PDA

View Full Version : "Barn Finds"

Huijsje
05-08-2007, 01:49
Een Barn is als het ware een grote schuur op een boerderij waar oorspronkelijk vooral opslag van agriculturele goederen plaats zou moeten vinden. Ook tractoren worden er wel gestald, en als het buiten slecht weer is, is een 'barn' natuurlijk een ideale werkplaats om eens aan je tractor te sleutelen als boer.
Nou zijn er ook mensen die die ruimtes geschikt achten om er auto's (en soms zelfs Ferrari's) te stallen, die dan vele jaren later onder de hooibalen vandaan gehaald worden. De staat waarin ze dan verkeren is niet om over naar huis te schrijven; mooie plaatjes levert het echter wel op!

Misschien hebben sommigen van jullie wel foto's van Barn Finds (Ferrari's) op de pc staan. Ik kwam onderstaande foto's laatst tegen en vond ze zo mooi dat ze volgens mij wel een draad waard zijn hier :) Hopelijk komen er nog meer van deze geweldige foto's binnen hier!

Is onderstaande F trouwens een 166 MM Touring (1950) of zit ik er dan naast

mavanhaasteren
05-08-2007, 07:01
mooie plaatjes
in america schijn je nog de mooiste auto's in schuren te staan
beter dat ze in de schuur staan dan dat ze op de schroothoop ligge

TOTO70_0
05-08-2007, 07:20
Hier Is Ereen Gevonden In N

mavanhaasteren
05-08-2007, 07:37
een soort van schuu

TOTO70_0
05-08-2007, 07:37
O F Deze Uit Amerika Nu Volledig Gerestaureerd In Belgi

Reiben
05-08-2007, 21:24
Ik vind om eerlijk te zijn die "Barn Finds" niet mooi. Alleen al omdat de wagens die op die manier gevonden worden een hele hoop restauratie nodig hebben en dus ook niet origineel meer zijn

Greetz

Reibe

Daan
05-08-2007, 22:09
Ik vind om eerlijk te zijn die "Barn Finds" niet mooi. Alleen al omdat de wagens die op die manier gevonden worden een hele hoop restauratie nodig hebben en dus ook niet origineel meer zijn

Greetz

Reiben

Ja, je kunt zeggen ik wil hem origineel en dan op een veiling een hele hoop geld betalen daarvoor (als je überhaupt kunt bieden, want veel verdwijnen toch in een prive collectie).

Het zou denk ik toch wel "the happiest day of my life" zijn als ik in een schuur bezig ben/kijk en onder een grote hoop 'rotzooi' een Italiaanse schone vind, mama mia! Ik zou dat echt willen meemaken, geweldig lijkt me dat.

En een naar origine gerestaureerde Ferrari, maakt mij niet uit. Tegen elke (niet overdreven extern en intern gemodificeerde) Ferrari zeg ik volmondig JA! :

mavanhaasteren
05-08-2007, 22:19

Greetz

Reiben

maar het is wel beter dat ze gevonden worden.
wie weet wat voor een moois en bizonders er nog verborgen staat

en als de restaratie gedaan wordt en de auto daardoor weer net zo uit ziet als dat hij heeft gedaan dat hiuj de fabriek verliet
vind ik het niet zo zond

Reiben
05-08-2007, 22:54
Da's wel waar jongens. Het is wel goed dat ze die terugvinden en dan restaureren. Maar eigelijk mochten ze nooit zo achtergelaten worden

Greetz

Reibe

TOTO70_0
05-08-2007, 23:38
Barn finds zoals de 0052 zijn van betere kwaliteit dan welke 166 ook.
Andere naam voor sommige barn finds is ook weleens sleeping beauty

TOTO70_0
06-08-2007, 09:09
I need to be washed

Daan
06-08-2007, 09:34
I need to be washed.

Daar zit een flinke hoeveelheid aan stof overheen! Heb je 'veel' van dergelijke barn finds gehad of praten we echt over unicums

JWA
14-08-2007, 15:51
Deze is jullie natuurlijk al bekend, ik zag hem net als een repost op een andere site, maar ik vindt het nog steeds een van de meest bijzondere.

http://www.intuh.net/barnfinds/afa70.htm

en het verhaal,

http://www.snopes.com/photos/automobiles/barnfind.asp

Geen Ferrari'

Huijsje
17-08-2007, 00:26
Hier nog zo'n Barn-ding. Wel een moderner model dan die echte Barn-Finds: 308 GTS. Staat nu te koop op internet :) Voor de knutselaars onder ons! Vind 24.000 euro alleen wel een hele grote hoop geld voor zoiets... Of zou de staat nog wel meevallen? Hij ziet er niet echt fit uit volgens mij :( Of zou het alleen maar stof zijn?

http://www.kapaza.be/Autos/Ferrari/5708570/Ferrari_GTS_308.html

En moet eens hier kijken: Alle andere auto's die ie nog te koop aanbiedt! Die gaat echt schofterig met F's om!!! Heeft een aantal echte nog, en nog een berg replica's. ALLEMAAL ONDER DE ZOOI! Robert legt in ieder geval nog een plastic zeiltje over zijn collectie (achter het zwarte doek :D)

En zou dit dan weer een andere persoon zijn? Ook weer een aantal F's en ook niet al te beste staat zo te zien!
http://www.kapaza.be/results/userid/HRYKLJYB9M/?sort=date2&country=&taal=&r=20&prov=&zip=&photo=&TypeV=1&TypeA=1&q=Ferrari&x=0&y=0

.

250lm
17-08-2007, 00:36
Hier nog zo'n Barn-ding. Wel een moderner model dan die echte Barn-Finds: 308 GTS. Staat nu te koop op internet :) Voor de knutselaars onder ons! Vind 24.000 euro alleen wel een hele grote hoop geld voor zoiets... Of zou de staat nog wel meevallen? Hij ziet er niet echt fit uit volgens mij :( Of zou het alleen maar stof zijn?

En moet eens hier kijken: Alle andere auto's die ie nog te koop aanbiedt! Die gaat echt schofterig met F's om!!! Heeft een aantal echte nog, en nog een berg replica's. ALLEMAAL ONDER DE ZOOI! Robert legt in ieder geval nog een plastic zeiltje over zijn collectie (achter het zwarte doek :D)

Zo op het oog is hij best gaaf alleen smerig lijkt me. Maar ik zou voor de foto toch even een lapje eroverheen hebben gehaald. wel cool! Vind een gele F altijd mooi

nofear02
17-08-2007, 01:06
Zo op het oog is hij best gaaf alleen smerig lijkt me. Maar ik zou voor de foto toch even een lapje eroverheen hebben gehaald. wel cool! Vind een gele F altijd mooi!
Totaal onbegrijpelijk! Bij de gamma haal je een stuk plastic van 5 meter bij 4 meter voor 2 of 3 euro! wat is er gebeurd met die ene wagen; helemaal onder vogelpoep?? dan ben je toch gek??? had dan ff zo'n stuk plastic er overheen gelegd, is 1 minuut werk of zo en kost 2 euro. snap hier echt helemaal niks van. wie is dit? en wie heeft er nou zoveel ferrari's die je zómaar in een donkere gore garage gooit en niet meer naar om kijkt?? :confused

Daan
22-08-2007, 18:38
Totaal onbegrijpelijk! Bij de gamma haal je een stuk plastic van 5 meter bij 4 meter voor 2 of 3 euro! wat is er gebeurd met die ene wagen; helemaal onder vogelpoep?? dan ben je toch gek??? had dan ff zo'n stuk plastic er overheen gelegd, is 1 minuut werk of zo en kost 2 euro. snap hier echt helemaal niks van. wie is dit? en wie heeft er nou zoveel ferrari's die je zómaar in een donkere gore garage gooit en niet meer naar om kijkt?? :confused:

Iemand met een zeer lage mechanische compassie, maar (voorheen?) genoeg geld om een aantal Ferrari's aan te schaffen en ze in een grote garage (schuur) te zetten

430driver
03-09-2007, 13:00
Ik ben een aantal jaren geleden bij Joop Stolze geweest in het westland tijdens een FCN meeting.
Nou, als je het dan over barns hebt....
Hij heeft ik weet niet hoeveel m2 Kassen......GEVULD MET auto's!
Niet alleen Ferrari's hoor, maar wel veel. Ook P(AHUM)rsche 356: import vanuit USA. Jammer van al dit moois, maar ja wat doe je eraan

250lm
03-09-2007, 13:07
Ik ben een aantal jaren geleden bij Joop Stolze geweest in het westland tijdens een FCN meeting.
Nou, als je het dan over barns hebt....
Hij heeft ik weet niet hoeveel m2 Kassen......GEVULD MET auto's!
Niet alleen Ferrari's hoor, maar wel veel. Ook P(AHUM)rsche 356: import vanuit USA. Jammer van al dit moois, maar ja wat doe je eraan?

Is wel een schuur maar niet echt een barn find denk ik. Stolze is een handelaar en koopt auto's in alle staten. Af en toe restaureert hij wat maar meestal voor de handel. Het wisselt ook nogal wat er staat. de kopers zullen de auto's wel in goede staat brengen denk ik dan ;

Roger_L
23-01-2008, 20:52
Barn Finds vandaag op GeenStijl. De F40 schijnt overigens een omgebouwde Pontiac Fiero te zijn, maar is in eerste instantie toch slecht voor je hart om te zien

Roger_L
23-01-2008, 20:53
Ik heb alleen de Italianen eruit gehaald trouwens..

Roger_L
23-01-2008, 20:54

mavanhaasteren
23-01-2008, 21:13
die f40 is in ieder geval geen echte de achterkant is te kort voor een F4

Reiben
23-01-2008, 21:34
Mja al een geluk dat die F40 geen echte is. Maar die andere Ferrari's vind ik ook niet echt leuk. Ik zou die Dino wel graag opkopen en restaureren, net als de Daytona en de andere Ferrari's. Maar ik heb er de kennis niet voor. Misschien is dit wel iets voor Enzo en zijn vader, want die hebben al schitterend werk geleverd bij het restaureren van enkele prachtige wagens

Greetz

Reibe

nofear02
23-01-2008, 22:42
ONGELOFELIJK!! hoe is t mogelijk. je zal het in het echt als 1e ontdekken. ik geloof dat ik gek zou worden. die test achter een hek met slot erop onder een dikke laag stof..... jeeminee

Kingpin328
23-01-2008, 23:32
Uiteraard weer elders van internet geplukt, wel fascinerend zulk verval

Racing-Baker
24-01-2008, 13:56
SCHANDE SCHANDE SCHANDE !! mijn hart breekt bij het zien van dit allemaal.
een 308 in zulke staat kan mss nog net door de beugel(gezien het geproduceerd aantal) maar een een 512BB, Daytona, F40, Miuara, etc... NEEEEEEEEEEE !!!! als ik de kans had, dan waren ze nu allemaal van mij ;)
je moet zoiets maar zien te vinden, lucky basterds.

de 308GTS (geel) heb ik in het echt gezien. de staat valt al bij al nog mee hoor. maar staat wel ontzettend lang stil dus toch relatief wat werk en geld nodig. deze man heeft door de 200wagens, allemaal zo!!! er zit vanalles bij, als het een beetje speciaal is (was) dan kocht ie het. (allemaal wagens onder de 25.000euro naar mijn mening. enkele vben: Maserati Ghibli 1969, bi-turbo's, Lotus Esprits, porsches, Mercedes 220SE coupe,(roze) kevertje, Alfa Romeo spider's, Ferrari 308GTB (je had deze moeten zien= wielen eraf, roest, intrieur aangetast door schimmel, stukken vermist, etc...) ik heb al veel gezien in mijn leven maar dit nog NOOIT !!!!!! totaal geen symathieke man, zeer kort en geen discusie's zeker niet wat prijs. (hij heeft het geld niet nodig ;)

een goeie F40 replica, is zoeen als op de foto, trasched !! :

ruben-ferrari
29-11-2008, 19:24
Ik heb alleen de Italianen eruit gehaald trouwens..

Om te janken zo erg.

Dit soort mensen hebben gewoon geen respect voor het merk en de auto !

krisdisk
28-08-2009, 17:13
Deze hier staat al zeker 5 jaar buiten. Een zwarte 308 GTS US spec, die naar het schijnt nog moet worden gerestaureerd. Staat in Nieuwkerken Sint-Niklaas, op een terrein van High Performance. Ik geloof nooit dat ie nog gaat worden gerestaureerd. Iemand een idee hoeveel zoiets nog waard is? Steven, jij hebt ongeveer dezelfde op de kop getikt... Wat denk je?

ferrari1973
28-08-2009, 18:37
Deze hier staat al zeker 5 jaar buiten. Een zwarte 308 GTS US spec, die naar het schijnt nog moet worden gerestaureerd. Staat in Nieuwkerken Sint-Niklaas, op een terrein van High Performance. Ik geloof nooit dat ie nog gaat worden gerestaureerd. Iemand een idee hoeveel zoiets nog waard is? Steven, jij hebt ongeveer dezelfde op de kop getikt... Wat denk je?

Zie ik nou goed dat hij Donkerrood leer van binnen heeft?

krisdisk
28-08-2009, 18:38
Zie ik nou goed dat hij Donkerrood leer van binnen heeft?

Jip, prachtig toch!! Ik zou wel willen overwegen 'em te kopen ja, als de prijs echt laag is he.

mtange
28-08-2009, 18:46
Jip, prachtig toch!! Ik zou wel willen overwegen 'em te kopen ja, als de prijs echt laag is he.
Pas maar op dat Steven dan niet voor is, die heeft iets met rode interieurs volgens mij.. ;)

ferrari1973
28-08-2009, 19:57
Pas maar op dat Steven dan niet voor is, die heeft iets met rode interieurs volgens mij.. ;)

Hangt af van de carrosserie kleur, in deze combinatie vind ik hem prachtig!
Idd als de prijs goed is is hij het overwegen waard...
Nu nog er achter zien te komen of hij te koop is, als ik het zo hoor 5 jaar buitengestaan...

P.S Steven is volgens mij op vakantie..

grtjs wiebe

moriaan1
28-08-2009, 22:18
Voor 5 jaar buitenstaan ziet hij er te mooi uit...
Zelfs de banden zien er op het oog nog volgepompt uit...

Win eerst maar eens wat informatie in...

TOTO70_0
29-08-2009, 09:04
Ben met die 365BB bezig geweest om te kopen alleen het chassisnummer was van een rechtsgestuurde auto terwijl het een linksgestuurde was en niet omgebouwd rara politiepet!
Ook met de Daytona bezig geweest, stond in Japan te koop met 2000 kilometer , gecrasht in de eerste dagen van zijn leven, verder tot enkele jaren terug op de sloop gerust, wordt nu in Engeland weer gebouwd tot een competitieuitvoering.

Reiben
29-08-2009, 09:33
Ben met die 365BB bezig geweest om te kopen alleen het chassisnummer was van een rechtsgestuurde auto terwijl het een linksgestuurde was en niet omgebouwd rara politiepet!
Ook met de Daytona bezig geweest, stond in Japan te koop met 2000 kilometer , gecrasht in de eerste dagen van zijn leven, verder tot enkele jaren terug op de sloop gerust, wordt nu in Engeland weer gebouwd tot een competitieuitvoering.

Dat van de Daytona klint wel goed, heeft de wagen eindelijk een goede bestemming gevonden! En dat van die 365BB... ja dat durft wel eens gebeuren

Greetz

Reiben

psycho benelli
29-08-2009, 12:18
jammer van al dat geweldige speelgoed :(

krisdisk
29-08-2009, 12:42
Voor 5 jaar buitenstaan ziet hij er te mooi uit...
Zelfs de banden zien er op het oog nog volgepompt uit...

Win eerst maar eens wat informatie in...

Ik zweer het je dat ie al zeker 5 jaar buiten staat maar er zijn problemen met de motor, ik dacht dat er iets was met de kleppen, enfin, ik heb al een drietal keer gevraagd of ie te koop staat, maar het antwoord is telkens neen. Hij wordt binnenkort gerestaureerd. Maar volgens mij is daar echt super veel werk aan, om maar niets te zeggen over de gigantische zwam die in het interieur zal leven. Het is een schande, op die parking (Gijzelstraat in Nieuwkerken) staan regelmatig Ferrari's weg te rotten. Zoals op de foto te zien staat er ook een 348, die ook zolang heeft buitengestaan. Je wil niet weten wat zonlicht aanricht aan je lakwerk. ZONDE!!!
Dus ja, wat geef je nog voor zo'n wagen? In stukken zal ie wel wat waard zijn, maar compleet? € 12500 of is dat teveel, hoeveel heeft Steven betaald, weet iemand dat?

moriaan1
29-08-2009, 17:38
geen idee wat hij waard is!

Dat hangt af van de (motor)schade en eventuele andere problemen.
Waarschijnlijk is het een gigantische "moneypit"!

Een goede goedkope Ferrari bestaat niet!
Als je geen sleutelaar bent, moet je er sowieso niet aan beginnen.
Mannen zoals Steven, Finch en Enzo(racingbaker) weten waar zij mee bezig zijn, en vormen een uitzondering op de meesten van ons (inclusief mezelf)

Hans

fransgoud
29-08-2009, 18:30
Oh jongens, al die foto's te zien, doet pijn!! Vreselijk om zulke mooie bolides zo te zien aftakelen doordat er niet normaal mee omgegaan wordt:(

Kees den Hertog
29-08-2009, 20:45
Een 308 GTB in slechte staat komt op een 10.000 euro, een GTBi op 9.000, een 400i op een 5500, een Mondial zou 4500 moeten opbrengen, een Dino 246 zit echter al weer een 22.000 euro. Dit zijn prijzen voor een auto in (zeer) slechte staat, waar dus heel veel werk in zit, een auto in concourstaat doet dan: 308 GTB 60.000, een GTBi 50.000, een 400i 40.000, een Mondial 32.000 en een Dino een ton of meer.........

IPF
29-08-2009, 22:53
Een 308 GTB in slechte staat komt op een 10.000 euro, een GTBi op 9.000, een 400i op een 5500, een Mondial zou 4500 moeten opbrengen, een Dino 246 zit echter al weer een 22.000 euro. Dit zijn prijzen voor een auto in (zeer) slechte staat, waar dus heel veel werk in zit, een auto in concourstaat doet dan: 308 GTB 60.000, een GTBi 50.000, een 400i 40.000, een Mondial 32.000 en een Dino een ton of meer.........

Wow Kees, wat een parate kennis van marktprijzen, indrukwekkend! Mag ik vragen waar je deze ramingen vandaan hebt? En zijn dit indicaties voor de Nederlandse c.q. omringende markt, of internationaal?

Kees den Hertog
29-08-2009, 23:56
Gewoon uit de <Onschatbare Klassieker>, Nederlandse handelsprijzen.

IPF
30-08-2009, 00:06

Hé, dat ken ik (nog) niet. Ik zou zeggen dat die rooie kop mij meer past dan jou, dit lijkt me een basisgids. Gauw kopen...

Kees den Hertog
30-08-2009, 00:07
Bij elke AKO, of Bruna te koop...

krisdisk
30-08-2009, 13:33

ik heb die ook, maar eugh, zijn die prijzen niet een ietsje overdreven?? Wat ik ook gemerkt heb is dat de veilingsprijzen in Engeland zeer laag zijn (zeker voor LHD's) Dus ja, allen op zoek in Engeland zou ik zeggen ;-) De pond staat laag, en het transport is makkelijk.

Racing-Baker
30-08-2009, 13:42
het is nog altijd zo dat de VERKOPER de prijs bepaalt, want als die niet akkoord gaat... ;) :)
hier een bijdrage van mijn kant aan het fotoregister!

danny348
30-08-2009, 14:24
Uiteraard weer elders van internet geplukt, wel fascinerend zulk verval

deze weet ik staan !

Racing-Baker
30-08-2009, 20:18
deze weet ik staan !

te koop?

sharknose67
30-08-2009, 22:12
het is nog altijd zo dat de VERKOPER de prijs bepaalt, want als die niet akkoord gaat... ;) :)
hier een bijdrage van mijn kant aan het fotoregister!

Welke mensen laten zoiets gebeuren???

Alfer
30-08-2009, 23:05
Racing-Baker, staan deze minder gepoetste maar wel historische F's ook bij je buren ergens?

danny348
31-08-2009, 10:56
te koop?

ik denk van wel er staan daar zo een 100 tal auto's en toch een 5 tal F.

krisdisk
31-08-2009, 14:09

En zou dit dan weer een andere persoon zijn? Ook weer een aantal F's en ook niet al te beste staat zo te zien!
http://www.kapaza.be/results/userid/HRYKLJYB9M/?sort=date2&country=&taal=&r=20&prov=&zip=&photo=&TypeV=1&TypeA=1&q=Ferrari&x=0&y=0

.

Ik heb die mens in Lommel eens proberen contacteren via Kapaza, maar geen reactie....