PDA

View Full Version : F1 World: Alonso naar Ferrari?

Dutchie
26-03-2008, 15:15
Fernando Alonso heeft na afloop van de Grand Prix van Maleisië gezegd dat hij een overstap naar Ferrari wel ziet zitten. De open sollicitatie van de 26-jarige Spaanse coureur is zeer opmerkelijk, gezien het feit dat hij nog maar net terug is bij het team van Renault, waarmee hij in 2005 en 2006 wereldkampioen wist te worden.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/03/26/alonso-ziet-overstap-naar-ferrari-wel-zitten/

ferrari-fan
26-03-2008, 16:00
blijf maar mooi bij renault of hy word weer weg gepest zoals bij Mc laren

Alfer
26-03-2008, 16:14
dit is wel een steeds terugkerende vraag. De oorzaak heeft zeker ook vandoen met onvrede over de prestaties van Kimi en Massa??

filiberke
26-03-2008, 16:45
Alonso bij Ferrari is hetzelfde scenario als vorig seizoen bij McLaren, hommeles tussen Alonso en Hamilton zal nu hommeles tussen Kimi en Alonso zijn, kan me niet voorstellen dat Kimi stap opzij moet zetten voor Alonso en Alonso zal op zijn beurt niet tevreden zijn met een plaats in de schaduw van; concurrentie tussen de 2 ploegmaten zoals vorig seizoen is niet gezond

Als twee honden vechten om een been.............................................. .............

News
31-03-2008, 18:12
Na het tegenvallende seizoensbegin van Felipe Massa bij Ferrari gaan er steeds meer geruchten op als zou de Braziliaan moeten vrezen voor z'n zitje voor volgend seizoen. Als één van z'n mogelijke opvolgers bij Ferrari, wordt tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso genoemd. Diens kansen zouden zijn toegenomen nadat Jean Todt een stap terug zette bij Ferrari.
De Spanjaard die deze winter terug naar Renault trok, na een seizoen bij Mclaren, doet geen moeite om de geruchten te ontkennen. Meer zelfs, hij wakkert ze aan.
Zo zei hij het volgende in het Duitse blad Sport Bild:
"Ferrari is een team waar elke rijder aan denkt, maar of we samenwerken in de toekomst hangt niet af van de aanwezigheid van Jean Todt. Of ik in 2009 nog voor Renault rijdt weet ik niet. Er is geen vaste datum waarvoor ik moet beslissen."
Verder noemt Alonso dit seizoen een evengrote uitdaging als het seizoen 2004, maar hoopt hij toch snel weer voor overwinningen en wereldtitels te kunnen strijden.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=1866)

Gilles027
01-04-2008, 09:53
volgens de sport kranten hier in Italie, is r geen spraken van dat Massa zou vervangen worden, dat verklaarde gisteren Montezzemolo, hier in het Italiaans het artikel er van Lagazzetta dello sport.
Il presidente della Ferrari non vuol sentir parlare di "caso" a proposito del pilota brasiliano: "Non è in discussione nella maniera più assoluta, abbiamo la migliore coppia di piloti del mondo"

Vertaling:
De president van Ferrari, wilt er niet over spreken over "geruchten" over de Brasiliaan: "Hij is niet ter discussie in de assolute manier, we hebben de beste coppel van piloten ter wereld"

News
21-04-2008, 18:10
De geruchten over de toekomst van Fernando Alonso blijven doorgaan. Nadat er vorig seizoen voortdurend gespeculeerd werd over een mogelijk vertrek bij Mclaren, gaan ze nu gewoon verder, maar dan over een vertrek bij Renault.
De Spanjaard geeft aan graag bij Renault te willen blijven, maar dreigt met een vertrek als het team niet snel beter presteert.
"Mijn eerste keuze is verder gaan met Renault als we een winnende wagen kunnen krijgen en we zijn eerlijk gezegd op de goede weg, maar wat ik vooral wil is racen in een wagen die me overwinningen kan brengen. Zo zijn er enkelen: Williams, Toyota, BMW en Ferrari. Ik wil niet verder strijden om in de derde ronde van de kwalificaties te geraken. Het is moeilijk om me daarvoor te blijven motiveren."

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=1998)

Vivado Ferrari
21-04-2008, 18:15
Hup! Weg met Alonso! Ooit Schumacher zien dreigen als het slecht ging? Een echte kampioen werkt aan een goed team! Basta!:)

Dutchie
21-04-2008, 19:20
Begint hoog in zijn bol te krijgen weg met Alonso uit de racerij

mavanhaasteren
21-04-2008, 20:10
weg met die Alonso je heb er toch niks aan

nofear02
21-04-2008, 20:31
weg met die alonso! :D

SFCGENK
21-04-2008, 20:43
En wie rijdt er tegenwoordig met de karts van Fernando Alonso ?
Ja, ja een zekere negenjarige jongen genaamd Mick Betsch, zoon van een zevenvoudig wereldkampioen F1. Zie link uit Gazzetta dello Sport van vandaag : http://www.gazzetta.it/Motori/Formula1/Primo_Piano/2008/04_Aprile/21/figlioschumi.shtml
Hij heeft afgelopen weekend deelgenomen aan de Spaanse Open RACC, een kartkampioenschap voor jongeren tussen 7 - 11 jaar. Hij eindigde als 8ste in de eerste manche en 10de in de tweede. Hij was ingeschreven onder de naam van zijn moeder en werd bijgestaan door zijn grootvader.

Alfer
21-04-2008, 21:06
o.k., als dit waar is maakt hij zich vrijwel onmogelijk!

filiberke
22-04-2008, 12:40
Fernando Alonso heeft dit seizoen al laten verstaan dat hij een overstap naar Ferrari niet ondenkbaar vindt, maar het Italiaanse team heeft geen zin in de tweevoudige wereldkampioen: "We zouden onszelf schaden".

"Raikkonen en Alonso in hetzelfde team laten aantreden, zou schadelijk zijn." Dat zegt Luca di Montezemolo, voorzitter van Ferrari, in de Italiaanse krant Gazetta dello Sport. "Ik wil twee ploeggenoten die kunnen samenwerken."

Di Montezemolo reageert daarmee op de geruchten die Alonso omringen. De Spanjaard rijdt dit jaar opnieuw voor Renault, maar kan met zijn bolide niet op tegen het technisch vernuft van Ferrari en Mercedes-McLaren. De tweevoudige wereldkampioen ontkende dat in zijn overeenkomst met Renault een clausule zou staan die hem de kans biedt nog voor het einde van het seizoen over te stappen naar Ferrari, maar merkte wel op dat contracten "zeer flexibel" kunnen zijn. De Spanjaard verwees zo met een knipoog naar zijn vertrek bij McLaren vorig jaar, nadat hij er amper een jaar gereden had.

Momenteel is de Braziliaan Felipe Massa de ploegmaat van wereldkampioen Kimi Raikkonen bij Ferrari. Massa ging wat onzeker van start dit seizoen, waardoor de speculaties over de komst van Alonso aanzwollen. Maar in de laatste GP, die van Bahrein, ging Massa met de overwinning lopen. Raikkonen leidt voorlopig in de WK-stand, Massa staat 6de, Alonso 9de

News
22-04-2008, 18:13
Fernando Alonso heeft het nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij het wel ziet zitten om voor Ferrari te rijden. De Italiaanse renstal mag altijd komen aankloppen bij de Spanjaard, maar Luca di Montezemolo heeft de droom van Alonso aan diggelen geslagen.
Di Montezemolo liet tegenover de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport immers verstaan dat hij Alonso niet naar Ferrari wil halen.
"Om Kimi en Alonso als rijdersduo te hebben zou betekenen dat je jezelf schade wil toebrengen. Ik wil twee rijders die kunnen samenwerken," aldus di Montezemolo.
Alonso moet er dus niet op rekenen om naar Ferrari te komen wanneer di Montezemolo aan het roer staat bij Ferrari en Kimi nog voor de Italianen rijdt. Al is in de formule 1 meermaals reeds gebleken dat uitspraken van vandaag, morgen al niet meer kunnen gelden.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2000)

Erikderaaf
22-04-2008, 19:05
Ik heb geen woorden maar laat een smilie het werk doen:

:D

Roike
22-04-2008, 21:47
Lekker Kimi en Felipe laten zitten

Alfer
23-04-2008, 21:21
Van Felipe kund je geen serieuze gooi naar het kampioenschap verwachten en hij is en blijft 2e rijder die zo veel mogelijk punten moet verzamelen en natuurlijk veel info rond testen dient te verzorgen. Kimi kan veelal veel beter en wellicht dat een betere ploegmaat ala Heidfelt of Kubica zou kunnen helpen. Alonso heeft bij de SF voorlopig geen kansen.

Dutchie
24-04-2008, 11:06
Volgens Renault-teambaas Flavio Briatore is het een verstandige beslissing van Ferrari om Fernando Alonso niet aan te nemen als teamgenoot van Kimi Raikkonen. Ferrari-president Luca di Montezemolo verklaarde eerder deze week geen interesse te hebben in de diensten van de tweevoudig wereldkampioen

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/04/24/briatore-zet-alonso-niet-naast-raikkonen/

News
12-06-2008, 13:50
Fernando Alonso keerde na één seizoen bij McLaren terug naar Renault, de renstal waarmee hij twee keer wereldkampioen werd. De Spanjaard heeft er een contract van één jaar met de mogelijkheid om ook in 2009 voor de Franse renstal te rijden.
Aan dat extra seizoen in 2009 zijn er echter wel een aantal voorwaarden gekoppeld. Renault moet immers minstens bepaalde resultaten neergezet hebben tegen de GP van Groot-Brittannië. Volgens de Spaanse krant Diario moet Alonso dan ook uiterlijk tegen 31 juli laten weten of hij volgend seizoen ook bij Renault wil rijden.
Volgens Diario zal de Spanjaard echter de overstap maken naar een ander team, waarschijnlijk BMW. Daarmee zou er dan weer een eind komen aan de geruchten over een mogelijke overstap van Alonso naar Ferrari. Afwachten echter hoe de soap over Alonso en zijn toekomst daadwerkelijk afloopt ...

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2361)

News
02-07-2008, 17:11
Ross Brawn, de teambaas van het Honda F1 team, heeft vandaag toegegeven dat hij Renault rijder Fernando Alonso graag voor z'n team zou willen zien rijden. Eén probleem echter, Alonso wil naar Ferrari.
"Fernando is een zeer goede rijder die iedereen in z'n wagen wil zien rijden, maar ik weet bij welk team hij wil rijden, ik denk dat iedereen dat weet. Voor we met hem kunnen praten moet de situatie met Ferrari worden opgelost," aldus Ross Brawn.
Alonso maakte vorig seizoen een uitstap naar het Mclaren team, maar door interne problemen keerde hij voor dit seizoen terug naar Renault. Of hij daar volgend jaar nog rijdt, blijft dus nog even afwachten.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2502)

Dutchie
02-07-2008, 22:28
laat ie maar naar Honda kan ie daar de boel verzieken

nofear02
02-07-2008, 23:22
ooooowww, ''meneer'' ''wil'' naar ferrari. mogen ''wij'' daar zelf ook nog over beslissen???? l*lhannes. wat een arrogante kwal zeg. F heeft al gezegd, nee. bij renault kan ie geen potten breken. 100x liever kubica. kan ie niet bij super aguri gaan rijden?/ (testrijder :D).

Eugene360
03-07-2008, 00:04
ooooowww, ''meneer'' ''wil'' naar ferrari. mogen ''wij'' daar zelf ook nog over beslissen???? l*lhannes. wat een arrogante kwal zeg. F heeft al gezegd, nee. bij renault kan ie geen potten breken. 100x liever kubica. kan ie niet bij super aguri gaan rijden?/ (testrijder :D).

Neeeeeee, super augurk wil hem niet!!

Johannus
03-07-2008, 00:42
Laat hem alsjeblieft naar honda gaan, alsjeblieft....

Alfer
03-07-2008, 15:41

In alle (on)bescheidenheid Robert vind ik jouw 'wij' ook wat arrogant. Maar, mocht ik hem ooit tegen komen zal ik hem zeggen eerst contakt met jou op te nemen alvorens zulke uitlatingen te doen.

nofear02
03-07-2008, 21:38
In alle (on)bescheidenheid Robert vind ik jouw 'wij' ook wat arrogant. Maar, mocht ik hem ooit tegen komen zal ik hem zeggen eerst contakt met jou op te nemen alvorens zulke uitlatingen te doen.ah ja, we zijn toch een kommjoenuttie??? ik hoor hier erg vaak minder-positieve geluiden over hem, dus dan maar gelijk ''wij''. :D :D. ik volg slechts de anderen hun mening :D.

News
09-07-2008, 15:50
De geruchtenmolen draait weer op volle toeren in de Formule 1. Niet geheel verrassend gaat het nieuwste gerucht alweer over een mogelijke overeenkomst tussen Alonso en Ferrari.
De Italiaanse renstal zou immers een contract gesloten hebben met de Spaanse bank Santander, dat nu sponsor is van Mclaren. De deal zou zo'n 25 miljoen euro per jaar waard zijn en één van de voorwaarde is Alonso's overstap van Renault naar Ferrari, althans als we de Duitse krant "Bild" mogen geloven.
Felipe Massa zou dan mogen opkrassen, nadat hij dit weekend opnieuw niet al te veel indruk kon maken tijdens de Grote Prijs van Groot-Brittannië.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2576)

mavanhaasteren
09-07-2008, 18:33
blijven ze er nou om zeuren

Gilles027
09-07-2008, 22:55
Hahahahahahahaha
dit is het wat ik er van denkt, ik lach mij plat van deze geruchten

Erikderaaf
09-07-2008, 23:29
een alonso en ferrari bericht.

Ik wacht op een bericht van Robert en Menno :D

News
10-07-2008, 18:18
Twee Spaanse kranten, Publico en El Pais, berichten vandaag dat Ferrari een deal heeft gesloten met de Spaanse bank Santander voor sponsoring vanaf 2010. Santander is op dit moment een sponsor van het Mclaren Mercedes team maar zou dus in 2010 willen overstappen naar Ferrari.
Gisteren meldden we u nog dat de Duitse krant Bild in een artikel stelde dat één van de voorwaarden voor de overeenkomst een transfer van Alonso naar Ferrari zou zijn. Bild sprak echter over een deal voor het seizoen 2009. Dat lijkt nu dus een jaar later te worden en nu Raikkonen vandaag aankondigde in 2009 zeker nog voor Ferrari te zullen rijden, lijkt een overstap van Alonso naar Ferrari in 2010 al meer voor de hand liggend.
Om te weten waar de toekomst van Alonso ligt, moeten we nog even wachten. De tweevoudige wereldkampioen zou na de Grote Prijs van Italië uitsluitsel geven over z'n toekomst.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2582)

News
14-07-2008, 18:12
Een sponsordeal tussen het Ferrari team en de Spaanse bank Santander lijkt steeds waarschijnlijker.
De geruchten over een mogelijk overeenkomst ontstonden na een artikel in de Duitse krant Bild vorige week. Die stelde dat de deal volgend seizoen al zou starten, iets wat enkele dagen later in twee Spaanse kranten werd gewijzigd in 2010.
Vandaag melden ook twee andere Spaanse kranten, ABC en Expansion, dat Santander in 2010 overstapt van Mclaren naar Ferrari.
"Santander heeft Ron Dennis al ingelicht dat het vanaf 2010 met Ferrari in zee gaat."
Een logisch gevolg van een overeenkomst tussen Santander en Ferrari lijkt een overstap van Alonso, die vorig seizoen nog bij Mclaren actief was en nu voor Renault rijdt, naar Ferrari. Een woordvoerdster van Santander windt er geen doekjes om:
"De bank heeft steeds Alonso willen steunen, maar we hebben nu een deal met Mclaren en niet met Alonso."
Het contract van Santander met Mclaren loopt af in 2010 en zou tussen de 20 en 25 miljoen euro waard zijn.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2598)

News
28-07-2008, 19:11
Reeds maanden wordt er druk gespeculeerd over de toekomstplannen van Fernando Alonso. De Spanjaard verliet afgelopen seizoen McLaren voor Renault, maar na de teleurstellende resultaten van dit seizoen wordt de Spanjaard steeds meer aan Ferrari gelinkt.
Alonso heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij graag tijdens zijn F1-carriere voor Ferrari zou rijden. De voorbije weken was er nog het gerucht dat Spaanse Banco Santander een overeenkomst zou hebben met Ferrari en dat het daarvoor Alonso bij Ferrari wil hebben.
Afgelopen zaterdag was er nog wat extra voer voor de geruchten rondom Alonso. Zo berichtte de Gazzetta dello Sport dat Alonso op zoek is naar een woning die dichter bij Maranello, de thuisbasis van Ferrari, ligt.
Volgens Gazzetta dello Sport is de Spanjaard gezien in de buurt van Lugano in Zwitserland, net over de grens met Italie. Lugano ligt op zo'n 300 kilometer van Maranello, daar waar Alonso nu op zo'n 600 kilometer van Maranello woont.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2711)

News
30-07-2008, 18:03
Over de toekomstplannen van Fernando Alonso is de laatste maanden al heel wat geschreven. Zo wordt de Spanjaard meer en meer in verband gebracht met het team van Ferrari. Onlangs berichtte Gazzetta dello Sport nog over het feit dat Alonso een woning dichter bij de fabriek van Ferrari zocht.
Of we al die geruchten moeten geloven, of met een korreltje zout moeten nemen? Dat laat ik aan de verbeelding over. Niemand anders dan de Spanjaard zelf, weet wat hij van plan is.
Toch denkt Flavio Briatore dan weer dat Alonso ook komend seizoen voor de Franse renstal zal rijden. De Italiaan is er naar eigen zeggen van overtuigd dat Alonso ondanks alles tevreden is bij Renault.
"Ik denk dat hij blijft," zei Briatore tegen Gazzetta dello Sport. "Hij rijdt voortreffelijk, ook als hij af en toe eens de mogelijkheid op punten niet benutte. Renault heeft minder dan het tot nu toe verdient."

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2726)

Dutchie
04-08-2008, 16:09
Fernando Alonso staat op het punt om een contract te tekenen bij het team van Honda, zo bericht de Britse krant The Guardian maandag. Het zou een overeenkomst zijn voor één jaar, waarmee een bedrag van zo'n 8,9 miljoen euro gemoeid zou zijn. Volgens de krant zou Honda een tussenstop zijn naar het team van Ferrari.

meer : http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/08/04/alonso-eerst-naar-honda-dan-naar-ferrari/

News
04-08-2008, 19:12
De toekomst van Fernando Alonso bij Renault is weer wat onzekerder geworden. De tweevoudige wereldkampioen die tijdens de winter overstapte van Mclaren naar de Franse renstal zou volgens de Engelse krant, The Guardian, op weg zijn naar Honda.
Met de deal zou zo'n 15 miljoen dollar gemoeid zijn. Rubens Barrichello zou bij Honda plaats moeten gaan ruimen.
Het is niet de eerste keer dat Fernando Alonso gelinkt wordt aan een overstap naar een ander team. Eerder waren er al geruchten over een mogelijke switch naar Ferrari.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2794)

Gilles027
04-08-2008, 21:25
Alonso heeft vandaag bekent dat hij pas in januari zal benkent maken voor zijn toekomst, dus alle maal nonsens die artikels, dan Ferrari dan BMW dan Honda dan Red Bul

News
05-09-2008, 11:40
Fernando Alonso heeft bevestigd dat hij in 2009 niet voor Ferrari zal kunnen uitkomen. De Spanjaard wordt al een heel seizoen gelinkd aan de Italiaanse renstal maar hij beseft nu zelf dat hij geen kans maakt op een racezitje.
"Het is al een heel jaar duidelijk dat er twee rijders onder contract staan bij Ferrari. Dat is nooit een optie geweest."
Op de vraag of hij in 2010 dan de overstap maakt naar Italie bleef Alonso eerder vaag.
"Ik moet niet enkel denken aan volgend seizoen maar ook aan de nabije toekomst. We zullen zien wat er gebeurt.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3001)

News
11-09-2008, 19:20
Fernando Alonso houdt de media al maanden bezig. Sinds de Spanjaard terugkeerde naar Renault ontstonden er geruchten over een nieuwe overstap naar een ander team. Onder andere Ferrari, BMW en Honda werden genoemd.
De laatste weken lijkt vooral een overgang naar BMW het dichtste bij en Alonso doet er niets aan om de geruchten te ontkennen. In een interview met het Duitse nieuwsagentschap SID antwoorde hij het volgende op de vraag of hij graag de teamgenoot zou worden van BMW-rijder Robert Kubica;
"Robert en ik reden al samen in de karts. Hij is een zeer goede vriend van me. Dus waarom niet?"
De tweevoudige wereldkampioen gaf verder nog aan dat hij z'n toekomst in de volgende weken bekend maakt, meer dan waarschijnlijk nog in september.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3096)

News
17-09-2008, 08:40
Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso heeft in een interview met een Spaans radiostation toegegeven dat hij in de toekomst nog steeds wel eens voor Ferrari wil rijden.
De voorbije maanden waren er geruchten als zou de Spanjaard aan het einde van dit seizoen of in 2010 naar Ferrari verhuizen. Daar zou Kimi Raikkonen immers over een pensioen aan het nadenken zijn. Vorige week tekende Raikkonen echter een nieuw contract bij de Italiaanse renstal tot het einde van 2010 en aangezien ook teamgenoot Felipe Massa al een overeenkomst had, was er geen plaats voor Alonso.
Toch geeft die laatste de hoop niet op.
"Ik wist dat ze zijn contract zouden verlengen en vanaf dat moment heb ik aan 2009 gedacht. Over 2010 lig ik nog niet wakker. Het belangrijkste is dat ik in 2009 al bij een goed team zit. Ik ben nu 27 en als ik nog een jaar of tien in de Formule 1 zit is dan is er nog steeds een kans dat ik in de toekomst bij Ferrari komt."

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3171)

Gilles027
17-09-2008, 15:59
Ik ben nu 27 en als ik nog een jaar of tien in de Formule 1 zit is dan is er nog steeds een kans dat ik in de toekomst bij Ferrari komt."

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3171)

Nog altijd maar zaaaaaagen over Alonso bij Ferrari, hij komt er nooit in, Vettel komt in zijn plaats hahahaha

Roike
17-09-2008, 18:16
Nog altijd maar zaaaaaagen over Alonso bij Ferrari, hij komt er nooit in, Vettel komt in zijn plaats hahahaha

Allebei samen?? Zou ik niet verkeerd vinden.

filiberke
09-10-2008, 15:31
Aan de vooravond van de Grote Prijs Formule 1 van Japan heeft de Spanjaard Fernando Alonso nog maar eens over zijn toekomst gepraat. De Renault-piloot heeft aangegeven binnenkort een beslissing te maken. "BMW wordt het al zeker niet. Er is nooit sprake geweest van een overgang naar de Duitse renstal. Zij waren geen optie voor mij en ik niet voor hen. Waar de mensen dat weer gehaald hebben, is me dus een raadsel."

Ferrari, die in het verleden dikwijls Alonso het hof maakten, heeft intussen aangegeven met Kimi Räikkönen en Felipe Massa door te gaan. Ook Honda trok al aan de mouw van de Spanjaard.

Alonso concentreert zich op de resterende wedstrijden. "Ik moet me blijven focussen en tonen dat de zege in Singapore geen toevalstreffer was. Binnen enkele weken horen jullie wel wat ik beslist heb. In Japan ga ik opnieuw voor de overwinning. Hopelijk regent het niet, want ik kan geen water meer zien." (dea)

News
12-10-2008, 10:00
Fernando Alonso is de absolute man van de voorbije twee races. Eerst won de Spanjaard mits enig geluk in Singapore, maar in Japan wist Alonso optimaal te profiteren van het tumult bij de start in de eerste bocht.
Nadien wist de Spanjaard op eigen kracht Kubica en Kimi Raikkonen voor te blijven. Renault en Alonso lijken de laatste races dan ook op een hoger niveau te zitten, wat er uiteraard toe kan leiden dat de Spanjaard gewoon bij Renault zal blijven.
Na Singapore zei Alonso nog dat die overwinning zijn beslissing niet zou beinvloeden, maar deze overwinning is compleet anders. Ze toonde aan dat de Renault steeds beter wordt en dat het team alles in het werk blijft stellen om Alonso van een zo goed mogelijke wagen te voorzien.
Natuurlijk blijft de vraag of de Spanjaard na dit seizoen nog voor Renault zal rijden, en die kan lijkt met de minuut groter te worden. Nog voor aanvang van de GP van Japan zou de Spanjaard verraden hebben dat hij een besluit genomen heeft.
Volgens bronnen van Bild am Sonntag zou de Spanjaard definitief ervoor gekozen hebben om bij Renault te blijven. De Spanjaard zou er weliswaar voor geopteerd hebben om slechts een contractverlenging aan te gaan van één jaar, dit om zijn kansen gaaf te houden om in 2010 mogelijk bij Ferrari te rijden.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3376)

Gilles027
12-10-2008, 10:24
ale dan toch gaat hij niet naar Ferrari hahahahahaha

Erikderaaf
12-10-2008, 11:18
Het is wat, of niet Enzo.

We kunnen hier wel de 'grote Fernando Alonso speculatiedraad' gaan aanmaken, elke week wel een paar berichten :)

News
14-10-2008, 15:50
De Italiaanse pers is het blunderen van Kimi Raikkonen doorheen het seizoen helemaal beu. De Finse rijder gaat volgens hen van kwaad naar erger en kan maar best zijn zitje bij de Italiaanse renstal Ferrari aan Fernando Alonso afstaan.
Zo vertelt Gazzetta dello Sport dat men volgens hen de deur voor Kimi naar komend seizoen moet dichthouden en dat het fout was zijn contract te verlengen. De Spaanse radiozender Cadena Ser zegt dan weer dat een overgang van Alonso al te laat is voor 2009.
Luca di Montezemolo sprak eerder al met Raikkonen omdat hij wilde weten wat er met de Fin aan de hand was. Volgens de Ferrari-president was Raikkonen gewoon op zoek naar de oorzaken van zijn blunders met de bedoeling alsnog te verbeteren. Op dit ogenblik lijkt hij meer op een mecanicien die alle instructies van de wagen is kwijtgespeeld. Raikkonen heeft nog 2 races om te laten zien dat hij Massa kan helpen en indien dat niet zal lukken eisen de media een telefoontje naar Alonso.
Ook Jody Scheckter is van mening dat men voor de Fin te soepel is op dit ogenblik.
"Hij zou het zo makkelijk niet hebben moest Enzo Ferrari er nog zijn. Ik denk dat ze dringend iemand nodig hebben die de wagen onder controle heeft maar ook alles rondom het racen. Men heeft iemand nodig met de ingesteldheid van Fernando Alonso", aldus Jody Scheckter.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3398)

News
05-11-2008, 14:40
De geruchten dat Fernando Alonso in 2009 alsnog naar Ferrari zou trekken duiken weer op. Volgens de Spaanse pers wil Ferrari-president Luca di Montezemolo deze week nog rond de tafel gaan zitten met Alonso en Kimi Raikkonen. Felipe Massa en Kimi Raikkonen hebben wel een overeenkomst met de Italiaanse renstal maar daar zouden nog wijzigingen kunnen komen.

Di Montezemolo zou volgens enkele Spaanse kranten aan Raikkonen willen voorstellen plaats te maken voor Alonso. Geweten is dat de Spaanse bank Santander hiervoor zelfs een bedrag wil uitbetalen aan de Finse rijder. Ook bij Renault staan de rijders nog niet officieel vast en dat blijkt eveneens vreemd te zijn.

Echter stelde de Spaanse radio On Cadena SER aan Alonso de vraag of de overstap nog mogelijk was. De Spaanse rijder antwoorde vrij kort met "No, its not".

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3591)

Johannus
05-11-2008, 16:20
Ahhh, toch niet waar... ;)

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/11/05/alonso-en-piquet-rijden-ook-in-2009-voor-renault/ enne: http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&nid=8094

Roike
05-11-2008, 16:44
Ahhh, toch niet waar... ;)

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/11/05/alonso-en-piquet-rijden-ook-in-2009-voor-renault/ enne: http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&nid=8094

Alonso bevestigd bij Renault voor 2009 en 2010. Zal mij niets verbazen als hij in 2009 weer volop vooraan meedoet. Kijk eens wat hij met de Renault gedurende het jaar heeft gedaan. Hij is instaat om een auto en team goed te managen.

Jan_K
05-11-2008, 17:30
Alonso is zeker een van de beste rijders.
Ferrari=Schum. is twee keer verslagen door deze man
Dat zijn ze nog steeds niet vergeten in Marinello en het team van Renault is maar een derde in vergelijking met Ferrari,wat betreft buget
en groote.
Alonso is de enige die 110 procent kan geven .

swatje
05-11-2008, 18:31
Ik hoop dat Alonso de stap niet doet naar Ferrari. hoe goed hij mag wezen. Ik heb het zo niet voor Alonso.

pasmaar
05-11-2008, 21:40
Ik geloof ook niet dat Ferrari plannen heeft om noch Kimi noch Massa uit het team te zetten. Beide heren hebben zich al bewezen voor Ferrari. Daarnaast denk ik dat ze eerder interesse hebben in Sebastian Vettel omdat Schumi die al als talent had gespot. En van Alonso is het bekend dat hij zicht bij Renault erg thuis voelt. Hij heeft het team dit jaar alweer behoorlijk geholpen, en het zou me niets verbazen als hij zijn werk wil afmaken voor hij besluit voor een ander team te rijden.

nofear02
06-11-2008, 03:21
...... Kijk eens wat hij met de Renault gedurende het jaar heeft gedaan. Hij is instaat om een auto en team goed te managen.Ik denk niet dat het zómaar de verdienste is van Alonso, maar voor een zeeer groot deel puur van Renault. Als er ergens een team is dat ik-weet-niet-wat-voor-kennis ergens in de organisatie verborgen heeft en het vermogen dat weer te voorschijnt te toveren en te updaten aan de huidige stand der techniek, dan is het Renault wel. Na jarenlange successen, gestopt; er was geen uitdaging meer. En na een paar jaar hebben ze er wel weer zin in en gaan ze weer meedoen en komen ze ook gewoon weer helemaal terug en bij (!!), nu weer een jaartje minder, maar ze komen er wéér aan! Als ze wíllen, dan flikken ze het! Ik weet niet veel van F1, maar dát is me altijd bij gebleven. Gewoon weer ''ff terugkomen''. Als ze wíllen, dan doén ze het! Dat vind ik echt ver-schrik-ke-lijk knap. En ze doen het nou wéér!! knap-knap-knap. Daar moet zóveel know-how toch zitten ergens. En wilskracht. Waanzinnig.

Vlak echter ook BMW niet uit. Zeeeeeer ambitieus, en ze zijn aan t leren, leren, leren. Zei ik ik aan t begin van t seizoen al. En krijgt Ross het lek bij Honda boven?? hoe goed is die man dat híj dan wél het hele team alsnog omhoog krijgt.

2009 wordt mooooi! :) . Nou alleen nog goede reglementen en goeie circuits; waar in te halen valt!!

.

Mondial T 1989
27-11-2008, 10:04
Helaas zal deze persoon blijkbaar naar Ferrari gaan in 2010.
De nieuwe sponsor heeft dit verteld in een Spaanse krant.
Ik persoonlijk had liever iemand anders gezien.
Mijn gevoel zegt dat we dan verder gaan met Felipe.

Johannus
27-11-2008, 10:41
de sponsor heeft dat niet verteld... ze hebben gezegd dat ze ervan droomde, dat ze het graag zouden willen. echter is nog niks zeker hoor...

Mondial T 1989
27-11-2008, 11:22
"Alonso in 2010 naar Ferrari"

Fernando Alonso stapt over van Renault naar Ferrari. Dat meldt de Spaanse sportkrant AS. De transfer van de Spaanse Formule 1-coureur zou te maken hebben met de nieuwe sponsor van de Italiaanse renstal: Banco de Santander. Topman Emilio Botin zou als voorwaarde bij de sponsordeal hebben gesteld dat meeervoudig wereldkampioen Alonso vanaf 2010 voor Ferrari moet gaan rijden. Momenteel staan de Fin Kimi Räikkönen en de Braziliaan Felipe Massa onder contract bij Ferrari. Hun contract loopt af in 2010.

Botin laat er geen twijfel over bestaan dat zijn bank de sponsor wordt van Ferrari in 2010. "Banco de Santander zal in 2010 bij Ferrari zitten, dat is zeker", zegt Emilio Botin. "Alonso is de beste piloot van de wereld en ik zou heel graag met hem samenwerken. Ferrari en Santander zijn allebei rode merken en we zullen er alles aan doen om de beste F1-piloot van de wereld naar de Italiaanse renstal te halen. Als het van ons afhangt rijdt Alonso vanaf 2010 dus bij Ferrari." (hlnsydney/kh)
27

Johannus
27-11-2008, 12:06
ja maar er staat dus niet dat het al 100% zeker is, en in de formule1 weet je maar nooit ;)

Mondial T 1989
27-11-2008, 19:56
Waar rook is,is vuur.

nofear02
27-11-2008, 20:32
Waar rook is,is vuur.
waar vuur is, daar komt de brandweer :D

430driver
27-11-2008, 20:38
Ik hoop het echt niet, want ik vind dat een verschrikkelijke kerel! BAH!

wesleyruytrmn
27-11-2008, 21:40
Oe dit is lastig, want ik vind het wel een fantastische coureur. Hij heeft misschien praatjes, en hij is geen allemansvriend. Maar onthoud Schumi, hij had ook zo zijn nukken. Maar beide gasten konden wel 110% uit de auto halen.

swatje
28-11-2008, 00:27
zolang het Ferrari niet heeft bevestigd geloof ik er niets van. en dat Alonso de beste piloot is ook niet zo de Beste is nog altijd M. Schumacher en wijlen A. Senna

News
29-11-2008, 16:10
De voorbije week laaide de geruchten omtrent een toekomst van tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso bij Ferrari weer hoog op. Aanleiding was de officiële bekendmaking van de Spaanse bank Santander als sponsor bij de Italiaanse renstal vanaf 2010.
Voor vele kenners is het duidelijk dat in de overeenkomst tussen Santander en Ferrari een clausule staat voor het aantrekken van Alonso. De Spanjaard zelf wil echter niet reageren.
"Een snel antwoord op de vraag of ik in 2010 voor Ferrari ga rijden zou niet het juiste antwoord zijn," aldus een geheimzinnige Alonso.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3736)

News
28-12-2008, 13:40
De geruchten rond een mogelijke overgang van Alonso naar Ferrari blijven maar circuleren. Doorheen het hele seizoen werd gezegd dat de Spanjaard in 2010 of zelfs al in 2009 naar de Italiaanse renstal zou verhuizen maar die berichten werden de kop ingedrukt toen Alonso z'n contract bij Renault verlengde en ook Ferrari haar beide piloten vastlegde voor de volgende seizoenen.
Vandaag pakt La Gazetta dello Sport dan weer uit met het nieuws dat Alonso een contract heeft getekend bij Ferrari vanaf 2011. Hij zou een basisovereenkomst hebben voor drie seizoenen met een optie op een vierde jaar. Verder zou Alonso zelfs in 2010 al naar Ferrari mogen komen als Kimi Raikkonen niet beter presteert in 2009.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3881)

Gilles027
29-12-2008, 20:36
En daar gaan e weer met de geruchten over Alonso bij Ferrari

News
29-12-2008, 21:11
Op dit ogenblik zijn er een heleboel supporters die Fernando Alonso maar al te graag naar Ferrari zouden zien trekken. Dat de Spaanse supporters op die dag een gat in de lucht zullen springen is dan ook al even duidelijk. Ook Alonso zelf zou een overstap in de nabije toekomst eerder als een droom zien. De manager van de huidige Renault-rijder is niet iemand die dingen onder stoelen of banken steekt en zegt dat Alonso indien mogelijk voor Ferrari zou kiezen.

"Dat Fernando graag voor Ferrari zou rijden is sowieso geen geheim meer. Over de persberichten van vorige week kan ik enkel zeggen dat het nog te vroeg is om te praten over een overeenkomst. Het seizoen 2011 is nog ver af. Vooral de economische problemen binnen de sport maken alles onduidelijk en vooral onzeker. Over de toekomst van de verschillende rijders kan men nu nog niet spreken. Zeker niet over 2011", zo vertelde Luis Garcia Abad.

Eerder berichtte de pers al dat Alonso een overeenkomst zou hebben met Ferrari voor 2011 en indien Kimi Raikkonen niet zal verbeteren zelfs al voor 2010. Volgens enkele insiders zou Alonso vast en zeker de volgende Ferrari-rijder worden maar dan rest dus enkel nog de vraag wanneer.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3885)

430driver
29-12-2008, 21:25
van mij mag ie wegblijven

Johannus
30-12-2008, 09:38
2011, als de FIA zo doorgaat, bestaat de formule 1 tegen die tijd toch niet meer...
Maargoed, het blijft leuk om te dromen he fernando ;)

Dutchie
30-12-2008, 11:44
Manager: "Alonso wil ooit wel naar Ferrari" :

Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso heeft wel oren naar een overstap naar Ferrari, zegt zijn manager Luis García Abad. Maar volgens de Spanjaard worden er nog lang geen gesprekken met het team uit Maranello gevoerd.

Meer :http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/30/manager-alonso-wil-ooit-wel-naar-ferrari/

News
02-01-2009, 12:50
Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso wees een overgang naar Ferrari voor 2009 af, dat meldt de Spaanse pers.
De geruchten over een overgang van de Spanjaard naar Ferrari circuleren al maanden en vorige week werd er nog bericht over een deal tussen Alonso en Ferrari vanaf 2011. Ook over een overeenkomst vanaf 2009 werd een hele tijd gespeculeerd maar volgend de Spaanse media kwam de interesse van Ferrari te laat voor Alonso. Ferrari was zelfs bereid om Kimi Raikkonen aan de kant te schuiven voor Alonso.
"Het komt er op neer dat de plotse interesse van het Italiaanse team te laat kwam voor Fernando", aldus de krant Dario AS.
Alonso maakte aan het einde van vorig seizoen bekend dat hij bij Renault zou blijven. Ook Ferrari bood haar beide piloten een verlengd verblijf aan.

Meer... (http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=3893)

News
28-08-2009, 09:12
Alonso wordt al maanden aan een overstap naar Ferrari verbonden en z’n uitspraken vandaag zouden wel eens de grootste aanwijzing tot nu toe kunnen zijn.“In 2007 verliet ik Renault omdat ik een nieuwe uitdaging wilde. Ik wilde het kampioenschap winnen met een ander team. Het is...

Surf naar www.F1journaal.be voor het volledige artikelhttp://feeds.feedburner.com/~r/F1journaal/~4/eUV9eVozz1c

Meer... (http://feedproxy.google.com/~r/F1journaal/~3/eUV9eVozz1c/)

News
31-08-2009, 07:22
Met het silly season in hoogste versnelling op Spa vermoeden enkele insiders dat men bij Ferrari bewust Badoer heeft laten verder aanmodderen om op die manier Alonso sneller aan te trekken. Giancarlo Fisichella zou inderdaad ook een betere optie geweest zijn voor Ferrari en Force India was er...

Surf naar www.F1journaal.be voor het volledige artikelhttp://feeds.feedburner.com/~r/F1journaal/~4/DmRd8fYlmpw

Meer... (http://feedproxy.google.com/~r/F1journaal/~3/DmRd8fYlmpw/)

News
11-09-2009, 16:40
Ferrari-president Luca di Montezemolo verklaarde op vrijdag aan de pers dat Fernando Alonso op bepaalde dag voor de Italiaanse renstal zou rijden. Echter zou de kans dat dit in 2010 al gebeurt eerder klein zijn.“Vroeg of laat zal Fernando wel voor Ferrari mogen strijden maar de kans dat...

Surf naar www.F1journaal.be voor het volledige artikelhttp://feeds.feedburner.com/~r/F1journaal/~4/ukpo5A52xzA

Meer... (http://feedproxy.google.com/~r/F1journaal/~3/ukpo5A52xzA/)

mavanhaasteren
11-09-2009, 16:55
Ferrari-president Luca di Montezemolo verklaarde op vrijdag aan de pers dat Fernando Alonso op bepaalde dag voor de Italiaanse renstal zou rijden. Echter zou de kans dat dit in 2010 al gebeurt eerder klein zijn.“Vroeg of laat zal Fernando wel voor Ferrari mogen strijden maar de kans dat...

Meer... (http://feedproxy.google.com/~r/F1journaal/~3/ukpo5A52xzA/)

nou lekker daar zijn we mooi klaar mee.
van mij hoeft het niet hoor laat hem maar lekker bij een ander rijden

swatje
14-09-2009, 06:20
dat hij maar bij een ander ga rijden.

News
24-09-2009, 22:00
Het seizoen was eigenlijk nog niet lang bezig toen de pers al begon te speculeren over een mogelijke overstap van Alonso naar de Italiaanse renstal Ferrari. Vervolgens besloot de Spaanse bank Santander de nieuwsgierigen nog wat meer op te peppen door ook in zee te gaan met Ferrari maar dan...

Surf naar www.F1journaal.be voor het volledige artikelhttp://feeds.feedburner.com/~r/F1journaal/~4/Xr8vWrOL4i4

Meer... (http://feedproxy.google.com/~r/F1journaal/~3/Xr8vWrOL4i4/)

Roike
24-09-2009, 23:17
Vervolgens zijn ING als hoofdsponsor en een spaanse sponsor (welke wel persoonlijke sponsor van Alonso blijft) vanavond per direct gestopt. Ik denk dat het niet lang gaat duren voordat Alonso bekend wordt gemaakt bij Ferrari....

sharknose67
25-09-2009, 21:00
Vervolgens zijn ING als hoofdsponsor en een spaanse sponsor (welke wel persoonlijke sponsor van Alonso blijft) vanavond per direct gestopt. Ik denk dat het niet lang gaat duren voordat Alonso bekend wordt gemaakt bij Ferrari....

ING ging er sowieso mee ophouden.

Roike
26-09-2009, 11:05
ING ging er sowieso mee ophouden.

Heb je helemaal gelijk in(ff vergeten). Die bijdrage konden zo voor 2010 sowieso al vergeten... De geruchten zijn dat Nokia terugkomt..

News
26-09-2009, 17:30
Fernando Alonso maakte eerder deze week bekend dat hij de knoop zou hebben doorgehakt wat betreft het kiezen van zijn werkgever voor 2010. De Spaanse rijder zou nog niet over een overeenkomst beschikken maar hoopte daar niet lang meer op te moeten wachten. Veel insiders beweren bovendien nog steeds...

Surf naar www.F1journaal.be voor het volledige artikelhttp://feeds.feedburner.com/~r/F1journaal/~4/mIft3un4krw

Meer... (http://feedproxy.google.com/~r/F1journaal/~3/mIft3un4krw/)

mavanhaasteren
28-09-2009, 08:12
Fernando Alonso rijdt in 2010 voor Ferrari. Zo veel is wel duidelijk en daarom wil de Scuderia dat ook zo snel mogelijk bevestigen meldt Autosport.com. Misschien wel tijdens de Grand Prix van Japan komend weekend.
Volgens Autosport werken de advocaten hard aan een overeenkomst die de weg vrij moet maken voor een terugkeer van Kimi Raikkonen naar McLaren. Ferrari-baas Stefano Domenicali zei op zondagavond in Singapore: "Ik denk dat jullie het horen als we klaar zijn."

Suzuka
Wat een prachtige zin! Zelfs als alles rond is, weet Domenicali nog niet zeker of hij het gaat vertellen. Later is hij iets duidelijker. "We willen niet te lang meer wachten." Suzuka waar komend weekend de grand prix van Japan wordt gereden, sluit hij niet uit.

Kubica
Ook Renault voelt geen behoefte meer om het vertrek van hun sterrijder te ontkennen. "Ik denk dat Fernando Renault zal missen," zegt plaatsvervangend directeur Jean-Francois Caubet. "En Renault zal Fernando missen." De verwachting op het paddock is dat Robert Kubica de plek van eerste rijder bij Renault zal overnemen

filiberke
28-09-2009, 09:13
Donderdag maakt tweevoudig wereldkampioen Formule 1 Fernando Alonso bekend dat hij van Renault overstapt naar Ferrari. Dat schrijft het Duitse magazine Auto, motor und sport.

De Spanjaard wordt ploegmaat van de Braziliaan Felipe Massa. Voor de Fin Kimi Räikkönen is er in dit scenario geen plaats meer bij Ferrari. De wereldkampioen van 2007 zou terugkeren naar McLaren-Mercedes, waar hij zijn landgenoot Heikki Kovalainen zou vervangen.(via nieuwsblad.be)

News
28-09-2009, 12:40
De geruchten over Alonso en Ferrari doen al maanden, zo niet jaren de ronde maar lijken nu eindelijk ook waarheid te gaan worden na uitspraken van Stefano Domenicali gisteren.“We laten het weten als we er klaar voor zijn. We willen niet te lang meer wachten.”Ook de uitspraken bij...

Surf naar www.F1journaal.be voor het volledige artikelhttp://feeds.feedburner.com/~r/F1journaal/~4/NczC5ETti64

Meer... (http://feedproxy.google.com/~r/F1journaal/~3/NczC5ETti64/)

Michele
28-09-2009, 18:34
Natuurlijk gaat Alonso naar Ferrari, waarom zouden de Finali Mondiali dit jaar anders in Spanje gehouden worden?

swatje
28-09-2009, 19:12
Ik geloof er niets meer van gans dat verhaal.
Zal het maar geloven als de teams zijn samen gesteld.

Alfer
28-09-2009, 20:02
Ik heb het al veel eerder gezegd...... Kimi is exit voor Ferrari maar bijzonder is het wel dat hij waarschijnlijk weer bij McLaren gaat rijden en zijn landgenoot aldus vervangt. Kimi was ook bij McLaren niet echt een succes maar net als bij de SF een echte brekebeen. Velen vinden het erg onprettig maar het is een feit dat Alonso m.i.v. seizoen 2010 naast Felippe voor de SF zal rijden.

Kimi is bijna weg........... HOERA, HOERA, HOERA!!!

wesleyruytrmn
28-09-2009, 20:17

Je hebt écht niks met hem hè Menno :D:D Nou ja, wel duidelijk ;)

Alfer
28-09-2009, 20:37
Je hebt écht niks met hem hè Menno :D:D Nou ja, wel duidelijk ;)

Wesley geloof me dat ik nog nooit zo'n stuk vreten in de F1 heb meegemaakt. De man schoffeert de fans doet onvoorstelbaar domme uitlatingen, o.a. over niet gemotiveert zijn. Dat laatste versus zijn inkomen is voor velen wat moeilijk verteerbaar. Maar ik heb hem op een enkele uitzondering na ook niet zien gaan op het circuit omdat hij er gewoon geen plezier in heeft. Nou ja, kan wel een tijdje doorgaan maar ben gewoon blij dat we bijna verlost zijn.

308ROB
28-09-2009, 21:30
Wesley geloof me dat ik nog nooit zo'n stuk vreten in de F1 heb meegemaakt. De man schoffeert de fans doet onvoorstelbaar domme uitlatingen, o.a. over niet gemotiveert zijn. Dat laatste versus zijn inkomen is voor velen wat moeilijk verteerbaar. Maar ik heb hem op een enkele uitzondering na ook niet zien gaan op het circuit omdat hij er gewoon geen plezier in heeft. Nou ja, kan wel een tijdje doorgaan maar ben gewoon blij dat we bijna verlost zijn.

+1:)

Rob,

mavanhaasteren
28-09-2009, 23:17

+1

sharknose67
28-09-2009, 23:59
Velen vinden het erg onprettig maar het is een feit dat Alonso m.i.v. seizoen 2010 naast Felippe voor de SF zal rijden.

Als je alle verhalen moet geloven is Alonso net zo'n kei in het verbeteren van een auto als Schumacher. Geeft gedegen feedback naar de engineers. En ik denk dat dat toch wel iets is waar Ferrari momenteel iets aan heeft. En ja als er dan iemand het veld moet ruimen dan idd Kimi maar, die heeft er zichtbaar geen zin in en heeft de uitstraling van een natte krant. Massa liet voor z'n ongeluk ook wisselende resultaten zien maar straalde nog wél enthousiasme uit.

filiberke
29-09-2009, 12:01
Na het Duitse blad Auto, motor und sport meldt ook de Spaanse radiozender Cadena Ser met zekerheid dat Fernando Alonso een contract voor vijf jaar tekende bij Ferrari.

De tweevoudige wereldkampioen (2005 en 2006) zal bij de Italiaanse renstal per seizoen 25 miljoen euro verdienen. Donderdag wordt de deal officieel bekendgemaakt.

Fernando Alonso ligt nog tot eind 2010 onder contract bij Renault maar in de verbintenis is een optie voorzien waardoor de 28-jarige Spanjaard op het einde van het jaar weg mag. (via nieuwsblad.be)

News
29-09-2009, 16:50
De overeenkomst tussen Ferrari en Alonso zou bekend gemaakt worden tijdens de GP van Suzuka in Japan en om precies te zijn al op donderdag of ten laatste vrijdag. Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso liet zelf enige tijd geleden weten dat zijn keuze gemaakt was en dat het om een nieuwe...

Surf naar www.F1journaal.be voor het volledige artikelhttp://feeds.feedburner.com/~r/F1journaal/~4/MN61omDglRM

Meer... (http://feedproxy.google.com/~r/F1journaal/~3/MN61omDglRM/)

swatje
29-09-2009, 17:13
Als je alle verhalen moet geloven is Alonso net zo'n kei in het verbeteren van een auto als Schumacher. Geeft gedegen feedback naar de engineers. En ik denk dat dat toch wel iets is waar Ferrari momenteel iets aan heeft. En ja als er dan iemand het veld moet ruimen dan idd Kimi maar, die heeft er zichtbaar geen zin in en heeft de uitstraling van een natte krant. Massa liet voor z'n ongeluk ook wisselende resultaten zien maar straalde nog wél enthousiasme uit.

Ja dat is het hem als hij zo een kei is waarom brengt hij dan Renault niet terug naar de top Sorry ik moet er niets van hebben van Alonso

wesleyruytrmn
29-09-2009, 18:47
Ga ik toch even olie op het vuur gooien hoor...Ok Alonso komt Kimi gaat, vind ik een goed ruil! Maar ik ben nog niet zo zeker over Felipe..!! Wel leuk en aardig dat Ferrari hem al een contract aanbied, maar hoe herstelt hij zich?!! Straks word het een fiasco en heb je Kimi weggestuurd (ok, af en toe geen motivatie en een écht gezellige vent is ie ook niet). Maar als hij gemotiveerd is, die zou hij misschien veel beter zijn dan Felipe achteraf!!

Zometeen word Felipe zwaar om zijn oren gereden door Kimi!! Dan gaan we weer zeiken over Felipe...

sharknose67
29-09-2009, 19:01
Ga ik toch even olie op het vuur gooien hoor...Ok Alonso komt Kimi gaat, vind ik een goed ruil! Maar ik ben nog niet zo zeker over Felipe..!! Wel leuk en aardig dat Ferrari hem al een contract aanbied, maar hoe herstelt hij zich?!! Straks word het een fiasco en heb je Kimi weggestuurd (ok, af en toe geen motivatie en een écht gezellige vent is ie ook niet). Maar als hij gemotiveerd is, die zou hij misschien veel beter zijn dan Felipe achteraf!!

Zometeen word Felipe zwaar om zijn oren gereden door Kimi!! Dan gaan we weer zeiken over Felipe...

Nou ja een mens moet toch iets te zeiken hebben?? ;):D. Maar er zit wel iets in wat je over Felipe zegt.

@ swatje volgens mij rijdt Renault al weer aardig vooraan mee en valt Ferrari steeds verder terug. Is deels ontwikkeling maar volgens mij ook deels input van de rijder (en niet rijders in dit geval :D)

Alfer
29-09-2009, 19:49

Helemaal mee eens!

wpbekker
29-09-2009, 20:01
Ik vind het allemaal wel grappig. De enige die je altijd hoort over Alonso naar Ferrari is Alonso zelf. Uiteraard reageren daar dan later weer andere partijen op. Alonso startte in ieder geval zelf een hype rondom zijn overstap en dat doet hij met verve.

Dat is ook niet verwonderlijk, want hij is de grootste intrigant van het hele deelnemersveld. Ik zou het als werknemer niet zo leuk vinden als iemand te pas en te onpas roept dat ie linksom of rechtsom bij je komt werken. Ik snap niet dat Ferrari hierin niet de regie overpakt.

Ik ben er ook niet zo van gecharmeerd, Alonso naar Ferrari. Ten eerste omdat er altijd wat met hem aan de hand is maar bovenal omdat hij meester is in het maken van onverklaarbare rijdersfouten.

Alfer
29-09-2009, 20:02
Ja dat is het hem als hij zo een kei is waarom brengt hij dan Renault niet terug naar de top Sorry ik moet er niets van hebben van Alonso

Het moet kunnen dat we allen onze mening hebben en ik vind het goed dat Alonso zo veel besproken is want hij heeft beslist karakter. Nee, mijn grote sympathieke vriend was, is en wordt hij niet. Dat komt omdat hij er geheel voor gaat, maar dat moet ook. Schumi was ook zeer ongeliefd om zeker deels vergelijkbare redenen.
Nee, Alonso heeft Renault niet weer kampioen kunnen maken, net zoals het Schumi in de laatste seizoenen voor de SF ook niet lukte. Wel lijkt het mij duidelijk dat hij met kop en schouders boven zijn vorige en huidige teamgenoot uitsteekt.
Samen met Hamilton ging het vrijwel gelijk op en Hamilton was bijna een half god. Het seizoen erna bleef er van die status niet veel over. Dat komt volgens mij door het feit dat Alonso beter dan wie ook z’n auto kan afstellen en kan communiceren met de technische afdelingen. Daarmee heeft hij destijds Hamilton ook een dienst bewezen.

Er zal geen 2e Schumi komen maar voorlopig is Alonso het beste alternatief tezamen met Vettel, aldus mijn mening.

wpbekker
29-09-2009, 20:09
Hamilton werd het seizoen erna, z'n tweede, wereldkampioen.

Alfer
29-09-2009, 20:26
Hamilton werd het seizoen erna, z'n tweede, wereldkampioen.

Ja, lekker..... welke concurentie: Massa versus Kimi?? Nee Hamilton liet zeker in dat seizoen zien dat hij onder druk heel veel punten laat liggen. Had heel makkelijk kampioen kunnen worden en haalde het op het kleinste nippertje ter wereld (vraag maar aan Felippe).

.

Roike
29-09-2009, 20:29
Ok Alonso komt Kimi gaat, vind ik een goed ruil! Maar ik ben nog niet zo zeker over Felipe..!! Wel leuk en aardig dat Ferrari hem al een contract aanbied, maar hoe herstelt hij zich?!!

Alonso zie ik persoonlijk graag komen naar Ferrari, maar het grootste risico is inderdaad Massa. Hoe kan Ferrari er nu al vanuitgaan dat het allemaal goed komt voor de roll-out van de nieuwe F1 Ferrari in pakweg januari 2010. In het ergste geval herstelt Felipe niet / niet voldoende en hebben ze Kimi al de laan uitgestuurd. Kun je weer beginnen met een coureur als Badoer / Fisichella. Het blijft riskant, maar ik hoef de beslissing niet te nemen.

Ps: Felipe zou volgens de pers vandaag al 6a7 ronden kart hebben gereden. Niet veel, maar afgekort in verband met slecht weer. Benieuwd wat daar uitkomt.

sharknose67
29-09-2009, 20:56
Het moet kunnen dat we allen onze mening hebben en ik vind het goed dat Alonso zo veel besproken is want hij heeft beslist karakter. Nee, mijn grote sympathieke vriend was, is en wordt hij niet. Dat komt omdat hij er geheel voor gaat, maar dat moet ook. Schumi was ook zeer ongeliefd om zeker deels vergelijkbare redenen.
Nee, Alonso heeft Renault niet weer kampioen kunnen maken, net zoals het Schumi in de laatste seizoenen voor de SF ook niet lukte. Wel lijkt het mij duidelijk dat hij met kop en schouders boven zijn vorige en huidige teamgenoot uitsteekt.
Samen met Hamilton ging het vrijwel gelijk op en Hamilton was bijna een half god. Het seizoen erna bleef er van die status niet veel over. Dat komt volgens mij door het feit dat Alonso beter dan wie ook z’n auto kan afstellen en kan communiceren met de technische afdelingen. Daarmee heeft hij destijds Hamilton ook een dienst bewezen.

Er zal geen 2e Schumi komen maar voorlopig is Alonso het beste alternatief tezamen met Vettel, aldus mijn mening.

En daar ben ik het dan weer helemaal mee eens :D:D:D

wpbekker
29-09-2009, 21:03
Ja, lekker..... welke concurentie: Massa versus Kimi?? Nee Hamilton liet zeker in dat seizoen zien dat hij onder druk heel veel punten laat liggen. Had heel makkelijk kampioen kunnen worden en haalde het op het kleinste nippertje ter wereld (vraag maar aan Felippe).

.

Iederéén was een beetje in de war in 2008. Iedereen liet punten liggen.

Alfer
30-09-2009, 09:16
Alonso zie ik persoonlijk graag komen naar Ferrari, maar het grootste risico is inderdaad Massa. Hoe kan Ferrari er nu al vanuitgaan dat het allemaal goed komt voor de roll-out van de nieuwe F1 Ferrari in pakweg januari 2010. In het ergste geval herstelt Felipe niet / niet voldoende en hebben ze Kimi al de laan uitgestuurd. Kun je weer beginnen met een coureur als Badoer / Fisichella. Het blijft riskant, maar ik hoef de beslissing niet te nemen.

Ps: Felipe zou volgens de pers vandaag al 6a7 ronden kart hebben gereden. Niet veel, maar afgekort in verband met slecht weer. Benieuwd wat daar uitkomt.

Ben ik met je eens, maar 2 nieuwe piloten is veel ervaring verliezen. Ik neem toch wel aan dat Massa onder strikte controlle en begeleiding staat, maar jij het blijven Italianen die aan de spaghetti touwtjes trekken................ geen Todt en Brawn helaas.

Alfer
30-09-2009, 09:21
Iederéén was een beetje in de war in 2008. Iedereen liet punten liggen.

Da's waar, maar anderen waren de (door toch wel velen) verguisde Kimi en de op z'n tenen rijdende Massa. De laatste had ook tegen dat de SF hem eigenlijk niet als gelijkwaardig met Kimi wilde zien (Kimi krijgt aanzienlijk meer betaald) en dus niet altijd de aandacht kreeg die hij verdiende en nodig had om gelijkwaardig naast Kimi voor het kampioenschap te gaan.
Hamilton vind ik zeker niet slecht, in tegendeel. Ik denk dat hij één der besten is maar hij zou een betere coach kunnen gebruiken die zorgt dat hij beter met druk overweg kan. Sturen doet hij wellicht als de aller beste.

News
30-09-2009, 16:30
           MILAAN - Fernando Alonso maakt in de Formule 1 de overstap van Renault naar Ferrari. De fameuze Italiaanse renstal maakte woensdag bekend dat de Spanjaard een contract zal tekenen van drie jaar.    

Gerelateerd nieuws:        

Haug: Twee toppers geen probleem (http://www.nu.nl/formule-1/2090983/haug-twee-toppers-geen-probleem.html)                      
Alonso is er al uit (http://www.nu.nl/formule-1/2090553/alonso-er-al.html)                  

Meer... (http://www.nu.nl/sport/2092669/alonso-officieel-ferrari.html)

News
30-09-2009, 19:40
Tweevoudig wereldkampioen Alonso wordt al een hele tijd aan de Scuderia Ferrari gelinkt maar werd vandaag dan uiteindelijk toch officieel bevestigd als piloot bij het team vanaf volgend seizoen.“Ik ben zeer blij en trots dat ik een Ferrari piloot zal worden. Rijden voor het steigerende...

Surf naar www.F1journaal.be voor het volledige artikelhttp://feeds.feedburner.com/~r/F1journaal/~4/biE5LGiPW1E

Meer... (http://feedproxy.google.com/~r/F1journaal/~3/biE5LGiPW1E/)

sharknose67
30-09-2009, 19:47
Maar het blijkt dus wel dat 'ie eigenlijk pas in 2011 zou komen. Vind ik wel een extreme vorm van carriereplanning, zo ver vantevoren al iets tekenen. Maar ja je moet maar graag voor Ferrari willen rijden, en ik denk dat elke F1 coureur dat wel wil. Er was Ferrari dus wel veel aan gelegen om 'm volgend jaar al te laten racen, in ieder geval speelde geld geen rol.

swatje
30-09-2009, 22:02
We gaan zien wat het wordt en hoe hij reageert als Massa het beter doet dan hij.

News
01-10-2009, 17:51
“Ik denk in eerste plaats dat dit mijn laatste overstap zal worden in de Formule 1. Bij Ferrari zal ik een speciale band opbouwen en we zullen uiteraard dezelfde passie delen. Ferrari verlaten zou geen goede stap voor mijn toekomst betekenen dus bij dit team wil ik eindigen. Ferrari is ook...

Surf naar www.F1journaal.be voor het volledige artikelhttp://feeds.feedburner.com/~r/F1journaal/~4/nyWnt_zQTgQ

Meer... (http://feedproxy.google.com/~r/F1journaal/~3/nyWnt_zQTgQ/)

mavanhaasteren
01-10-2009, 18:52
Luca di Montezemolo denkt dat de persoonlijkheid van Fernando Alonso beter past bij Ferrari dan die van Kimi Raikkonen.

Persoonlijkheid
Fernando Alonso werd op donderdag bekend gemaakt als Ferrari-coureur voor 2010. Hij neemt daar de plaats in van Kimi Raikkonen die op zoek moet naar een ander team. Tegenover de Italiaanse sportkrant Gazetta dello Sport liet Ferrari-baas Di Montezemolo weten dat zijn team een coureur met de persoonlijkheid van Alonso nodig heeft.

Emoties
"Het is een kwestie van persoonlijkheid," liet Di Montezemolo weten. "Kimi laat weining emoties zien en houdt alles voor zich. Dat is niet de beste manier als je informatie moet uitwisselen met engineers. Maar laten we duidelijk zijn - we zijn Kimi ontzettend dankbaar. Hij heeft ons een kampioenschap bezorgd en dat zullen we nooit vergeten. We hebben nu een teamspeler nodig. Fernando is dat. Hij is een geweldige coureur en heeft ontzettend veel charisma. We verwachten veel van hem."

Bron RTL GP

News
02-10-2009, 14:00
           AMSTERDAM - Formule 1-coureur Felipe Massa begint 2010 met een nieuwe ploeggenoot aan zijn zijde. Deze week werd bekend dat Fernando Alonso vanaf volgend seizoen voor Ferrari rijdt.    

Gerelateerd nieuws:        

Alonso officieel naar Ferrari (http://www.nu.nl/formule-1/2092654/alonso-officieel-ferrari.html)                      
Massa maakt eerste meters (http://www.nu.nl/formule-1/2091706/massa-maakt-eerste-meters.html)                      
Alonso draagt podiumplaats op aan Briatore (http://www.nu.nl/formule-1/2090417/alonso-draagt-podiumplaats-briatore.html)                      
Voorwaardelijke schorsing Renault (http://www.nu.nl/formule-1/2086389/voorwaardelijke-schorsing-renault.html)                  

Meer... (http://www.nu.nl/sport/2094073/alonso-heeft-nog-leggen-massa.html)

360cs
02-10-2009, 18:30
Inderdaad ze hadden Renault die overwinning af moeten pakken!!
maar die zullen op hun beurt dan dreigen mee uit de F1 te stappen
Het is een politieke sport aan het worden,tevens vind ik het aantrekken van kwal Alonso, ook een slechte stap. Alonso die schumacher meerdere malen probeerde belachelijk te maken zou nu voor het merk moeten gaan scoren

Had Vettel los geweekt bij zijn team en je had een nieuwe schumi

als Massa hem straks 2 keer in de ronde rijdt word die weer voorgetrokken volgens die zielepiet

360cs
02-10-2009, 18:36
ja zeker een team speler die Alonso als massa volgend jaar voor hem in de muur rijdt en hij wint is die kleinzerige die geen competitie dult(hamilton werd voor getrokken)een echte team speler

voor mij zijn de komende 3 jaar de F1 bedorven

reinier
02-10-2009, 20:08
Als je het mij vraagt zien we Massa helemaal niet meer terug. Uit beleefdheid durft men zijn positie nu niet te vervullen, maar op de lange duur denk ik iet dat Massa heen 2010 voor Ferrari rijdt. Massa zal -naar mijn idee- zeker geen rondjes om Alonso rijden.

swatje
03-10-2009, 11:58
Alonso zal hij moeten beter presteren dan hij nu presteert, want zoals hij nu maar presteert. En Massa als hij de leiding heeft in een wedstrijd zal hij hem zeker niet laten doen door Alonso

Alfer
03-10-2009, 20:47
Als je het mij vraagt zien we Massa helemaal niet meer terug. Uit beleefdheid durft men zijn positie nu niet te vervullen, maar op de lange duur denk ik iet dat Massa heen 2010 voor Ferrari rijdt. Massa zal -naar mijn idee- zeker geen rondjes om Alonso rijden.

Ik deel je vrees. Toch denk ik dat Massa waardevol is met zijn ervaring en vooral ook ervaring met het team. Een andere vrees die heerst is dat Massa door het ongeluk zijn oude niveau niet meer kan halen. Indien Fisichella beter zou presteren dan hij doet zou de kans voor Massa zijn verdwenen, aldus lijkt dat de mazzel voor Massa.