PDA

View Full Version : Dubai

pkiewiet
25-10-2010, 19:57
Vraagje:

Mijn 308 is afgeleverd in Dubai in 1985, bij Al Baraha Company.
Nu is het zo, dat mn vader donderdag a.s. naar Dubai toe gaat voor z'n werk.

Weten jullie iets meer te vertellen van deze voormalige importeur.
Hij wil daar kijken of er nog documentatie of oude facturen zijn mbt mijn auto.
Dit bedrijf is in het verleden verkocht en is doorgegaan als importeur onder een andere naam.
Verder nog leuke plekkjes daar?

Ook brengt hij zondag een bezoek aan Abu Dhabi en het Ferrari complex aldaar.

Ik mag helaas niet mee.

Pascal

sharknose67
25-10-2010, 20:43
Als je het één en ander wilt weten moet je Lars (http://www.f-chat.eu/member.php?u=582) even een PM sturen, die is in Dubai geweest.

wesleyruytrmn
25-10-2010, 23:11
Ook brengt hij zondag een bezoek aan Abu Dhabi en het Ferrari complex aldaar.

Ik mag helaas niet mee.

Pascal

Ben toch erg benieuwd of deze kermis ooit het bezoeken waard is...Ik hoor het graag van je!

Succes met je zoektocht naar de documentatie!

berrie355
26-10-2010, 13:58
Ben toch erg benieuwd of deze kermis ooit het bezoeken waard is...Ik hoor het graag van je!

Succes met je zoektocht naar de documentatie!

Inderdaad, ook benieuwd.
Laat 'm maar 's een leuk verslagje maken.

Lars T.
28-10-2010, 07:01
Hoi Pascal,

Zoals Ed al schreef, ben ik twee keer in Dubai geweest. De huidige importeur is Al Tayer Motors, die zitten aan de Sheikh Zayed Road (de hoofdweg door Dubai naar Abu Dhabi. Aan de linkerkant als je naar Abu Dhabi rijdt, in een lang zandkleurig gebouw samen met Jaguar en nog wat merken. Iets verderop aan deze weg (richting Dubai dan weer, maar wel aan dezelfde kant, zit nog "Exotic Cars", een dealer met veel Ferrari´s en ander spul. Als je doorrijdt naar Abu Dhabi, zit aan de rand van Abu Dhabi links langs de snelweg de prachtige dealer Princess Cars. Een enorm grote showroom, met zeer hoogwaardige auto´s (Enzo, MC-12, Carrera GT, dat soort spul). Precies aan de andere kant van deze snelweg (en beter zichtbaar) zit Premium Motors, de Ferrari dealer van Abu Dhabi, ook in een mooi groot nieuw pand. In Dubai zelf heb je nog het Al-Aweer Used Car Complex (soms ook anders genoemd). Dit is een ommuurd gebied, wat compleet door 2e hands dealers bezet is, misschien wel 200 stuks. Als je hier doorheen loopt, kom je ook bij diverse dealers Ferrari´s tegen. In het hele complex kan je op een stuk of 15 exemplaren rekenen. Handig is, bij een tijdschriftenzaak een exemplaar van Auto Trader te kopen, dan weet je wie wat heeft staan.

Wat Ferrari´s op straat betreft, kun je ze vooral bij alle dure hotels tegenkomen en bij de valet parkings van de duurdere shopping malls. Vooral de valet parking van de Mall of the Emirates is bekend. Donderdagavond, vanaf een uur of 9, is het hier het drukst. Wel even opletten, want deze mall heeft twee valet parkings, je moet die hebben waar je met de roltrap in het midden van een soort parkeerrotonde aankomt, de andere is meestal minder spectaculair.

Interessant overigens dat jouw 308 oorspronkelijk uit Dubai komt! Weet je misschien ook de naam van de eerste eigenaar?

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.

Ciao,

Lars T.

pkiewiet
28-10-2010, 23:38
Hey,
Bedankt voor de reacties.
Hij is zojuist aangekomen in die zandbak daar en ik heb het adres van al tayer doorgegeven.
Als ie in zn drukke programma tijd heeft gaat ie voor me zoeken.
Ik hoop natuurlijk ook dat er iets uit komt.
Ik weet niet of het behulpzame mensen zijn met een Ferrari-hart..
Maandag weet ik meer..