PDA

View Full Version : Driving box experience - Eerste rit met een Ferrari (Als bestuurder)

Reiben
13-10-2012, 17:37
Deze middag heb ik eindelijk voor het eerst achter het stuur gezeten van een Ferrari.
Ik was het al langer van plan, en toen mijn vriendin me voor m'n verjaardag een cadeaubox "Adrenaline" cadeau deet, werd het snel heel concreet.
Ik had de keuze tussen een 360 Modena, F430 of 458 Italia.
Gezien mijn eigen voorliefde voor de Italia moest ik daar niet lang over twijfelen.

De rit ging door op het circuit Jules Tacheny in Mettet.
Eerst enkele foto's van voor mijn rit:

Reiben
13-10-2012, 17:49
Dan was het mijn beurt om aan te schuiven.
Eerst waren er nog 2 verkenningsronden met een Hummer, en daarna mocht ik plaatsnemen in de 458. Alleen het weer was een domper aangezien net voor mijn verkenningsronden de hemelsluizen open gingen...

Reiben
13-10-2012, 18:17
Gelukkig was de 458 Italia fenomenaal... De wegligging, het motorgeluid, het gevoel bij het accelereren... gewoon subliem. En ik had het geluk een zeer vriendelijke instructeur naast me te hebben.

Toch zijn er enkele (serieuze) opmerkingen bij deze hele toffe ervaring:

- De organisatie kon beter. Ze waren er bijvoorbeeld helemaal niet op voorzien dat het in Belgiƫ wel eens kan regenen... Een tentje zetten had heel handig geweest. Dan moest men tenminste het moment uit zijn dromen niet kletsnat beleven...

- Het is heel erg duur. Ik had de rit zelf nu wel cadeau gekregen, maar voor bijvoorbeeld 2 extra rondjes moest je 100 euro neertellen. en voor het DVD'tje van je rondjes onmiddellijk 50 euro...

- En de -achteraf gezien- grootste ontgoocheling: Ik had recht op 4 rondjes aan het stuur van de 458 Italia, en blijkt dat ik er maar 3 heb afgelegd. Ik had een vermoeden toen ik de pits werd ingestuurd, maar toen ik de DVD terugzag wist ik het zeker. Daar hebben ze mij dus enorm mee "in het zak" gezet. Als je dan de bovenvermelde prijzen ziet hebben ze me zo maar even minstens 50 euro afgepakt...

De organisatie waarover het gaat is Driving Box Experiences - Wie hierbij dus iets wil boeken, let goed op!

Greetz,

Reiben

mtange
13-10-2012, 21:37
Het is er dan eindelijk van gekomen. :)
Eerste keer achter het stuur en dan meteen een 458 Italia, doe je goed Bert!
Jammer dat het net begon te regenen toen jij moest rijden, maar aan de andere kant, het geeft wel een extra ervaring. Wellicht nog wat momentjes in de bochten gehad vanwege het natte/gladde wegdek?
Wel vervelend dat je een rondje minder hebt gereden waarvoor betaald! Wellicht kan een mail sturen nog wat uithalen?
Maar die ervaring pakken ze je niet meer af! Leuk cadeau!

Zo te zien nog een nieuw circuit, op Google Maps is het nog niet te zien.

599gtb
13-10-2012, 21:51
Het is er dan eindelijk van gekomen. :)
Eerste keer achter het stuur en dan meteen een 458 Italia, doe je goed Bert!
Jammer dat het net begon te regenen toen jij moest rijden, maar aan de andere kant, het geeft wel een extra ervaring. Wellicht nog wat momentjes in de bochten gehad vanwege het natte/gladde wegdek?
Wel vervelend dat je een rondje minder hebt gereden waarvoor betaald! Wellicht kan een mail sturen nog wat uithalen?
Maar die ervaring pakken ze je niet meer af! Leuk cadeau!

Zo te zien nog een nieuw circuit, op Google Maps is het nog niet te zien.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Circuit_Jules_Tacheny

Reiben
14-10-2012, 00:45
...Jammer dat het net begon te regenen toen jij moest rijden, maar aan de andere kant, het geeft wel een extra ervaring. Wellicht nog wat momentjes in de bochten gehad vanwege het natte/gladde wegdek? ...

Ja in de regen is het nog eens extra spannend, maar de 458 kleeft zo aan de baan dat ik echt wel enkele keren goed op het gaspedaal heb kunnen duwen. Het is echt een fantastische machine om mee te rijden.

...Wel vervelend dat je een rondje minder hebt gereden waarvoor betaald! Wellicht kan een mail sturen nog wat uithalen?

Ga ik ook doen. Misschien krijg ik dan korting bij een volgende sessie? Ik zou het zeker niet erg vinden!

Greetz

Reiben

Vivado Ferrari
14-10-2012, 09:45
Mooie ervaring :)

Ricars
16-10-2012, 13:59
Erg gaaf dat je voor het eerst met een Ferrari hebt gereden, Bert.
En meteen met een 458 Italia, fantastisch :)

In welke stand stond de Manettino?

fransgoud
16-10-2012, 14:30
Erg gaaf dat je voor het eerst met een Ferrari hebt gereden, Bert.
En meteen met een 458 Italia, fantastisch :)

In welke stand stond de Manettino?

Maak volgens mij niet uit, in elke stand is het een feest ;)

Reiben
20-10-2012, 18:09
Gezien het weer stond die helemaal naar onder (Glad wegdek)

Greetz

Reiben