PDA

View Full Version : Gilles - een ronde te ver op BRT 2

maurizio
14-03-2009, 08:49
Beste liefhebbers,

Stem komende maandagavond 16 maart om 21.10 uur af op BRT 2, en zet
de dvd recorder op scherp.

Het programma "Belga sport" zend een reconstructie uit over het laatste
race weekend van Gilles Villeneuve. Die zoals we allemaal weten tragisch
om het leven kwam op de omloop van Zolder begin mei 1982.

Deze uitzending is vermoedelijk tot stand gekomen vanwege het speciale jaargetijde.
Het is op 8 mei percies 27 jaar geleden dat dit drama plaatsvond, en dat komt overeen
met het legandarische startnummer van Gilles! Goed moment om weer eens stil te
staan bij het verlies van deze uitzonderlijke coureur, iets wat Scuderia Ferrari Club Genk overigens ieder jaar op gepaste wijze doet!!

Ps. ben nog niet echt handig met het forum, vandaar dat dit zelfde bericht ook te vinden is in de rubriek "ferrari praat"..

dcpixels
14-03-2009, 10:47
Bedankt voor de tip Maurice. De DVD recorder gaat zeker aan. Wat goed dat Belga Sport stil staat bij de legendarische coureur en het tragische ongeval op Circuit Zolder.

SFCGENK
14-03-2009, 19:42
Bedankt voor de tip Maurice. De DVD recorder gaat zeker aan. Wat goed dat Belga Sport stil staat bij de legendarische coureur en het tragische ongeval op Circuit Zolder.

enkele foto's uit het verleden...

Tip : 08 mei 2009 - Circuit Zolder - 27ste herdenkingsplechtigheid voor Gilles - SFC Genk.

ferrari1973
15-03-2009, 10:15
Beste liefhebbers,

Stem komende maandagavond 16 maart om 21.10 uur af op BRT 2, en zet
de dvd recorder op scherp.
.....
Ps. ben nog niet echt handig met het forum, vandaar dat dit zelfde bericht ook te vinden is in de rubriek "ferrari praat"..

bedankt voor de tip! Ik ga zeker kijken!

grtjs wiebe
.

Gilles027
15-03-2009, 13:32
Jammer dat ik het niet kan zien

nofear02
15-03-2009, 13:35
Jammer dat ik het niet kan zien
misschien dat iemand hier met een dvd-recorder het even kan opnemen en naar enzo in italie kan sturen??

Gilles027
15-03-2009, 13:53
misschien dat iemand hier met een dvd-recorder het even kan opnemen en naar enzo in italie kan sturen??

dat zou leuk zijn

dcpixels
15-03-2009, 14:13
dat zou leuk zijn

Ik heb de DVD recorder al ingesteld. Ik zal de documentaire op DVD zetten. Als alles gelukt is PM ik je Enzo, dan stuur ik 'm op ;).

ferrari1973
15-03-2009, 14:17
je bent me net voor walter :) zou de zelfde aanbieding doen..
grtjs wiebe
Ik heb de DVD recorder al ingesteld. Ik zal de documentaire op DVD zetten. Als alles gelukt is PM ik je Enzo, dan stuur ik 'm op ;).

nofear02
15-03-2009, 15:03
geweldig walter en wiebe! zó doen we dat hier! fantastisch. dank. t is al weer geregeld enzo ;). (ps; doe het beide, voor het geval er iets fout gaat, evt hebben we dan een 2e voor nog iemand anders).

maurizio
15-03-2009, 20:34
geweldig walter en wiebe! zó doen we dat hier! fantastisch. dank. t is al weer geregeld enzo ;). (ps; doe het beide, voor het geval er iets fout gaat, evt hebben we dan een 2e voor nog iemand anders).

Geen probleem neem het zeker ook op. Enzo woon je in de buurt van Milaan/ Monza??

nofear02
15-03-2009, 20:45
Geen probleem neem het zeker ook op. Enzo woon je in de buurt van Milaan/ Monza??nee Rimini dacht ik

ferrari1973
16-03-2009, 07:54
brt2 heet canvas tegenwoordig, weet niet of het ook online te zien is....

http://multiblog.vrt.be/canvasprogrammas/category/belga-sport/

grtjs wiebe

maurizio
16-03-2009, 22:07
nee Rimini dacht ik

De uitzending is net afgelopen. Bravo voor de BRT, op gepaste wijze de carriere van Gilles toegelicht, tot op het eind boeiend en pakkend!!

dcpixels
16-03-2009, 22:16
De uitzending is net afgelopen. Bravo voor de BRT, op gepaste wijze de carriere van Gilles toegelicht, tot op het eind boeiend en pakkend!!

Inderdaad Maurice. Hele mooie documantaire met vele beelden die ik nog nooit had gezien. Dat hebben ze bij Canvas erg netjes gedaan. Indrukwekkende docu.

Ik kan me het tragische ongeluk nog herrinneren. Het was in het nieuws en mijn ouders spraken er over. De beelden werden getoond in het nieuws, maar die mocht ik niet zien. De TV werd overgeschakeld, dit was té erg om te zien. Ik was nog jong, maar toch heeft het ongeluk van Gilles indruk op me gemaakt.

sharknose67
17-03-2009, 01:29
Heb 'm gelijk nog een keer terug gekeken. Kon me hier niets van herinneren maar ik volgde toen de F1 nog niet. Idd een pakkende docu, petje af. Wat lijkt die Jacques op z'n vader hè? Vond de reakties van zijn collega's ontroerend en ben het wel met René Arnoux eens dat Jochen Mass het verkeerd heeft ingeschat, zat vóór de bocht helemaal links en ging na de bocht naar rechts om ruimte te geven. Hij ging in feite precies op de ideale lijn rijden! Hoop dat de docu over Ayrton Senna nog eens wordt uitgezonden dan kan die erachter op het schijfje.

Gilles027
17-03-2009, 19:33
Ik lees net dat jullie het voor mij het hebben opgenomen, zeer bedankt, Robert je bent het vergeten waar ik woon?? in San Benedetto del Tronto is het, een prachtige zee streek, waar vandaag de Tirreno Adriatico is geweest en op TV ook, het is in de Marche net aan de grens met de Abruzzo, het is ongeveer een 180km verder dan Rimini, wie het het heeft opgenomen voor mij had ik graag een pm gehad om hem mijn adres door te geven, PM mij maar met onkosten er bij, in iedere geval bedank op vorhand

dcpixels
17-03-2009, 20:18
... wie het het heeft opgenomen voor mij had ik graag een pm gehad om hem mijn adres door te geven ...

Enzo, je hebt een PM ;)

maurizio
17-03-2009, 22:47
Ik lees net dat jullie het voor mij het hebben opgenomen, zeer bedankt, Robert je bent het vergeten waar ik woon?? in San Benedetto del Tronto is het, een prachtige zee streek, waar vandaag de Tirreno Adriatico is geweest en op TV ook, het is in de Marche net aan de grens met de Abruzzo, het is ongeveer een 180km verder dan Rimini, wie het het heeft opgenomen voor mij had ik graag een pm gehad om hem mijn adres door te geven, PM mij maar met onkosten er bij, in iedere geval bedank op vorhand

Ha Enzo, de vraag naar je woonplaats kwam in eerste instantie van mij, en wel omdat ik gedurende het weekend van 29 maart werkzaam ben op het circuit van Monza en had zodoende een dvd'tje voor je mee kunnen nemen.... Maar begrijp nu dat je een heel eindje van Monza af zit.

nofear02
17-03-2009, 23:01
Ik lees net dat jullie het voor mij het hebben opgenomen, zeer bedankt, Robert je bent het vergeten waar ik woon?? in San Benedetto del Tronto is het, een prachtige zee streek, waar vandaag de Tirreno Adriatico is geweest en op TV ook, het is in de Marche net aan de grens met de Abruzzo, het is ongeveer een 180km verder dan Rimini, ....nee, ik weet het nog wel; voorbij rimini daar aan de kust. wist alleen niet meer dat dat nog 180 km verder is. nou ja, vanaf hier gezien is dat ''in de buurt van rimini'' :D. maar had beter kunnen typen ''even voorbij rimini'' :D.

250lm
18-03-2009, 21:36
iemand die het op een website of ftp of zoiets weet te vinden? Heb hem gemist en wil hem wel zien en voor de verzameling bewaren ;)

Thanks,

Niels

sharknose67
18-03-2009, 21:46
iemand die het op een website of ftp of zoiets weet te vinden? Heb hem gemist en wil hem wel zien en voor de verzameling bewaren ;)

Thanks,

Niels

Niels, je hebt een pm.

Ricars
18-03-2009, 21:53
Ik heb de documentaire maandag gezien. Zeer indrukwekkend om de beelden te zien en de verhalen erachter te horen.
Enzo Ferrari heeft wel eens verkondigd dat hij Gilles de beste F1 rijder vond.

Michele
19-03-2009, 13:45
Ik zou ook graag een dvd o.i.d. hiervan hebben. Heb afgelopen maandag de uitzending gemist omdat ik niet thuis was en de belgen hebben geen gratis 'uitzending gemist 'o.i.d.

Iemand die me de docu kan bezorgen??? Alvast bedankt!!

Gilles027
19-03-2009, 16:02

je bent me net voor walter :) zou de zelfde aanbieding doen..
grtjs wiebe

Geen probleem neem het zeker ook op. Enzo woon je in de buurt van Milaan/ Monza??

Bedankt alle maal, maar naar wie moet ik nu mijn adres doorsturen? een DVD is voldoende, ik heb de PM's glezen, nu wacht ik af wie er berijd is om het op te sturen, laat het mij weten via PM

nofear02
19-03-2009, 17:17
als walter hem nou naar enzo stuurt, en wiebe naar mij, dan zijn er alvast 2 man geholpen en blij :)

Ron321
19-03-2009, 17:30
Ik heb het ook opgenomen dus als er nog dvd's nodig zijn hoor ik het wel.

RedmondialTCab
20-03-2009, 08:13
Ik heb het in alle drukte ook gemist...
Misschien dat ie nog als torrent beschikbaar komt.....:)