PDA

View Full Version : F40 inladen in een B747

Arjjan
05-05-2012, 22:21
Hehe... eindelijk heb ik het dan voorelkaar, zoals ik in het vorige draadje (Australie) al vertelde heb ik ergens in 1998 een filmpje geschoten van het inladen van een F40 in het vliegtuig waar ik zelf mee naar Osaka Japan vloog vanaf Frankfurt, nu heb ik het dan eindelijk via via van een band op dvd kunnen zetten. vond het toen echt een bizar gaaf moment. Prachtig hoe ze die wagen vanwegen zijn hoogte zo onder de passagiers en vervolgens in de punt schuiven, Let ook op het grond-personeel, dat verblikt of verbloost niet en lijkt of ze 20x per dag zo'n lading inladen. Verbaasd mij ook dat er geen enkel kleed of wat dan ook voor bescherming omheen zit , ik zie zo heel af en toe wel meer een (gewone) auto op een vliegtuig-pallet staan , beurs modellen ofzo maar die zitten dan half in het plastic.
Ook vraag ik mij af wat er met de olieen en bezine die in de F zitten gebeurd , als wij zo heel af en toe een machine per vliegtuig transsporteren dan moeten alle olieen uit de elektro motoren en hydrolische olieen uit het systeem !!,het aftappen van de motor olie lijkt mij nog niet zo'n probleem bij de F maar het lijkt mij niet dat de benzine tank in zijn geheel verwijderd word en een bijna lege tank lijkt mij weer gevaarlijker dan een volle. Maargoed aan dat soort dingen denk ik dan weer.

Ik heb ook nog een filmpje van een voor mij onbekende Ferrari maar die zal ik in de draad gespot op openbare weg zetten.

hier dan de link http://www.youtube.com/watch?v=nIVVUVbDVnA

Arjan.

jutenjul
05-05-2012, 22:31
Arjan
wat een gaaf filmpje leuk om dat te zien super

Michel.

sharknose67
05-05-2012, 23:13
Dat heb je mooi vastgelegd Arjan. Zie je niet vaak zoiets.

fscuderia
05-05-2012, 23:18
Hi Arjan,

Dat is zeker een gaaf filmpje. Ik heb eens in 1996 drie Nissan Maxima's van Amsterdam naar Denver laten vliegen per KLM, deze waren in kratten verpakt. Zonder benzine en motorolie. De rest van de vloeistoffen mochten er in blijven zitten. Kost wat, heb je wat...

In 2002 heb ik eens vier Mitsubishi's van Amsterdam naar Sydney laten vliegen. Deze waren niet gekrat.

Groet,
Elder

Digi-Shape
06-05-2012, 10:08
Toevallig dat gisteren iemand mij net verteld heeft over het inladen van een F40 in een vliegtuig met bestemming Japan, mogelijk reageert hij hier nog wel even.

430driver
06-05-2012, 14:02
wat een gaaf filmpje! zoiets zie je volgens mij maar zelden inderdaad.

mtange
06-05-2012, 21:45
Mooi om zien te Arjan! Bedankt voor het delen!
Moet wel een speciale vlucht geweest zijn, als je weet dat er ook een F40 mee op reis is.
Uitladen ook nog gezien, of duurde dat te lang?

krisdisk
13-06-2012, 15:49
Fijn filmpje is dat! Ik vraag me af of die eigenaar er dan ook in zit :) Of misschien een hele kist coke of bloeddiamanten en de banden of zo... :)