PDA

View Full Version : Wie is er in de Galleria Ferrari geweest in Maranello?

nofear02
06-07-2007, 17:17
Wie is er eigenlijk allemaal al eens in de Galleria in Maranello geweest? En is het mooi? Wat vond je ervan? Hoelang ben je binnen geweest. Wat was er te zien etc. Wanneer was het? Wat vond je het meest indrukwekkend?

Ik heb een folder ervan gezien in het hotel; dat heb ik meegenomen. Bijgaand een scan van de voor- en achterkant. Ziet er goed uit!

Foto's ervan zijn welkom uiteraard!

Scuderia Ferrari Nevaeh
06-07-2007, 19:48
Fu en ik gaan waarschijnlijk in augustus. Dan kunnen wij ook eens meepraten ;)

Vivado Ferrari
06-07-2007, 20:17
Ik ben er in 2005 geweest. Ik vond het geweldig! Rende rond als een klein kind door een speelgoedzaak! Fantastisch. Het begon al toen we de auto parkeerde op het parkeerterrein bij dat "Ferrari Ristorante". Er stonden daar allerlei Ferrari busjes en je hoorde Ferrari's rijden op fiorano. Die atmosfeer was helemaal juist. We liepen naar de Galleria en toen liep F1 designer Rory Byrne langs me, hij knikte nog gedag!
Wat een regenachtige dag zeg! Moesten rennend naar de ingang van de Galleria! Wat een hoosbui! Maar geloof me....dit was het mooiste schuilplekje ever! Ik heb me er zeker vermaakt

Reiben
07-07-2007, 14:25
Ik ben er nog niet geweest, maar het is zeker iets wat ik in de volgende jaren eens ga doen

Greetz

Reiben

.

Patrick
07-07-2007, 16:23
Ik ben er ook nog nooit geweest, maar ga er zeker nog wel heen

nofear02
07-07-2007, 16:27
Verrek, er zijn er nog een heleboel niet geweest van jullie! (ik dus ook nog niet hé!? ben er alleen maar even binnen geweest om te vragen waar ik mijn spullen moest halen). Als ik dát geweten had...

Afijn, dat komt nog wel een keer.... ;) :p. Be patient :D

Patrick
07-07-2007, 16:33
Afijn, dat komt nog wel een keer.... ;) :p. Be patient :D.

precies zo denk ik dr ook over robert ;)

.

AlainS.
07-07-2007, 17:17
Woensdagavond 20 juni 2007 aangekomen in Maranello, donderdag morgen meteen naar de galleria gegaan.
Het is een aanrader voor elke Ferrari-fan maar het is er niet erg groot. Wel heel interessante dingen te zien waaronder heel wat F-1 motoren!
De expositie veranderd ook regelmatig, nu was er een tentoonstelling van historische race-affiches. Er staan nog wat foto's op mijn site xclusiv.e

AlainS.
07-07-2007, 17:24
alle info hier: http://www.galleria.ferrari.com/GalleriaFerrari/index.jsp

Als je foto's neemt, de belichting kan soms raar zijn

Fumacher
07-07-2007, 17:45
Fu en ik gaan waarschijnlijk in augustus. Dan kunnen wij ook eens meepraten ;).

Yeah! Heb er zin in :)

.

Fumacher
07-07-2007, 17:46

Als je foto's neemt, de belichting kan soms raar zijn.

Hey Alain,

heb je nog nooit gezien hier op t forum. van harte welkom hier :) Ben je een Nederlander die in Spanje woont?

Gr.

V

Vivado Ferrari
07-07-2007, 18:47

Als je foto's neemt, de belichting kan soms raar zijn.

Ja, die verlichting veranderd steeds van kleur! Er hangen grote platen waar licht uitkomt aan het plafond. Heel apart...

250lm
07-07-2007, 22:18
Tja, moet in Maranello natuurlijk altijd even naar de Galleria. Deze zijn van de laatste keer

mtange
08-07-2007, 01:14
Ik ben er in juli 2003 eens geweest. Maar de foto's daarvan zijn niet echt de moeite waard om hier te plaatsen..

Niels, ga jij iedere keer als je in Maranello bent even de Galleria binnen?? Ik ben zelf eigenlijk nog maar één keer in de Galleria geweest

250lm
08-07-2007, 01:36
Nouja, ik ben nu vier keer in Maranello geweest en evenveel keer in de Galleria. Als het meezit zie je weer eens wat anders aangezien de collectie wisselt. Met name de one-offs vind ik interessant, zoals de Sigma en de Indycar.

Ik ben er in juli 2003 eens geweest. Maar de foto's daarvan zijn niet echt de moeite waard om hier te plaatsen..

Niels, ga jij iedere keer als je in Maranello bent even de Galleria binnen?? Ik ben zelf eigenlijk nog maar één keer in de Galleria geweest.

.

AlainS.
08-07-2007, 19:41
Hey Alain,

heb je nog nooit gezien hier op t forum. van harte welkom hier :) Ben je een Nederlander die in Spanje woont?

Gr.

Vu

Hi

Bedankt. Heb dit forum inderdaad nog maar pas ontdekt, kreeg een flyer van nofear02 himself.
Greet

Vivado Ferrari
08-07-2007, 22:35
Nouja, ik ben nu vier keer in Maranello geweest en evenveel keer in de Galleria. Als het meezit zie je weer eens wat anders aangezien de collectie wisselt. Met name de one-offs vind ik interessant, zoals de Sigma en de Indycar.

Die one offs zijn inderdaad zeer speciaal om te zien. Ik heb ook de Sigma gezien, evenals de Mythos en de Ferrari P6 (Prototype Berlinetta Boxer)

pasmaar
06-08-2007, 22:44
Ik bij 1 van mijn favorieten.

http://i186.photobucket.com/albums/x128/pasmaar/IMG_0910.jpg

En deze foto vind ik zelf wel tof, deze is net als de bovenste genomen in het Ferrari Museum in Maranello.

http://i186.photobucket.com/albums/x128/pasmaar/IMG_0902.jpg

.

FerrariFreaks
22-08-2007, 12:20
Toen de Enzo hot news was ben ik in augustus van dat jaar (2002) in Maranello geweest. Dat was m'n enige keer tot nu toe. Maar ik wil er zeker nog een keer heen. We hadden toen topweer, dus dat gaf wat extra's sowieso bij al dat moois. Op Fiorano was toen nix te doen, maar we hebben wel een uur zitten wachten tot de Enzo naar buiten kwam. Geweldig was dat!!
En Galleria Ferrari (waar we het hier tenslotte over hebben) was een must natuurlijk. Ook daar hebben we genoten en wat kon je toen daar Ferrari-brochures goedkoop krijgen zeg... Dat schijnt nu ook anders (duurder) te zijn.
Ondanks dat de foto's dan wat gedateerd zijn hierbij de link naar een (foto)verslag: http://reports.ferrarifreaks.nl/visit_maranello.htm

.

Vivado Ferrari
22-08-2007, 12:57
Ik heb die schitterende foto rapportage al een keer mogen bekijken op je fantastische site. Grappig...er was een tijd zonder de "Enzo". Altijd spannend zo'n nieuwe Ferrari.

Groet,

Vincenzo

Ps. Goed dat je erbij bent

mavanhaasteren
22-08-2007, 19:31
ben er in 2005 geweest en vond de info die er werdt gegeven wat minder.
maar voor de rest echt mooi gedaan ook met de auto's zo schuin omhoog is echt appart

hier een paar foto's van mij
de man bij het paard is mijn vader die mee was

Vivado Ferrari
22-08-2007, 21:14
Mooie foto's....
Nog enkele van mijn bezoek

mavanhaasteren
22-08-2007, 21:38
vivado heb je nog meer foto's van de mytos ????

Vivado Ferrari
22-08-2007, 21:52
De Mythos.....Ik vond het geweldig om juist deze Ferrari in het echt te zien

430driver
22-08-2007, 22:25
ben 10 jaar geleden in Italië en dus Maranello geweest.......Fantastisch

joopjoldersma
23-08-2007, 16:31
Ik ben er al meerdere malen geweest (zo'n 8+ keer) en iedere keer is het weer wat anders. Het blijft veranderen

Vivado Ferrari
23-08-2007, 16:43
Ik ben er al meerdere malen geweest (zo'n 8+ keer) en iedere keer is het weer wat anders. Het blijft veranderen.

Ze blijven inderdaad mooi rouleren. Welkom Joop! Ik heb even op je site gekeken. Leuk!

Nog een paar. De laatste dan he ;)

.

d1ablo
23-08-2007, 22:58
De Mythos.....Ik vond het geweldig om juist deze Ferrari in het echt te zien.

Schitterend die Mythos, doet me in de verte een beetje denken aan de Lamborghini Diablo 6.0
(sorry voor het vloeken in de kerk, en dat nog wel voor een eerste post...)
Om het gelijk maar goed te maken hierbij een foto uit 2005, zoals je ziet weer een andere opstelling..

Vivado Ferrari
23-08-2007, 23:55
Schitterend die Mythos, doet me in de verte een beetje denken aan de Lamborghini Diablo 6.0
(sorry voor het vloeken in de kerk, en dat nog wel voor een eerste post...)
Om het gelijk maar goed te maken hierbij een foto uit 2005, zoals je ziet weer een andere opstelling...

Jeeh, wat hebben ze het volgezet. Leuke foto

d1ablo
24-08-2007, 10:49
Op het moment dat ik er was heette deze ruimte iets van "de zaal der 12 cylinders".
Ik weet niet of ze dit altijd zo laten.
Ik had alleen de kleine fuji-camera met panorama stand bij me. Volgende keer wil ik wel eens proberen alles er in 1 keer op te krijgen met een groothoeklens.

Ik heb in 2005 alles een beetje in een waas beleefd. Ik had de avond vantevoren een bedorven pizza op (hoe bestaat het eigenlijk dat dat in Italië mogelijk is !) en was echt zo ziek als een hond.... Factory tour heb ik vervolgens dan ook moeten missen...helaas... helaas... Ga het dus zeker nog een keer overdoen

430driver
28-08-2007, 13:03
Ik ben in 1997 in Maranello geweest tijdens een vakantie in Italië.
Helemaal SUPER!

Heb toen als souvernir een aluminium luchtinlaat"kelk" van een F1 wagen gekocht.

Foto's die ik heb genomen liggen ergens in mijn archief, maar dat moet ik nog steeds uitzoeken haha.

Het was écht luilekkerland voor mij: wat gaaf om al dat moois bij elkaar te zien.
Heb toen voor het eerst de Ferrari 408 4WD prototipo gezien: wel helemaal gestript, maar tóch

nofear02
28-08-2007, 14:25
Factory tour heb ik vervolgens dan ook moeten missen...helaas... helaas... Ga het dus zeker nog een keer overdoen. Een factory tour moeten missen, nou dan mag je echt wel giga-ziek geweest zijn ja! :o Tsjee

Forza-Stef
20-09-2007, 13:11
Ik ben er al meerdere malen geweest (zo'n 8+ keer) en iedere keer is het weer wat anders. Het blijft veranderen.

8 keer??? typfout mss :D :D :D
Die foto van de maranello --> mo schoone :D
Jammer dat die er niet stond als ik er ben geweest

rolee
20-09-2007, 13:30
Nou ik ben er 3x geweest. Erg indrukwekkend, de collectie veranderd ieder jaar. Beneden hebben ze een zaal waar speciale tentoonstellingen zijn. Zo zal er nu wel iets te zien zijn over 60 jaar Ferrari.
Ben ook 3x in de Fabriek geweest. De laatste keer was het meest indrukwekkend: ben in een stoet van 56 Ferrari's naar Italie gereden met een Testarossa. We gingen toen de produktie van de Enzo bekijken! was een fantastische reis!!!!

Groet Role

Fokkerjockey
20-11-2007, 22:13
Al 3 keer heb ik een bezoek gebracht aan Maranello (1993, 2006, 2007) en daarbij de Galleria Ferrari natuurlijk niet overgeslagen. Omdat dit museum werkelijk uniek in zijn soort is en de collectie zeer regelmatig van plek wisselt zonder dat alle getoonde Ferrari's terug zijn te vinden op de officiële museumsite, is het wellicht de moeite waard om hier te vertellen wat er zoal te zien is (geweest). Foto's niet uitgesloten natuurlijk

Fokkerjockey
20-11-2007, 22:32
Ja, dat heb je met rookies hè; eerst plaatsen en er dan pas achter komen dat het al bestaat......... 'k beloof beterschap ;)

.

Erikderaaf
20-11-2007, 22:38
No problemo Michel, laat die foto's maar komen :D ;)

Ik moet écht ook eens een keer naar de Galleria. Paar weken terug s'avonds laat er langsgekomen, maar misschien volgend jaar eens binnen kijken :)

.

enzotje
20-11-2007, 22:46
Als ik die foto's zo zie dan is het ZEKER de moeite om te gaan dat wordt dan voor de grote vakantie :D. Trouwens zeer mooie foto's! Wat me opvalt is dat alles mooi blinkt, zouden de geen vakantiejobs zoeken voor kuisman :D

360spider
20-11-2007, 23:08
Prachtige fotos allemaal!!!
Aankomende zomer wordt waarschijnlijk mijn eerste keer naar galleria Ferrari...
Ben echt heel benieuwd en kijk er zeer zeker naar uit... :)

.

rolee
21-11-2007, 15:17
Meerdere keren in de Galleria geweest, raad het iedere Ferrari-fan aan! De collectie wisseld regelmatig en in de "kelder" is altijd een speciaale tentoonstelling. Heb wel 1x de pech gehad dat er net 2 bussen met schoolkinderen was uitgeladen, het leek wel of je in het zwembad liep, wat een geschreeuw. Maar het ergste was dat je geen normale foto meer kon maken, overal stonden de kindertjes ervoor. Er is ook een mooi winkeltje met bijzondere Ferrari-artikelen en mooie boeken. Mooiste bezoek was wel met de Ferrari-club NL! met 56 Ferrari's naar Italie gereden, de fabriek bezocht en de produktielijn van de Enzo gezien!! daarna bezoek aan het museum en als afsluiter eten in ristorante Cavallino tegenover de fabriek ( erg lekker eten daar, een aanrader!!). daarna nog wat winkelen en met de Ferrari terug naar het hotel. Beetje spelen met andere Ferrari's op de Autostrada en de politie met een grote glimlach en de duimen omhoog! en dat bij 200km per uur....wow! onvergetelijk!

groet Robin

.

Fokkerjockey
22-11-2007, 22:51
De keer dat ik er in 2006 was, waren er op maandagochtend maarliefst 5 bezoekers te vinden in het museum (januari is nou niet bepaald de drukse maand voor de Galleria...). Groot voordeel is wel dat je vrijwel ongestoord tussen de auto's door kunt schuifelen en fijner nog, dat je alleen dát op de plaat zet waar het je om is te doen! Echt super blijft het dat er geen hekjes of touwtjes om de wagens zijn gespannen waardoor je meer dan gemiddeld met een smile van oor-tot-oor je kunt vergapen aan alle pracht!!!
Jammer is wel dat ze niet een vast aantal iconen in de collectie hebben staan, waadoor je sommige classics keihard kunt missen...
Dee Enzo had ik twintig minuten "voor mezelf" :)

.

Kees den Hertog
22-11-2007, 23:25
We zijn er 2 x geweest, in 2000 en in 2003. Dit jaar wel in Maranello geweest, maar de Galleria overgeslagen. Wel bij Toni Auto geweest, schuin tegenover de fabriek, ook de moeite waard. Natuurlijk wel weer gewinkeld bij de Ferrari Store en Pit Stop. Altijd de moeite waard

Fokkerjockey
22-11-2007, 23:35
Toni Auto is inderdaad niet te missen. In de garage ademt het een beetje en historische sfeer met altijd wel een flinke portie classics in onderhoud. Dat zie je niet overal. De garage zelf is ook niet supermodern of brandschoon en dat hoort wel een beetje met die oudere wagens

Fokkerjockey
22-11-2007, 23:36
deze horen er nog bij

360spider
22-11-2007, 23:43
Heerlijke wagens die daytonas, zelf de onderkant van die motorkap is mooi.... Wat een geweldige wagen toch en wat een lijnen..

Fokkerjockey
23-11-2007, 00:29
Heerlijke wagens die daytonas, zelf de onderkant van die motorkap is mooi.... Wat een geweldige wagen toch en wat een lijnen...

Zeldzame klasse, eenzame hoogte... ;)

.

Franc308
23-11-2007, 09:31
+1

.

Fokkerjockey
24-11-2007, 20:14
Nog wat platen uit de Galleria, geschoten in mei 2007.
Blijft een erg aparte bak, de 250 Testa Rossa

Fokkerjockey
24-11-2007, 20:33
De 250 MM Vignale Spider (please correct me if I'm wrong)

Fokkerjockey
24-11-2007, 20:44
Ferrari 268 SP (1962

Fumacher
25-11-2007, 00:33
Van dit jaar....

Fumacher
25-11-2007, 00:35
idem vorige poost

trkevin
25-11-2007, 00:43
De 250 MM Vignale Spider (please correct me if I'm wrong)
Bijna :D, het is een 340 MM Vignale Spider ;)

-Kevin

.

Fokkerjockey
26-11-2007, 00:05
Bijna :D, het is een 340 MM Vignale Spider ;)

-Kevin

Dus toch!
Bestaat er wel een 250 MM Vignale Spider? Zo nee, dan zal ik naar andere internet bronnen moeten boren...

grtz. Michel

.

Fokkerjockey
23-02-2008, 23:30
blijft een mooie, spartaanse wagen! (met alleen een waterafstotende upgrade op de stoelen

nicknick
24-02-2008, 00:46
Hierbij nog enkele foto's, gemaakt op 27-7-200

Djos
10-03-2008, 12:32
Ooit zou ik er een heen gaan vanuit oostenrijk, maar dat is helaas niet door gegaan omdat we eerder terug moesten naar Nederland :(
Als ik zelf een auto heb ga ik er zeker heen! Als Ferrari-fan moet je hier een keer gweest zijn :)

Johannus
27-04-2008, 17:24
Ik ben er 3 keer geweest.

Een keer in 1996, toen was ik 10 en ik vond het echt GEWELDIG! Ik was echt niet meer te houden daarbinnen! was echt supervet. Toen was het ook nog helemaal anders dan nu, het is daarna namelijk helemaal verbouwd.

Afgelopen zomer ben ik er met mijn vriendin geweest, en in september nog een keer met Race-team van de Universiteit. En ik moet zeggen dat ik het museum veel minder leuk en 'opwindend' vond dan al het andere wat ik in Maranello gedaan heb die dag. Ik heb bij de Fabrieken rondgelopen en daar bij de achteringang heel veel Ferrari's in het wild gezien. Die werden daar om de paar minuten naar buiten gereden. Dat was echt supervet! En ik ben ook op de muren geklommen en heb foto's gemaakt van heeeeeel veel Ferrari's binnen de poorten van de Fabriek. Ook nog een gecamoufleerde Maserati uit de Fabriek zien komen en bij Fiorano wezen kijken. Ik zie liever Ferrari's in het wild dan in een museum, dan maken ze ook een veel mooier geluid ;) en ze zien er op een of andere manier 'natuurlijker' uit bij zonlicht dan onder museumlampen.

Maar het was evengoed wel gewoon leuk om te zien. Zo'n 250TR kom je namelijk niet zomaar in het wild tegen. Dus het was zeker wel de moeite waard.

Gilles027
27-04-2008, 18:48
Kan het niet meer tellen hoe veel keer ik er ben geweest, ik vond het ook in het begin veel beter, maar ja de toekomst heeft het groter gemaakt, tot mijn verbazing, ik weet niet meer welke jaar het was, zag ik voor het eerst de mijn lamp dat wij, de Club Ferrari Genk (toen zo genaamt) in 1986 het kaddo gaf aan Enzo Ferrari zelf, in een ontmoetting met hem, aan de uitgang van de reparto corse, toen was die geplaatst in de kast en hab nadien nog veel keer het op de tafel gezien, nu met het verbouwing is het niet meer in het museum, maar volgens wat ik vernomen heb staat het nu bij Piero Ferrari thuis, dit is om trots te zijn dat het nog in het bezit is van Ferrari.
Hier wat foto's van het gebeuren

Johannus
30-09-2008, 02:27
Tijdens mijn laatste trip naar Maranello natuurlijk ook weer de Galleria bezocht. Deze keer een hoop leuke foto's kunnen maken en ik ben het museum dan ook meer gaan waarderen!

Johannus
30-09-2008, 02:30
Formule 1 Glorie en de oude California

Johannus
30-09-2008, 02:34
Het California-Model, de 360 van Luca en de F2007 :D

Johannus
30-09-2008, 02:35
De F2007 :D

Johannus
30-09-2008, 02:36
Nog meer F2007 :D :D :D

Johannus
30-09-2008, 02:37
O.A. Lusso, 360GTC, 575GTC en de enige Indy-Ferrari ooit

Johannus
30-09-2008, 02:39
De F40 en GTO :D Wat een wagens!!!

Johannus
30-09-2008, 02:42
En de F50 en de Enzo, over supercars gesproken... ;)

Johannus
30-09-2008, 02:43
En dan mag ook de Testarossa natuurlijk niet ontbreken...

Johannus
30-09-2008, 02:45
Om de serie mooi af te sluiten met een tegenstelling van oud vs. modern: 2 windtunnelmodellen en 2 draadframes :D

Foto's van de speciale tentoonstelling over de Ferrari-tours zijn hier te vinden: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2880

Michele
01-10-2008, 12:17
Ik ben d'r in 2004 geweest en vond het toen wat tegenvallen, met name de omvang van het geheel. Ben een paar jaar gelden ook bij McLaren in de fabriek geweest, en die hebben in de hal eigenlijk hetzelfde staan als waar Ferrrari een apart museum voor heeft ingericht. Verschil is dat je bij McL niet zomaar naar binnen mag. Da's bij de Galleria natuurlijk weer niet het geval, daar mag je altijd in.
Maar aangezien de Galleria collectie wisselt, weet je nooit wat je kunt verwachten. Ik ben eind van deze maand weer in Maranello, maar weet niet of ik er dan langs ga.

Johannus
01-10-2008, 13:09
Vond het wel lachen toen ik er was met Formula Student. Normaal kost het 12 euro, maar voor teammembers uit de competitie hadden ze dan een speciaal tarief van 10 euro op vertoon van je toegangspas van de Formula Student. Maar ik had ook nog mijn pasje van Genk :D Iedereen van ons team moest 10 euro afrekenen en ik maar 7 :D Korting op Korting mooi systeem :D

Michele
01-10-2008, 16:25
Vond het wel lachen toen ik er was met Formula Student. Normaal kost het 12 euro, maar voor teammembers uit de competitie hadden ze dan een speciaal tarief van 10 euro op vertoon van je toegangspas van de Formula Student. Maar ik had ook nog mijn pasje van Genk :D Iedereen van ons team moest 10 euro afrekenen en ik maar 7 :D Korting op Korting mooi systeem :D

In Italië, Griekenland en Spanje moet je altijd zoveel mogelijk pasjes laten zien. Zelfs met een bibliotheekpas krijg je nog korting. Als het er maar officieel uitziet.

psycho benelli
01-10-2008, 19:52
ik ben in 2003,2004,2006,2007 geweest in het museum (maranello)

prachtig!!!!! is het daar

Nuvolari
01-10-2008, 23:24
O.A. Lusso, 360GTC, 575GTC en de enige Indy-Ferrari ooit

Er staat verdorie een 250 GT SWB vooraan... ;-)
enige Indy Ferrari ooit??? Niet alles laten wijsmaken in zo'n museum.

Edwin

250lm
01-10-2008, 23:28
Er staat verdorie een 250 GT SWB vooraan... ;-)
enige Indy Ferrari ooit??? Niet alles laten wijsmaken in zo'n museum.

Edwin

Wel de enige ´moderne´. Ik neem aan dat je doelt op de jaren vijftig. Maar technisch gesproken waren dat F1 auto´s dus heeft het museum gelijk...

Johannus
02-10-2008, 02:39
Ehm.... Jongens, het museum heeft zich er uberhaupt niet over uitgelaten hoor!

Ikzelf was de persoon dei die opmerking postte... In het museum stond slechts "Ferrari Indy V8" En in verschillende biografieen van Enzo en Ferrari-geschiedenis films heb ik gezien dat er maar 1 ferrari Indy-auto gebouwd is, die vervolgens nooit is gebruikt op indy, maar voor een politiek steekspel tussen Enzo en Bernie (?)....

Vandaar dat ik deze opmerking postte, omdat ik vrij zeker dacht te weten dat er maar 1 auto gebouwd was met als bedoeling naar indy te gaan, maar dat het nooit zover is gekomen.

Heb me dus niks laten 'wijsmaken' is het museum, waren puur opmerking van mijzelf.

Maar ben nu wel benieuwd naar het Echte verhaal rondom indy??

Nuvolari
02-10-2008, 14:10
Wel de enige ´moderne´. Ik neem aan dat je doelt op de jaren vijftig. Maar technisch gesproken waren dat F1 auto´s dus heeft het museum gelijk...

Er is wat mij betreft geen verschil tussen de jaren 50 en de moderne Indy. Dat is gewoon iets wat ontstaan is door de technologische ontwikkelingen. In de jaren 50 stond de racerij in vergelijking tot vandaag nog maar in de kinderschoenen. Je had zeg maar de Amerikaanse school en de Europese school. In Amerika was de top de Indy racerij in Europa was het de Grand Prix racerij (NIET F1).
Destijds wilde men gewoon met een Ferrari meedoen aan de Indy racerij en men meende daarvoor een geschikte auto te hebben in de 375, met de moderne versie was het in wezen niet veel anders zij het dat de technology zoveel verder was en men inmiddels wel door had dat voor elke soort van racerij het beste een specifieke auto ontwikkeld kon worden. Nu deed Enzo voorkomen of hij de F1 wilde verlaten en zich wilde richten op de Indy.

Johannus,

Even googlen op 375 Indy.

Edwin

PS. Eind jaren 50 zijn er leuke battles geweest tussen de Amerikaanse school en de Europese (lees Italiaanse).

nofear02
20-10-2008, 06:00
Nou, ik ben er dus ook (eindelijk) geweest. Toch wel leuk hoor. Als je daar bent dan ga je er toch even kijken? Voor die 12 of 7 euro (toch wel handig zo'n clubpas :)). Veel moois!
.

nofear02
20-10-2008, 06:04
.

nofear02
20-10-2008, 06:10
,

nofear02
20-10-2008, 06:16
,.

nofear02
20-10-2008, 06:22
,,

nofear02
20-10-2008, 06:25
...

nofear02
20-10-2008, 06:30
Die F50 was 1 bonk stof in t interieur zeg; gatsie!
.

nofear02
20-10-2008, 06:34
.,,

nofear02
20-10-2008, 06:39
Cal
.

nofear02
20-10-2008, 06:42
als laatste
.

ruben-ferrari
20-10-2008, 19:41
Is het zo dat de ferrari gallaria steeds van thema wijzigd ?

Ik was namelijk in de zomer vakantie in Maranello En toen was het heel anders ingericht.

Zie foto's

Dino2400
20-10-2008, 20:07
Is het zo dat de ferrari gallaria steeds van thema wijzigd ?

Ik was namelijk in de zomer vakantie in Maranello En toen was het heel anders ingericht.

Zie foto's

Klopt, om het museum aantrekkelijk te houden wordt het steeds gewijzigd. Je zult dan ook naast een aantal "standaard" auto's steeds wisselende collecties aantreffen met een bepaald thema.

Actuele gegevens kun je altijd terugvinden om de website van het museum.

Kijk op www.galleriaferrari.com voor meer info

ruben-ferrari
20-10-2008, 20:22
Oké

Johannus
21-10-2008, 01:31
ik ben er nog geen maand geleden geweest en toen was het nog heel anders zelfs...

Komt nu ook door de California natuurlijk, maar vaste dingen zijn: Enzo, F40, F50, Testarossa en GTO, die staan er bijna altijd, net zoals sommige Formule 1 modellen en die speciale 360 van Luca di Montezemelo.

ruben-ferrari
21-10-2008, 14:02
Die 360 heb ik niet gezien toen ik er was deze zomer.

En die auto's die zo in een cirkel staan ook niet.
GRRR

Johannus
21-10-2008, 15:24
dat is een apparte zaal, had je vanuit die grijze 430 die opening in moeten lopen (bij die glazen tegel wand) daar staat die 360 ook bijna altijd (in september dit jaar iig...) en vorig jaar zomer ook.

mavanhaasteren
21-10-2008, 16:31
dat is een apparte zaal, had je vanuit die grijze 430 die opening in moeten lopen (bij die glazen tegel wand) daar staat die 360 ook bijna altijd (in september dit jaar iig...) en vorig jaar zomer ook.

het jaar daarvoor 2006 stond die er niet ;), dus hij staat er niet altijd

nofear02
21-10-2008, 16:59
... en die auto's die zo in een cirkel staan ook niet.
GRRRdan heb je net het allllllermooiste gemist!! ;) :p :D. (valt mee hoor ;))

dcpixels
21-10-2008, 18:21
De ronde zaal is toch vorig jaar verbouwd, en was toen gesloten voor publiek.

Twee (ex)collega's van me zijn in 2004 en 2006 naar de Galleria geweest en hebben veel foto's voor me gemaakt:
http://www.dcpixels.eu/pictures_11/index.html
http://www.dcpixels.eu/pictures_12/index.html

Allemaal wel leuk natuurlijk ... maar nu wil ik er nog wel graag heen :(.

.

ruben-ferrari
21-10-2008, 18:50
dan heb je net het allllllermooiste gemist!! ;) :p :D. (valt mee hoor ;))

Nou jah heb ik een weer een goeie reden om er weer naar toe te gaan :P

Vivado Ferrari
21-10-2008, 18:58
Die 360 heb ik niet gezien toen ik er was deze zomer.

En die auto's die zo in een cirkel staan ook niet.
GRRR

Volgens ben je daar gewoon voorbij gelopen. Kan nog herinneren dat ik die zaal ook bijna over het hoofd zag. Maar gelukkig heb ik daar ook m'n ogen uit mogen kijken. Daar stond toen oa de Mythos....

Michele
21-10-2008, 19:33
@Robert: heb je nog een boek gekocht in de Galleria toen je d'r toch was?? ;)

ruben-ferrari
21-10-2008, 21:47
Volgens ben je daar gewoon voorbij gelopen. Kan nog herinneren dat ik die zaal ook bijna over het hoofd zag. Maar gelukkig heb ik daar ook m'n ogen uit mogen kijken. Daar stond toen oa de Mythos.... O wat dood sonde.

Roike
21-10-2008, 21:53
Die F50 was 1 bonk stof in t interieur zeg; gatsie!
.

Zo erg zonde, maar de rest van de foto's van je bezoek ziet er erg mooi uit.
Blijf het geweldig vinden!

nofear02
21-10-2008, 23:55
@Robert: heb je nog een boek gekocht in de Galleria toen je d'r toch was?? ;)nee, ik heb er een gekregen! in de ferrari-store. van de club genk kregen we een of andere bon, van de fabriek zeker, en die konden we daar inwisselen. gaat over ferrari 2008 geloof ik. mooi boekje wel. heb op het vliegveld uit verveling het voorwoord gelezen. maar daarna was ik het al weer zat :D.

nofear02
21-10-2008, 23:57
Volgens ben je daar gewoon voorbij gelopen. Kan nog herinneren dat ik die zaal ook bijna over het hoofd zag. ..kan kloppen; het is maar 1 smalle toegang daar naar toe. zie plattegrondje, mijn memo en dat pijltje:
.

scuderia
25-10-2008, 17:09
Ik ben tot nu toe tweemaal in de Galleria Ferrari geweest. Beide keren was de reis georganiseerd door de Scuderia Ferrari Club Genk. De eerste maal was in 2004 toen we een bezoek aan Maranello combineerden met de Finali Mondiali in Monza. De club had toen ook een bezoek geregeld aan de privé-collectie van Mario Righini (http://www.righinimario.it/seconda_museo.htm). Hij bezit de enige nog originele Autoavio 815, de eerste auto die door Enzo Ferrari gebouwd werd (in de Galleria Ferrari staat een replica !!). De tweede maal was in 2006 toen we een bezoek brachten aan de Ferrari fabriek. Het wordt dus de hoogste tijd om nog eens te gaan kijken.

Fokkerjockey
21-04-2009, 00:21
Een van de meest indrukwekkende F's die ik ooit ben tegengekomen is toch wel deze 512 M in de Galleria. Wat een overweldigend racemonster is dit!!! Zo'n ongebruikelijke styling in vergelijking met de gemiddelde auto! Fantastisch mooie en vooral functionele racer uit vervlogen tijden. Een lust voor het oog! (en achteraf gezien had ik nog veel meer foto's moeten maken...)

Fokkerjockey
21-04-2009, 00:23
"

Racing-Baker
21-04-2009, 12:49
klopt helemaal. de 512M (Sunoco) is mij all-time favo!!
deze versie heb ik enkel nog maar op oude foto's gezien toen ie racete.
mooi dat ie nog even bovenkomt ;)

jutenjul
02-06-2009, 14:09
zo wij zijn ook weer terug van de rond reis Italie
Milaan - Rome - Pisa weekje Toscane en natuurlijk drie dagen MARANELLO
de auto's die hier boven staan heb ik ook op de kiek gezet
foto's volgen nog

dag dag Michel.

dcpixels
02-06-2009, 20:28
zo wij zijn ook weer terug van de rond reis Italie
Milaan - Rome - Pisa weekje Toscane en natuurlijk drie dagen MARANELLO
de auto's die hier boven staan heb ik ook op de kiek gezet
foto's volgen nog

dag dag Michel.

Leuk Michel ... lekker in Italie gezeten. Ben benieuwd naar je foto's.

mavanhaasteren
12-05-2010, 20:46
Hier wat foto's van mijn bezoek aan de Galeria in Mei 2010.

mavanhaasteren
12-05-2010, 20:56
2.

mavanhaasteren
12-05-2010, 20:58
3.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:02
4.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:03
5.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:06
6.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:07
7.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:08
8.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:09
9.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:10
10.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:11
11.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:12
12.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:13
13.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:15
14.

mavanhaasteren
12-05-2010, 21:15
15.

430driver
12-05-2010, 22:34
mooie foto's Marcel!

Ron321
12-05-2010, 22:44
Waanzinnig, wat mooi!

wesleyruytrmn
12-05-2010, 22:56
Hey Marcel, was er een soort F1 thema ofzo? Tot wanneer blijft die staan, weet je dat toevallig...ben er namelijk zelf 25 augustus :D

mavanhaasteren
12-05-2010, 23:31
Hey Marcel, was er een soort F1 thema ofzo? Tot wanneer blijft die staan, weet je dat toevallig...ben er namelijk zelf 25 augustus :D

Geen idee tot wanneer hij blijft staan. de F1 modellen van 2001 t/m 2007 stonden in de toonzaal waar elke keer andere modellen staan. de rest van de F1 stond er de vorige keer ook wel ze een beetje dus dat wijzigt niet heel erg veel.

pasmaar
13-05-2010, 00:15
Mooie plaatjes weer Marcel. heb je de hele vakantie in Maranello doorgebracht? Altijd leuk om de galleria te bezoeken!

mavanhaasteren
13-05-2010, 08:42
Mooie plaatjes weer Marcel. heb je de hele vakantie in Maranello doorgebracht? Altijd leuk om de galleria te bezoeken!

Nee ben er alleen de zaterdag heen geweest.

sharknose67
13-05-2010, 17:24
Mooie foto's Marcel. Blijft een mooi gezicht die oude F1 bolides!! En het is met de 458 en 599XX weer helemaal up-to-date.

wesleyruytrmn
13-05-2010, 17:48
Marcel, toevallig nog foto gemaakt van de vitrine met al die f1 schaalmodellen?

mavanhaasteren
13-05-2010, 17:57
Marcel, toevallig nog foto gemaakt van de vitrine met al die f1 schaalmodellen?

nee deze keer niet

wesleyruytrmn
13-05-2010, 18:01
nee deze keer niet

staat ie er nog wel??!!

evdzwet
13-05-2010, 18:06
staat ie er nog wel??!!

Ja, foto is gemaakt door Tom op 5 mei jl.

mavanhaasteren
13-05-2010, 18:06
staat ie er nog wel??!!

jah hij staat er nog steeds. hij is alleen tot 2006 jammer dat hij niet wordt aangevuld

sharknose67
13-05-2010, 18:08
Ja, foto is gemaakt door Tom op 5 mei jl.

Dat past nooit in jouw F kamertje Wesley :D:D:D.

Rosso by Raimondo
11-08-2010, 18:16
Weet iemand het chassisnummer van de Ferrari 575 GTC die in de galleria staat.
http://www.f-chat.eu/attachment.php?attachmentid=31714&stc=1&d=1222731463

Vivado Ferrari
11-08-2010, 18:30
Dat is een goede vraag (?)....
Ik heb deze ook een keer op de foto mogen zetten.

pkiewiet
11-08-2010, 19:05
Bij mijn bezoek vorige maand stond deze er niet meer....

Pascal

Rosso by Raimondo
12-08-2010, 21:37
Zijn er nog meer fotos van deze 575 in de galleria???

joopjoldersma
25-08-2010, 15:36
Weet iemand het chassisnummer van de Ferrari 575 GTC die in de galleria staat.

Ik vermoed dat het 2106 is.

.

Ben
25-08-2010, 19:54
Zijn er nog meer fotos van deze 575 in de galleria???

Ben vorige week nog in het museum geweest heb helaas geen nummer genoteerd, heb wel een paar foto's.

Ben
26-08-2010, 11:32
575 staat niet meer in de galleria.
Op dit display staan nu F1 wagens opgesteld.

wesleyruytrmn
07-09-2010, 23:01
1

wesleyruytrmn
2

wesleyruytrmn
3

wesleyruytrmn
4.

en morgen weer veel meer!!!

Roike
08-09-2010, 00:13
De historische formule 1 modellen blijven prachtig om steeds weer te zien. Voorgaand jaar zijn we zelf nog in de Galleria geweest, dit jaar niet. Echter, met deze foto's lijkt een jaar geleden nog niet zo heel lang geleden. Destijds stonden in deze ruimte ook veel historische formule1 modellen. Gewoon om jezelf aan te vergapen zo prachtig dat deze zijn.

ferrari10flrb
17-09-2010, 10:23
Ben wederom zwaar jaloers. Deze klassiekers stonden er niet toen ik de Galleria bezocht heb met de hoop veel klassieke F1 Ferrari's te zien.

psycho benelli
17-09-2010, 16:05
Vorige week in de galleria ferrari geweest
en wederom geweldige ervaring net als de andere 4X :)
al die klassiekers (f1) nog nooit gezien dus was echt geweldig om ze eens te zien !!

1stap buiten de galleria gezet en hoor het huilend geluid van de F1 2008 dus snel snel na fiorano gerend en ooh wat was het zalig om de f1 nog te zien scheuren !!!

IzZi
28-10-2010, 18:36
Ik zal binnenkort mijn fotootjes ook eens uploaden...
was de moeite waard, maar niet om er jaarlijks naar terug te gaan...
Geef mij de parkeerplaatsen rondom de Galleria maar ;)

dcpixels
28-10-2010, 19:43
Ik zal binnenkort mijn fotootjes ook eens uploaden...
was de moeite waard, maar niet om er jaarlijks naar terug te gaan...
Geef mij de parkeerplaatsen rondom de Galleria maar ;)

Kijk! Daar houden we van bij F-Chat. Kom maar op met de foto's, want dat is altijd genieten.

Hartelijk welkom op F-Chat, Wouter. Weer een Ferrari fan erbij op het forum.
Ben je vaker in Maranello geweest? Misschien is het leuk om even iets over jezelf te vertellen in deze draad: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=759
Ik wens je veel lees-, kijk- en postplezier hier op F-Chat. Hartelijke groeten, Walter.

Putje
23-11-2010, 22:53
Zowat het Mekka voor Ferrari eigenaars en liefhebbers ! deze zomer was het dan eindelijk zover Ferrari Galleria pics (http://www.ferrari-world.be/Events%202010/Roadtrip%202010/Ferrari%20Galleria/Ferrari%20Galleria.htm)
http://www.ferrari-world.be/Events%202010/Roadtrip%202010/Ferrari%20Galleria/images/Ferrari%20Galleria%20002.jpg

http://www.ferrari-world.be/Events%202010/Roadtrip%202010/Ferrari%20Galleria/images/Ferrari%20Galleria%20007.jpg

http://www.ferrari-world.be/Events%202010/Roadtrip%202010/Ferrari%20Galleria/images/Ferrari%20Galleria%20030.jpg

http://www.ferrari-world.be/Events%202010/Roadtrip%202010/Ferrari%20Galleria/images/Ferrari%20Galleria%20043.jpg

http://www.ferrari-world.be/Events%202010/Roadtrip%202010/Ferrari%20Galleria/images/Ferrari%20Galleria%20046.jpg

http://www.ferrari-world.be/Events%202010/Roadtrip%202010/Ferrari%20Galleria/images/Ferrari%20Galleria%20049.jpg

http://www.ferrari-world.be/Events%202010/Roadtrip%202010/Ferrari%20Galleria/images/Ferrari%20Galleria%20078.jpg

mtange
24-11-2010, 18:52
Steven, bedankt voor het posten van deze mooie foto's!
Dat moet weer een mooi bezoek geweest zijn, wat staat er weer een mooie collectie auto's bij elkaar!

js-1f1
24-11-2010, 19:40
wij zij er vorig jaar voor het eerst geweest.
zeer de moeite waard
groet
Jan Sanderman

moriaan1
24-11-2010, 19:50
De 375plus is chassis 0384.
De auto is eigendom van Jacques swaters, die heeft hem als wrak gekocht van ene mr. Kleve uit de VS. Momenteel loopt er in de VS een rechtszaak over het eigendom van de auto. De erven van kleve (hij is inmiddels overleden) stellen dat de auto nooit is verkocht omdat de papieren niet correct zijn en de overeengekomen prijs nooit is betaald.
Vervelende en vreemde zaak.

Dutchie
02-12-2010, 13:34
ben afgelopen oktober geweest en is zeker de moeite

Dutchie
02-12-2010, 13:42
**

Dutchie
27-07-2011, 01:05
vorige week gezien in de Galleria

Dutchie
27-07-2011, 01:08
**

sharknose67
27-07-2011, 01:24
Mooie foto's Ed. Die 458 is zo te zien al bijna een jaar niet van z'n plek geweest. Die SA Aperta is toch wel een mooie verschijning, hoop dat die er in oktober nog staat. Ga jij dan ook weer??

Dutchie
27-07-2011, 01:52
Mooie foto's Ed. Die 458 is zo te zien al bijna een jaar niet van z'n plek geweest. Die SA Aperta is toch wel een mooie verschijning, hoop dat die er in oktober nog staat. Ga jij dan ook weer??

nee ik kan dit jaar nie mee
ik moet weer geopereerd worden aan mijn knie
in september

evdzwet
27-07-2011, 09:23
Je hebt er wel een paar gemist. Nog meegedaan met de tour over Fiorano en de Via Enzo? Ben zelf afgelopen donderdag met Tom geweest en als je precies de andere kant op kijkt, dan waar de gids over verteld, dan zie je nog wat ook.

mtange
28-07-2011, 18:54
vorige week gezien in de Galleria
Nogal een fanatieke bezoeker Ed!! Herkennen ze je ondertussen al?
Afgelopen jaar oktober en nu weer, lekker hoor. :)
Bedankt voor de foto's, blijft altijd genieten daar.

Andere Ed, toen je zomaar de andere kant op keek, heb je toen je fototoestel ook nog even die kant op gericht, of mocht je die niet mee nemen?

evdzwet
28-07-2011, 22:35
Andere Ed, toen je zomaar de andere kant op keek, heb je toen je fototoestel ook nog even die kant op gericht, of mocht je die niet mee nemen?

Die mocht je niet meenemen. Bij de mobieltjes werd de lens afgeplakt en die mocht je boven je in het bagagerek leggen. Verder was er denk ik te weinig licht voor goede foto's.

Dutchie
30-07-2011, 10:33
Je hebt er wel een paar gemist. Nog meegedaan met de tour over Fiorano en de Via Enzo? Ben zelf afgelopen donderdag met Tom geweest en als je precies de andere kant op kijkt, dan waar de gids over verteld, dan zie je nog wat ook.

Ben daar de dinsdag geweest en had daar in de buurt geslapen
ben praktisch elke dag een kijkje wezen kijken

dewitte10
19-01-2012, 23:55
ik ben niet alleen in galeria ferrari geweest maar ook 2x inde fabriek 1986 1997 en heb in 1986 enzo ferrari in leven gezien

sharknose67
20-01-2012, 00:56
ik ben niet alleen in galeria ferrari geweest maar ook 2x inde fabriek 1986 1997 en heb in 1986 enzo ferrari in leven gezien

Ben zelf inmiddels ook twee keer in de fabriek geweest, maar dat laatste is iets wat niet veel mensen kunnen zeggen. Was dat van dichtbij of van een afstandje? Straalde die man echt autoriteit uit??

Berg
20-01-2012, 13:58
Ik denk dat vrijwel iedereen hier wel eens of meerdere malen in de Galeria is geweest. En iedere keer is het ook de moeite waard, want er staan iedere keer wel weer andere dingen.
De laatste keer dat ik er was, hadden ze een auto (gele 275 GTB) én een Trompet van Miles Davis. Ben helemaal weg van die muziek, dus dat was een leuke verrassing.
Volgens mij "lenen" ze steeds, voor een bepaalde tijd, auto's van eigenaren, want een "eigen collectie" hebben ze nauwelijks. Althans, waar het om oudere auto's gaat.

sharknose67
20-01-2012, 14:42
In de Galleria ben ik inmiddels 3 keer geweest. Telkens een iets andere opstelling. Al stonden er vorig jaar sommige modellen nog net zo bij als in 2010.

Heb in de fabriekshal waar de motoren worden gemaakt toch een paar mooie oldies zien staan. Dacht dat dat geen klantenauto's waren.

Forza!
20-01-2012, 14:44
Ben er zelf 1 keer geweest (in 2005) nadat ik de fabriek had bezocht.
In 2007 ben ik nog eens in de store geweest tijdens de 60 relay,
maar toen niet in het museumgedeelte.

Ik zal binnenkort eens wat foto's posten.

Berg
20-01-2012, 15:16
Heb in de fabriekshal waar de motoren worden gemaakt toch een paar mooie oldies zien staan. Dacht dat dat geen klantenauto's waren.

Misschien hebben ze nog wel wat oud spul. En ze hebben natuurlijk een nieuwe 125S voor zichzelf gebouwd. (rond 1997 dacht ik)
Ik heb vorige week een aardig boekje gekocht in Maastricht, met daarin een interview met Enzo Ferrari. Daar wordt hem gevraagd waarom hij nooit een museum is begonnen. "The awnser is extremely simple: I haven't been able to. I've often had to sell my racing cars to settle bills with colleages and supliers."
En als "oude" racewagens niet verkocht werden, werden ze gecannibaliseerd voor nieuwe (test)auto's of gewoon gesloopt.

wesleyruytrmn
20-01-2012, 18:49
Ik ben al 5 keer in de Galleria geweest, ga in mei voor de 6e keer. Misschien volgend jaar ook de fabriek maar eens bezoeken!

599gtb
20-01-2012, 19:05
Ben je al wel ooit in de fabriek geweest Wesley ?

wesleyruytrmn
20-01-2012, 19:21
Ben je al wel ooit in de fabriek geweest Wesley ?

Nee, niet eens. Ik wil al een tijdje, wil eerst lid worden van SFC Genk, maar die gaan steeds in oktober, en tot nu toe heb ik altijd iets in oktober, zo ook weer dit jaar. Vandaar.

Gilles027
20-01-2012, 19:36

dan zijn we samen in Maranello geweest, toen Club Ferrari Genk, maak je bekent, want we waren niet veel, hier een foto er van die tijd,

jutenjul
20-01-2012, 20:12
ik ben twee keer in Maranello geweest 2005 en 2009
in 2009 met de veiling die er toen was op 17 Mei op Fiorano
( foto's staan in naar Italië algemeen / Maranello veiling 17 Mei 2009 )
en in Maart dit jaar gaan we weer

Michel.

599gtb
20-01-2012, 20:49
Nee, niet eens. Ik wil al een tijdje, wil eerst lid worden van SFC Genk, maar die gaan steeds in oktober, en tot nu toe heb ik altijd iets in oktober, zo ook weer dit jaar. Vandaar.

Ok , ja ik was in 2010 ook van plan om lid te worden om zo een keer naar de fabriek te kunnen maar toen kwam het geluk dat ik via een gewonne prijsvraag er heen kon, dus is het er eigenlijk niet meer van gekomen dat ik lid ben geworden van SFC Genk.
Dat is jammer dat je altijd iets hebt , maar als je de kans krijgt ik zeg doen.

mtange
21-01-2012, 21:07
Zelf ondertussen twee keer de Galleria Ferrari bezocht.
Eerste keer was in 2003 tijdens mijn eerste bezoek aan Maranello. Daarna nog vaak in Maranello geweest, maar het museum eigenlijk altijd overgeslagen.
Afgelopen jaar tijdens het fabrieksbezoek met de SFC Genk voor de tweede keer in het museum geweest.

Ben
22-01-2012, 20:16
Ben in totaal nu 5 keer in de Galleria geweest.
Er is altijd wel een klein deel wat veranderd is.

Frank34
23-01-2012, 00:56
Ik ben er vorig jaar geweest, erg leuk!

joopjoldersma
23-01-2012, 16:55
Ik ben er de laatste 12 jaar elke jaar minstens 1 keer geweest. Ik vind het elke keer weer de moeite waard. Ik ben er in mei dit jaar weer.

ruben-ferrari
23-01-2012, 17:39
Ik ben er 1 keer geweest. Het is echt geweldig! Voor mij als Ferrari liefhebber het walhalla, maar ik denk voor ieder autoliefhebber wel een leuke plek om te bezoeken.

wesleyruytrmn
23-01-2012, 18:44
Ik ben er de laatste 12 jaar elke jaar minstens 1 keer geweest. Ik vind het elke keer weer de moeite waard. Ik ben er in mei dit jaar weer.

Toevallig tijdens de mille miglia?

joopjoldersma
24-01-2012, 14:08
Klopt.

wesleyruytrmn
24-01-2012, 14:17
Klopt.

Zien we je daar ;) Walter, Vincent, Berrie en ik zijn er dan ook!

Dutchie
24-01-2012, 21:03
ik ga volgende week weer heen
voor de derde keer

jutenjul
24-01-2012, 21:18
ik ga volgende week weer heen
voor de derde keer

mooi dan ben jij de eerste dit jaar
maak maar veel foto's daar zijn we gek op hier
kan ik gelijk kijken of er in maart nog anderen auto's staan ( dan ga ik )

Michel.

Dutchie
07-02-2012, 21:14
*

Dutchie
07-02-2012, 21:19
**

Dutchie
07-02-2012, 21:29

Dutchie
07-02-2012, 21:33

sharknose67
08-02-2012, 08:29
Mooie foto's Ed. Bedankt voor het posten. Er is toch weer het één en ander verandert sinds ons bezoek met SFC Genk afgelopen jaar.

bertdeboer340
08-02-2012, 10:16
Ed, heb je nog foto's van de klasisekers die er staan??

Dutchie
08-02-2012, 15:14
*

Rosso by Raimondo
08-02-2012, 16:32
Ik heb twee zeer goede tips, als je het niet lukt om in de fabriek te komen.

TIP 1;
Via de website van het museum of in het museum kun je een ferrari bus tour boeken!
Wat houd dit in? Je stapt in het ferrari busje en deze gaat via de hoofingang (oude ingang) naar binnen. Deze rijdt tot aan de andere kant van de fabriek over het terrein. Dit gaat heel rustig en je kan zo in de spuiterij, ontwerp en assemblage hal kijken. Dit zorgde ervoor dat ik de 599 opvolger als mule kon zien. (foto's maken kan niet). Dit ritje duurt ongeveer 20/30 minuten.

http://www.rairacing.nl/rosso/fotos/2011/italy/museo/slides/Museo%20-%20Tours%20(2).JPG
http://www.rairacing.nl/rosso/fotos/2011/italy/maranello/slides/Factory%20-%20Via%20Abetone%20Inferiore%204%20(3).JPG

TIP 2;
Boek deze rit tijdens lunchtijd rond 13.00uur!! Waarom?
Deze tour gaat ook naar de pista di fiorano. Normaal stopt deze alleen in de pitstraat en gaat dan weer terug. Maar rond dit tijdstip wordt er geluncht en is het testcircuit vrij. De bus gaat dan gewoon het circuit op en legt een volledige ronden af. Rondtijd 1uur 20min en 38 sec. Het gaat sneller maar de bus gaat niet harder dan 60km per uur.

Hierdoor wordt je bezoek aan Maranello nog leuker..

http://www.rairacing.nl/rosso/fotos/2011/italy/maranello/slides/Pista%20di%20Fiorano%20(2).JPG
http://www.rairacing.nl/rosso/fotos/2011/italy/maranello/slides/Pista%20di%20Fiorano%20(3).JPG

Fabrieksbezoek;
1997 de laatste F50 zien bouwen incl diverse rondjes gereden op Fiorano met de F355
1999 samen met Ascari (FCN)

Maranello
1996, 1997, 1999 (2x), 2001, 2003 en 2011
Zeer mooie tijd om de ontwikkeling te zien van Maranello.

Meer foto's zie
http://www.rairacing.nl/rosso/rossogalerij.htm

430driver
08-02-2012, 20:35
ik ben in 1997 en 2007 in Maranello geweest.
in 2007 waren we er 's avonds omdat we op doorreis waren naar Mugello....
In 1997 ben ik ook in de Galleria geweest (daar heb ik die F1 kelk gekocht waarvoor Enzo zo'n prachtige carbon onderkant voor heeft gemaakt.

wesleyruytrmn
08-02-2012, 22:34
Raimondo, over tip 1...hoe boek je dat online?

evdzwet
09-02-2012, 08:19
Gewoon als je een kaartje koopt voor het museum (het is een soort combi-regeling, maar dan voor Ferrari-vandalen). Ik heb de rit over het circuit met Tom overigens om 18:30 gemaakt. We waren wel 10 hele seconden sneller.

Vivado Ferrari
09-02-2012, 10:05
Raimondo, over tip 1...hoe boek je dat online?

Heb je het al geregeld?;)

Rosso by Raimondo
09-02-2012, 12:09
http://www.ferrari.com/Italian/About_Ferrari/Museo-Ferrari/Pages/Home-Museo.aspx of aan de kassa bij het museo

wesleyruytrmn
09-02-2012, 13:41
Heb je het al geregeld?;)

Moeten we wel even doen hè

dcpixels
09-02-2012, 14:57
Moeten we wel even doen hè

Yep! :D

wesleyruytrmn
09-02-2012, 17:21
Yep! :D

Heeft Berrie geen contacten in Maranello die alvast voor ons reserveren??

berrie355
09-02-2012, 21:09
Rustig heren, Rustig, nie gaan steigeren hé!
Heb op het circuit al eens gereden in m'n eigen 355.
Dat was wel hmmmm.... VET MAN.

Zondag's rond 13.00 uur dan maar?

wesleyruytrmn
09-02-2012, 22:39
Rustig heren, Rustig, nie gaan steigeren hé!
Heb op het circuit al eens gereden in m'n eigen 355.
Dat was wel hmmmm.... VET MAN.

Zondag's rond 13.00 uur dan maar?

Goed plan! Zit gauw vol denk ik dat weekend.

Maar ritje Fiorano...Wow!!

308ROB
09-02-2012, 23:04
Denk er aan dat het om 13.00 niet altijd rustig is.:D:D;)

Rob,

mtange
12-02-2012, 17:08
Denk er aan dat het om 13.00 niet altijd rustig is.:D:D;)

Rob,
Dit was net je laatste rondje voor de terugreis zeker?
Was flink warm toen!

Dutchie
02-08-2012, 00:04
net weer terug

sharknose67
02-08-2012, 00:34
Blijft toch een fantastisch ontwerp. Als ik in de gelegenheid was zou ik alleen al hiervoor morgen richting de Galleria vertrekken.

Dutchie
21-11-2012, 18:15
deel 1

Dutchie
21-11-2012, 18:21
**

Dutchie
21-11-2012, 18:25

Dutchie
21-11-2012, 18:34
enkele uit Casa

jutenjul
21-11-2012, 19:13
zo dat ziet er goed uit daar
staan een hoop mooie wagens
dank voor de foto's

Michel.

dcpixels
22-11-2012, 01:13
Ed waanzinnig! Wat een mooie beelden uit the Galleria en het Enzo museum!

Zo te zien worden er in het Enzo museum ook regelmatig auto's omgeruild, want toen ik er mei jl. was stonden veel van de auto's, die ik nu op je foto's zie, niet. Bedankt voor je mooie serie!

Dutchie
22-11-2012, 19:05
nog enkele Casa

mtange
22-11-2012, 22:13
Staat inderdaad een mooie collectie op het moment in Maranello en Modena!
Bedankt voor de foto's om ons een ook een indruk te geven!

Wel jammer dat ze in de Galleria die gele streep om de auto's heen hebben gezet, maakt het er voor de foto niet mooier op. Wat dat betreft hebben ze het in het Enzo Ferrari Museum mooi opgelost met sensoren die een piepje afgeven als je te dicht bij komt.

omd78
23-11-2012, 12:03
Mooie beelden!

Gr. Martin

246Dino
02-04-2013, 11:16
Filmpje over het museum met daar de speciale tentoonstelling over de LaFerrari (via Autoweek) http://www.autoweek.nl/video/3341/video-reportage-expositie-laferrari-in-maranello