PDA

View Full Version : Sneeuw, Jeep en GEEN Ferrari

Flinch
09-01-2010, 12:39
We zijn weer in NL... Wederom niets gemist van Nederland, behalve de inhoud van mijn garage :D Ik hoop echt dat we volgende zomer met de 400 kunnen gaan. Dat lijkt me echt de ultieme cruise.

Voor een impressie van onze vakantie : http://www.youtube.com/user/zwedenhuizen#p/a/u/0/7mU8FYG-qx4

430driver
09-01-2010, 13:03
Heb jij dat filmpje gemaakt? Werkelijk geweldig! Wat een prachtige omgeving! Echt genoten van de impressie!

Flinch
09-01-2010, 13:13
Tuurlijk heb ik dat clipje zelf gemaakt. Het is letterlijk beeldmateriaal van in en om ons andere (t)huis.

En je moest eens weten wat voor mooi asfalt overal ligt. Zweden is echt een ultiem cruise-land voor iedere GT. Vandaar ook dat echt iedereen een klassieke amerikaan heeft voor in de zomer.

Maar goed, nog 3 maanden. Dan gaan we er weer even heen.

.

430driver
09-01-2010, 13:21
Prachtig! Mooi huis ook! Heb je dat allang? Gaan jullie dan gewoon met de auto naar Zweden

Flinch
09-01-2010, 13:33
We hebben het nu ruim 3 jaar. En aangezien ik daar ook al een bedrijf run zijn we van plan om er heen te verhuizen dit, of volgend jaar. Alles hangt af van de gunstige verkoop van ons huis hier.

En als je de winterbeelden al mooi vindt, moet je echt de zomer zien. Dan valt je mond pas echt open. Wat mij betreft echt het allermooiste, en gelukkig nog onbekende, stukje van Europa

We gaan inderdaad altijd met de auto er heen omdat de nepwolfjes meemoeten. We rijden er dan tussen de 14 en 16 uur over incl alle stops.

.

sharknose67
09-01-2010, 15:44
Een mooi filmpje Flinch! Prachtige omgeving, maar de sneeuw bedekt een hoop (troep)?? Het ziet er in ieder geval idyllisch uit. Daar ligt wel een mooi pak sneeuw en dan niet gelijk vermengd met zout, zand en bagger. Maar dat zorgt soms ook voor wat ongemakken toch?? Waarom heb je dat andere filmpje er niet gelijk bij gezet??:D:D Dat is wel een hele stap die jullie gaan nemen. Loopt de tent goed daar??

.

Flinch
09-01-2010, 16:01
En je moest eens weten wat voor mooi afvalt overal ligt.

Asfalt natuurlijk :p Tenzij de bladeren, takken en mos afval vindt natuurlijk :D Er liggen zo ontzettend veel mooie wegen daar, je hebt echt geen idee. Mijn buurman heeft pas een Maserati GT gekocht en die kan al niet wachten totdat mijn 400 en mijn Mas Spyder daar staan, want hij wil wel eens wat italiaans tegengas geven tegen alle US-cruisers :)

Problemen met sneeuw heb ik daar nog nooit meegemaakt. Iedereen kan er gewoon mee omgaan ipv het eeuwige gepaniek hier in NL. Als er een meter sneeuw ligt zijn de vliegvelden gewoon open, rijden de treinen en bussen en geen files of gemekker over zout.

En ik heb zoveel filmpjes nog die ik moet uploaden, maar daar ben ik nu mee bezig. Ik wil niet gelijk ook iedereen lastig vallen met nog 10 van dit soort clippies.

De bedoeling is om nog 2 bedrijven daar op te zetten, en als het lukt ook nog wat appartementencomplexen te kopen. En alles draait beter als je daar eenmaal zit. Nu moet is alles en iedereen aansturen van 1400km verderop en dat is niet echt handig. Tijd om te verkassen dus.

sharknose67
09-01-2010, 16:14
Geef ze van de zomer maar van Italiaanse Jetje daar!! Wel graag filmpjes hier dan hè?? ;)Vrienden van ons zijn naar Denemarken geëmigreerd (hè Lars?) en ik moet zeggen dat die kant van de wereld me ook wel trekt. Het gaat allemaal wat gemoedelijker hè. Maar dat gevoel had ik ook al in de Eifel, Zwitserland en Oostenrijk. Als het aan mij zou liggen liet in NL ook voor wat het was. Ik word hier ook helemaal temmes van al dat gedoe als er een cm sneeuw valt (en van nog wel meer).

Flinch
09-01-2010, 16:21
Grappig, ook wij zijn bezig geweest met Zwitserland voordat ik in Zweden terecht kwam. Mijn zwager woont nu wel in Zwitserland, maar wij hebben (samen met mijn zus die alweer 2 jaar in Zweden woont) echt onze draai in het noorden gevonden. En voor ons begint het mooie Zweden pas boven de denkbeeldige lijn tussen Stockholm en Oslo. Daaronder is het net, uhhh, Denemarken of het noorden van Duitsland. niet echt spannend dus. Nee, geef mij het Bergslagen gebied in Zweden maar. Met zijn pure flora en fauna, witte winters, warme zomers en spectaculaire herfst. Gewoon relaxter en goedkoper leven dus, zonder de betutteling, paniekzaaierij, drukte en criminaliteit die we nu in NL gewend zijn. En aangezien ik daar echt een mooi en groot netwerk heb, hele goede vrienden, huis, auto en werk is de stap ook niet meer zo groot.

430driver
09-01-2010, 17:16
Kijk, zoals je het verteld, zou ik haast iedereen aanraden om mee te gaan, want het klinkt wel heel erg aantrekkelijk! Mooi site ook (lijkt jullie huis wel hahaha)

Flinch
09-01-2010, 20:47
Dit soort wegen bedoel ik dus. Veel kilometers zonder Flitstaliban :D

Enne wel even opletten voor de lokale fauna, want je F verliest dat altijd.

sharknose67
09-01-2010, 21:37
Dit soort wegen bedoel ik dus. Veel kilometers zonder Flitstaliban :D

Enne wel even opletten voor de lokale fauna, want je F verliest dat altijd.

Dat worden vast hele plezierige ritten met je buurman samen!!! Wat een omgeving zeg!

IPF
09-01-2010, 23:15
Schitterende wegen, wat een ruimte!
Moet mooi zijn om daar overheen te blaffen (óók in een V8-kwajongensstrijkijzer ;))
.

Flinch
10-01-2010, 13:11
Irwin, en je kan flink doorblaffen, want een liter benzine is er een kwart goedkoper ook.
Dus of je nu met je rode buikschuiver komt of met een zwarte 2 ton wegende Jeep, die V8 is gewoon gejustificeerd :D

430driver
22-01-2010, 22:27
Prachtig! die wegen! Tja, als zo'n beestje oversteekt........rij je gewoon onderdoor hahahaha