PDA

View Full Version : Meilenwerk Berlijn

246Dino
17-08-2009, 11:11
Ben vorige week een paar dagen in Berlijn geweest en heb daar ook het " Meilenwerk " bezocht.
Ik zal eerst even uitleggen wat het Meilenwerk eigenlijk is als jullie dit nog niet kennen: het is een oud bedrijfsgebouw waarin nu allemaal bedrijven zitten die wat met auto's te maken hebben en dan vooral op klassiek gebied, dus garages, dealer, maar er zit ook een modelautozaak.
Tevens kun je hier ruimte huren om je (klassieke) auto te stallen.
Er zijn nu 3 van deze gebouwen in Duitsland en wel in Berlijn, Dusseldorf en Stuttgart, deze laatste wordt op 12 + 13 september geopend.
Website: www.meilenwerk.de
Ik zal me hier beperken tot de Ferrari's die ik hier gezien heb en zal de andere foto's van het Meilenwerk ergens anders plaatsen.
Ik begin natuurlijk met foto's van de Ferrari dealer Scuderia Berlin.
Laatste foto is van de werkplaats die aan de andere kant van de gang is.

246Dino
17-08-2009, 11:16
Hier wat meer foto's van de Ferrari's bij de dealer binnen.
Laatste foto is een gedeelte van een motorblok maar van welke Ferrari weet ik niet, wie het weet mag het zeggen.

246Dino
17-08-2009, 11:25
Hier volgen foto's van Ferrari's die elders in het pand stonden, ofwel bij andere bedrijven daar gevestigd of in de stalling.
Eerste foto's zodat je ongeveer een idee krijgt hoe de auto's daar staan.

246Dino
17-08-2009, 11:30
Deel 2 van Ferrari's in het Meilenwerk

246Dino
17-08-2009, 11:35
Deel 3 van Ferrari's in het Meilenwerk
Derde foto is volgens mij een 330 GT 2+2 serie 1
Er stonden zelfs 2 Ferrari Enzo's daar in stalling, een rode en een zwarte.
Sommige auto's zijn wat moeilijk te fotograferen omdat ze achter glas staan, vandaar de reflectie op een aantal foto's

filiberke
17-08-2009, 12:05
Schitterend verslag, Gerard.
Mocht je daar overal vrij doorlopen, staat wel een goed gevarieerd wagenpark lijkt me?

246Dino
17-08-2009, 12:18
Schitterend verslag, Gerard.
Mocht je daar overal vrij doorlopen, staat wel een goed gevarieerd wagenpark lijkt me?

Je mag daar overal vrij rondlopen.
Alleen bij de Ferraridealer binnen niet, helaas.
Je moet daar eerst op een bel drukken en dan pas gaat de deur open.
Mag officieel daar geen foto's maken maar kreeg toestemming nadat ik uitgelegd had dat ik een echte Ferrarifan ben en de (eigenaar ?) mijn lijst liet zien met Ferrari folders die ik heb vanaf ongeveer 1984, hij zelf had alle brochures van Ferrari vanaf 1948 !!!!!
In de werkplaats mag je ook niet fotograferen maar vanaf de gang wel.
Dit ivm privacy regels daar, je ziet op mijn foto's daar dus ook geen kentekens alleen van Ferrari's die buiten stonden.

Groetjes Gerard

dcpixels
17-08-2009, 12:31
Dat is smullen geweest daar, Gerard. Wat een F's staan daar! En wat een mooi pand. Volgens mij hebben we eerder foto's gezien van Meilenwerk. Bedankt voor je mooie verslag. Ben er al een paar keer doorheen gescrolled ... top!

Even gezocht ... Johan heeft er vorig jaar een bezoek gebracht:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?p=43882&highlight=scuderia+berlin#post43882

.

IPF
17-08-2009, 12:47
De vondst van de dag: Duitsland...+2 http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=82827&postcount=12

ruben-ferrari
17-08-2009, 14:19
Het is echt de moeite waard om daar een keer langs te gaan. in Mei ben ik met school 3 weken in Berlijn geweest. ik ben toen ook met een paar andere geïnteresseerde klasgenoten bij het meilenwerk langs geweest. Toen stond o.a deze mooie Ferrari 599 GTB Fiorano daar.

Reiben
17-08-2009, 19:04
Heel mooi verslag Gerard! Er staat daar een hele hoop moois! Volgens mij moet dat pand wel gigantisch verzekerd zijn, want stel je voor dat daar eens brand uitbreekt...

Greetz

Reiben

Hugo
22-08-2009, 18:27
Je mag daar overal vrij rondlopen.
Alleen bij de Ferraridealer binnen niet, helaas.
Je moet daar eerst op een bel drukken en dan pas gaat de deur open.
Mag officieel daar geen foto's maken maar kreeg toestemming nadat ik uitgelegd had dat ik een echte Ferrarifan ben en de (eigenaar ?) mijn lijst liet zien met Ferrari folders die ik heb vanaf ongeveer 1984, hij zelf had alle brochures van Ferrari vanaf 1948 !!!!!

Eigenaar is Michael G@bel, heeft naast een gigantische documentatie verzameling ook een aantal leuke auto's (gehad?): F40 LM, F92-A, 641/2, F310B.

246Dino
22-08-2009, 19:41
Eigenaar is Michael G@bel, heeft naast een gigantische documentatie verzameling ook een aantal leuke auto's (gehad?): F40 LM, F92-A, 641/2, F310B.

Ja die heb ik vorige week gesproken, hij gaf me ook toestemming om de foto's binnen in de zaak te nemen.
Ik liet hem mijn Ferrari folderlijstje zien, wat ik bij me had, en hij vertelde mij toen dat hij alle documentatie van Ferrari had sinds 1948 !
Leuk dat je die foto plaatst, was ik namelijk vergeten.

Groetjes Gerard

.

wally
21-12-2009, 20:31
Ik was op 19 -12 in Berlijn en ben naar hetmeilenwerk geweest. Dit is een oude tramremise die omgebouwd is tot prive autostalling met enkele shops en werkplaatsen. Enkele prive mensen stallen hier hun auto in glazenboxen.
Je kunt er gratis naar binnen. Het adres is Wiebestrasse 36-37. Dicht bij S-bahn halte Beusselstrasse.

wally
21-12-2009, 20:34
Deel 2

wally
21-12-2009, 20:36
Deel 3