen hier toch wel lid zouden zijn van de community van het merk. Vind het wel apart dat het bij vele niet bekend is.
** ik denk dat het een beetje hetzelfde is met ht forum van de Ferrari Owners Club. Veel mensen registreren zich even en komen daarna nooit meer teurg, want het 'leeft' niet, het is er doods, saai, gebeurt niks, niemand post. Dat is wat ik bedoelde met, er zit geen 'hart/middelpunt' in. Je kan zó wel een forum opzetten, qua structuur en online zeten, maar er moet iemand de kar trekken/ aanjagen, gezellig zijn, iedereen helpen, contacten helpen veroorzaken, etc, denk ik.

-Erg goed opgezet en vind het knap dat je ook foreign members hebt in de subfora waar het ook aardig actief is.
** Dank je. Doet me erg goed. Ik geloof dan ook heilig in deze indeling. Je kan doen wat je wil doen, en de rest laten zitten als je dat niet interesseert of je niet zoveel tijd hebt. Overigens komt het niet uit de lucht vallen, als je weet wat ik er allemaal voor doe... letterlijk vele vele hon-der-den uren werk in een half jaar.
Die stats zijn in dit hele verhaal veelzeggend: maar 20.000 posts in 1 - 3/4e jaar?? van 4000 members?? worldwide?? van het grote Ferrari, f-world als portal?? hier 10.000 in 6 maanden, door ca 150 members. en daarom schreef ik; het andere is een marketing produkt; 4000 members x 40 euro; kassa, maar vervolgens staan er maar 20.000 post in 1,5 jaar. lijkt nergens op, met alle respect. er zit dus geen 'ziel'/ 1 mens in. Het is blijkbaar alleen maar een produkt. Eerlijk gezegd: bah.

-Hier nogmaals had eigenlijk verwacht dat meer mensen ook lid van de FCN / Y&F zouden zijn.
** je bedoelt van beiden tegelijk. nou als ik je verhaal hoor, dan snap ik wel dat er niet zoveel lid zijn van Y&F. veeel te commercieel ook. nogmaals er zitten hier heeeeeel veel fcn-ers, maar die lopen er niet mee te koop.

Wat ik zojuist al zei, ik weet niet of ik er straks mee doorga. Het telt inmiddels 4033 leden, dus zo super veel mensen zijn er nog geen lid.
** nou, ik vind dat heeel veel hoor. vooral x 40 euro. onbegrijpelijk. maar ja, t is ferrari hé. ;). en toch, ik zou zeggen, doe waar je goed in bent, ga auto's bouwen en racen, maar zomaar ook ff een forum opzetten... Er is ook al genoeg kritiek op het F-pretpark, en nu ook al de motorenleverancier van de a1gp...:(. F wordt érg commercieel...

Dit is zeer zeker zo. Op het andere forum wordt ook wel gesproken over meetings maar is voornamelijk in italy. Tja daar ga ik niet zomaar even naar toe. Dus die contacten zullen waarschijnlijk niet zo intensief worden.
** precies. wat heb je daar nou aan?

-Ik wil het Y&F niet geheel afvallen, MAAR zal het niet snel aan iemand aanraden. Denk dat dit wel genoeg zegt over hoe ik erover denk :)
** oke

Je doet het zeker goed, mijn complimenten hiervoor. Ik verwacht hier dan ook nog veel plezier te hebben :)
** goed zo. zet lekker een avatar en profielfoto, dat maakt je aanmelding wat serieuzer, en de pagina's met posts levendig en kleurrijk. Is allemaal veel leuker. gr robert

.

moriaan1
29-10-2007, 21:42
www.miniwerks.com/forum
alles over de 1:43 handbouwwereld!

ForzaFerrari
30-10-2007, 13:39
Ben jaren geleden lid geweest van Y&F (bij de start lid geworden). Kreeg toen ook een leuk welkomstcadeautje: een model (1/43), een boekje, een pasje, en nog wat goodies maar die ben ik vergeten.
Daarna werd pas echt het forum etc. opgestart. Ben er nu al tijden niet meer op die site geweest. Het forum viel me (toen) erg tegen.
Het grappige was wel dat ik vorig jaar nog gewoon kon inloggen (voor de duidelijkheid ik heb dus maar 1x betaald...). Ik heb toen live de presentatie van de nieuwe F1 gekeken. Dat was wel geinig.. ;)

Y&F is trouwens in geen opzicht te vergelijken met welk ander forum dan ook. Y&F is van Ferrari zelf en heeft bijv. ook chatdagen met coureurs, directie etc

nofear02
01-11-2007, 10:01
Had van de week nog eens even op de ferrariowners-site gekeken (kan je alleen op als eigenaar; moet je je vin doorgegeven en krijg je een password) nadat ik me vorig jaar ooit eens geregistreerd had (deze dus: https://www.ferrariowners.com/ ) en had toen al gezien dat heel die site eigenlijk zo goed als dood is, men registreert zich wel maar doet er verder niks mee, niemand post en t leeft dus totaal niet, maar wilde nou dan wel eens zien hoe het nu is en zag dan:

Threads: 350, Posts: 1,219, Members: 5,602
Welcome to our newest member, mondial4vfo673542

dus een dikke 5000 (!!) members, die echter allemaal bij elkaar slechts 1219 berichten hebben geplaatst! huh??!! ja echt waar. Niemand post er, ja misschien elke dag net 1 iemand 1 berichtje.

En dan moet je dit zien: :D :D :

F-Chat.eu, in slechts 7 maanden, begonnen met slechts 5 (!) members:

Threads: 702, Posts: 14,617, Members: 379, Active Members: 186
Welcome to our newest member, gilles

14.617 berichten, door maar 186 members! Oke er zijn er 3000 van mij, maar goed, 1 iemand moet de kar een beetje trekken of opstarten, maar dan nóg!

Dit is dus zeeeeeeeer levendig hierzo, kan je wel zeggen :). Hulde voor ons allemaal! Want eigenlijk zijn wij nog maar pas begonnen!

Dat bedoelde ik dus, met iets van plastic, als er geen hart in zit, dus is het dood. Zómaar een structuur neerzetten is 1, het kloppend maken is nog ff heel wat anders.

Y&F is nog erger: 40.000 leden schijnt, ik weet alleen niet hoeveel berichten.

mavanhaasteren
01-11-2007, 12:29
ik denk dat het meerendeel van de mensen op de owners site sit het gebruikt als data base en niet om te chaten, er is namelijk heel veel data te vinden op de owners kant zoals handlijdingen van bijna alle modellen, evenementen, enz

.

nofear02
01-11-2007, 12:46
ik denk dat het meerendeel van de mensen op de owners site sit het gebruikt als data base en niet om te chaten, er is namelijk heel veel data te vinden op de owners kant zoals handlijdingen van bijna alle modellen, evenementen, enz
klopt, maar er is ook een forum, precies ook van vBulletin, zoals dit, en iedereen maakt er een nickname, maar niemand gebruikt het verder

Mondialseeker
01-11-2007, 20:12
zelf hou ik het op:
www.f-chat.eu
www.fcars.co.uk/forum (vooral voor de sociale contacten)
www.ferrarilife.com/forums/
www.tomyang.net/cars/ferrari.html

daarnaast nog een heleboel sites die registers per model houden zoals:
http://www.512bbi.com/site/registry.htm
http://www.dinoregister.com/
http://www.r-design.net/308/index_e.html
http://www.dino-gt4-registry.com/
http://www.308qvregister.com/
http://www.365gtc4.com/Forum/Default.aspx?g=forum
http://www.ferrari355registry.com/
http://web.mac.com/ferrari250pfcoupe
http://www.barchetta.cc
http://www.ferrari328.com/registry
http://www.parrotbyte.com/330GTRegistry
http://www.365gtc4.com/
zal er nog wel een paar zijn vergeten, zitten in mijn favorieten op de andere PC.

groeten
Jurgen

.

430driver
01-11-2007, 21:48
ik ben vorig jaar lid geweest van Y&F

.

Tricky-design
03-11-2007, 13:21
Vandaag me FCN bevestiging gehad. Samen met 3 Gli Amici Della Ferrari clubbladen en 3 stickers :)

.

joopjoldersma
03-11-2007, 15:37
Ik ben vanaf het begin lid van Y&F. Ik heb toen ook het welkomspakket gehad. In 2003 ben ik via hun uitgenodigd voor de presentatie van de F2003-GA F1 in Maranello (natuurlijk ook geweest). Ook krijg ik via hun een korting op de toegang in het museum in Maranello. Verder ..... tja, of je nou echt lid moet zijn

FransFerrari
06-11-2007, 19:07
Ben ook van bij het begin lid geweest van Y&F, na 3 jaar er mee gestopt. De dingen waar je iets zou aan hebben zijn meestal in Italië te doen. En de Ferrari shop zelf is veel te duur, ben daar eens gaan kijken in Maranello. In het museum ook al 2 x geweest, en het is de moeite waard

430driver
06-11-2007, 20:03
Het is wél gaaf dat, als je lid bent van Y&F, je de downloadbare foto's in hoge resolutie binnenkunt halen. ik ben toen lid geworden vanwege het feit dat er destijds van de 599 nog niks te krijgen was, terwijl ik m zo gaaf vond (toen iedereen nog moest wennen aan de vormgeving en vooral de wielen), waardoor ik daarna alle foto's kon downloaden.
Ook meteen datzelfde gedaan voor alle overige foto's haha.

Maar zoals Joop al zei: of je nou lid moét zijn????

je krijg een paspoort toegestuurd waarin je stempels moet verzamelen zodat uiteindelijk bij een vol paspoort de poorten van de fabriek zullen openzwaaien en je binnen mag

.