PDA

View Full Version : Ferrari patent voor rare deuren?

mavanhaasteren
20-11-2009, 20:44
Ferrari deur
Een paar weken geleden zagen we een patentaanvraag voor een speciaal soort targa-dak van Ferrari, ditmaal zijn er schetsen opgedoken voor een nieuw deursysteem. De nieuwe deur zou gericht zijn op het verbeteren van de toegang voor passagier en bestuurder.

Wat een rare deur

Het klapsysteem zorgt ervoor dat een deel van het voorscherm meekomt. De scharnieren staan naar boven, zodat je bij het openen van de deur je voeten direct achter het voorwiel kunt plaatsen. Deze insteek (woordspeling) kan bij diverse typen auto’s gebruikt worden, maar is vooral aantrekkelijk voor middenmotor configuraties. Tevens zou de ontwikkeling van deze deuren een stuk goedkoper zijn, in tegenstelling tot de bekende vleugeldeuren.

Bron Autoblog

IPF
20-11-2009, 20:47
Been there, done that... Rare deuren heeft Ferrari allang!

Vandaag mijn 328 naar de garage gebracht o.a. omdat er speling in het rechterdeurslot-mechanisme zit. Sluit nog prima met de after-market electrische remote, maar af en toe lastig met de sleutel (als de accu afgekoppeld is).

Ik mag hopen dat dit ontwerp voor een nuttiger soort rare deur is... ;)

430driver
20-11-2009, 21:00
Marcel, die tekening is van een A.M!!!!!!

mavanhaasteren
20-11-2009, 21:19
Marcel, die tekening is van een A.M!!!!!!

vond ik ook al maar dit zijn de tekeningen die bij het artikel staan.

dus ik denk dat Ferrari dit expres heeft gedaan om verwarring te strooien, en niet iemand meteen het nieuwste model zien ;)

430driver
20-11-2009, 21:33
snap ik, maar gebruik dan een tekening van bijv... een 430....dit is wel heel vaag.
Tis nou niet zo dat F weinig modellen kent......maar goed, dat is niet aan mij: slechts een mening...