PDA

View Full Version : hoe mijn grootste droom van een F te hebben, waarmaken?

enzotje
05-04-2007, 19:11
ik ben nu 17 bijna 18 en doe nog maar men theorie voor auto rijbewijs . mijn vraag is hoe begin je te sparen of aan wat moet je al denken om een ferrari te kopen wat dat zou mijn grootste droom zijn ? en wat zijn de goedkoopste en beste ferrari? ik heb gehoord een dino ? heef mij eens goede suggesties of tips :)

.

Ramon.S
05-04-2007, 19:45
ik ben nu 17 bijna 18 en doe nog maar men theorie voor auto rijbewijs . mijn vraag is hoe begin je te sparen of aan wat moet je al denken om een ferrari te kopen wat dat zou mijn grootste droom zijn ? en wat zijn de goedkoopste en beste ferrari? ik heb gehoord een dino ? heef mij eens goede suggesties of tips :)

Geloof hebben in het geen wat je wilt is de grootste kracht! Volg je eigen visie en blijf sparen. Ga desnoods auto's wassen voor je buren voor € 7,00 per stuk. Ga niet voor de goedkoopste Ferrari maar voor het model wat het beste bij je past!
Je bent nog jong...dus je hebt alle tijd

enzotje
05-04-2007, 20:45
maar ik heb horen zeggen dat voor een 360 modena 25000 euro is aan taksen voor het eerste jaar ? is dat zo en wat betaal je zo allemaal buiten je ferrari zelf

nofear02
05-04-2007, 21:20
maar ik heb horen zeggen dat voor een 360 modena 25000 euro is aan taksen voor het eerste jaar ? is dat zo en wat betaal je zo allemaal buiten je ferrari zelf?Enzotje, dat is in nederland zelfs nog veel erger dan in belgië. De aanschaf van een F is gruwelijk duur hier in Nederland. Een 360 van 2001 = ca 110.000 euro.
wij in Nederland betalen dan nog: verzekering; ik denk 1500 euro. de motorrjtuigenbelasting is niet zó veel; een paar honderd.
maaar..... wat dacht je van een grote onderhoudsbeurt??
met eens in de 3 jaar snaren vervangen? bij een 328 : 1.500 euro, bij een 348 circa 3.000, 355 : 5000, en is er ellende, dan ineens 8.000. bij een testarossa schat ik het in op 5.000 euro; maar dat kunnen roger en ramon beter vertellen. hoeveel een grote beurt is bij een 360: geen idee. ik denk ook 5 tot 7.000,

ForzaFerrari
05-04-2007, 22:35
tsja, onderhoud zal denk ik altijd wel groot struikelblok blijven... maar aanschaf, ach, hangt er vanaf wat je wilt. Een Mondial 8 is v.a. 15.000 (staat toevallig 1 op marktplaats) te koop. Een 308GT4 ongeveer zelfde prijs. Blijft toch best veel geld, voor een auto die nauwelijks als dagelijkse auto te gebruiken is, maar ... is wel haalbaar.
En de overige (hoge) kosten... blijven sparen, geen dure vakanties, geen duur huis ;) ... of een topbaan, of een rijke vrouw ;) ..

nofear02
05-04-2007, 22:41
tsja, onderhoud .... of een rijke vrouw ;) ...Doe mij dat laatste dan maar...:D

Ramon.S
05-04-2007, 23:38
Enzotje, dat is in nederland zelfs nog veel erger dan in belgië. De aanschaf van een F is gruwelijk duur hier in Nederland. Een 360 van 2001 = ca 110.000 euro.
wij in Nederland betalen dan nog: verzekering; ik denk 1500 euro. de motorrjtuigenbelasting is niet zó veel; een paar honderd.
maaar..... wat dacht je van een grote onderhoudsbeurt??
met eens in de 3 jaar snaren vervangen? bij een 328 : 1.500 euro, bij een 348 circa 3.000, 355 : 5000, en is er ellende, dan ineens 8.000. bij een testarossa schat ik het in op 5.000 euro; maar dat kunnen roger en ramon beter vertellen. hoeveel een grote beurt is bij een 360: geen idee. ik denk ook 5 tot 7.000,- Nou als ik eerlijk mag zijn (wat ik vaak ben)
Voor de Testarossa was ik (redelijk, mag ik van Guus niet zeggen) centjes kwijt voor een grote beurt. Maar heb dan ook gelijk een Tubi Exhaust erbij genomen. Niet te vergeten dat ik al eerder (een aantal maanden daarvoor) een andere Ferrari(wat ik eerder in bezit had) een grote beurt heb laten geven. Maar deze heeft zich (gelukkig)bij verkoop terugverdiend

enzotje
09-04-2007, 19:34
okay nu ben ik toch al een stuk verder , maar eerst zal ik sparen voor een gewone auto en optunen want ik ben ook een grote fan van tunen maar men grootste passie blijft altijd ferrari. mercie voor jullie raad :)

.

gakske
10-04-2007, 12:20
niet tunen al dat geld moet je in je zak houden voor de aanschaf van een echte bolide ( FERRARI)

okay nu ben ik toch al een stuk verder , maar eerst zal ik sparen voor een gewone auto en optunen want ik ben ook een grote fan van tunen maar men grootste passie blijft altijd ferrari. mercie voor jullie raad :)

.

nofear02
10-04-2007, 12:58
niet tunen al dat geld moet je in je zak houden voor de aanschaf van een echte bolide ( FERRARI)Helemaal mee eens! Wil je écht persé een F, dan moet je gewoon jaaaarenlang geen gekke dingen doen, en veel sparen. Spaargeld levert ook nog geld op (rente). Aandelen stijgen mee. Of liever; koop ooit onroerend goed; dat stijgt sowieso mee. Ben je 40jr en uit de ergste financiele lasten (kinderen worden iets groter) en heb je overwaarde in je huis (t.ov je hypotheek) dan kan dát een leuk aanleiding zijn eens voorzichtig met een F te beginnen. Maar gooi je geld niet zómaar over de balk als je niet zo heeeeel veel verdiend. Dan is na 20 jaar dromen; een F ook voor jou weggelegd! ;). Tunen; kost veel geld

575 GTC
10-04-2007, 14:47
Als het dan zo ver is

-koop dan niet de eerste de beste
kijk goed rond voor dat je wat koop

-koop zeker niet de goedkoopste
vaak zijn dit niet de beste

-houw geld op zij
voor reperaties en onderhoud
dit is vaak 10x zo duur als bij een normale auto

mij lijkt dat je het beste kunt begingen met een 328 of een Mondial
(een 308 gt 4 zou ook een optie kunnen zijn maar is volgens mij duuder in onderhoud ?)
een 328 of een Mondial hebben wiening tot geen afschrijving als je deze weer wilt verkopen

dan kun je later nog eens beslisen of je nu echt je droom auto koop

Fumacher
10-04-2007, 15:31
Maar eerst: studeren!!! :D en je diploma halen ;)

.

enzotje
23-04-2007, 19:24
ben ik mee bezig . ik zal het gewoon aan men 18 de aandelen kopen of eerst sparen voor die aandelen te kopen en ik ken iemand met een 360 modena en mss later kan ik die wel afkopen van hem :)

mvg enzotje

.

FransFerrari
23-04-2007, 20:50
Om het geld bij elkaar te krijgen, gaat het niet lukken met eerlijk te gaan werken. Tenzij je een doctoraat haalt en een dik betaalde directiefuntie hebt.
Ik heb het geld voor een Ferrari nooit bij elkaar gekregen, er zijn andere dingen in het leven als je een gezin hebt....
Als je er echt een (Ferrari) wil hebben begin dan met hard studeren, geen vrouwen, alles sparen, en mee doen met de Lotto. Met dit laatste heb je misschien geluk, alhoewel ik al 20 jaar mee doe met de zelfde getallen en nog nooit niets gewonnen.
Wat je ook kan doen is pooier worden, die verdienen geld met bergen, als ze niet betrapt worden. Een bank overvallen is ook nog een optie.....

Frans

.

enzotje
23-04-2007, 21:09
okay het zijn wel goede opties maar liefst doe ik het legaal :)

.

nofear02
23-04-2007, 22:12
okay het zijn wel goede opties maar liefst doe ik het legaal :)ha-ha; ja tuurlijk. nog een legale tip dan: inderdaad een beetje zuinig leven, geen onnodige wilde dingen doen, en hard werken; overuren draaien, een huis kopen op je 25e (zeg in 2010), 15 jaar rustig-aan aflossen, in het jaar 2025 is je huis 2x zoveel waard geworden en je schuld (hypotheek) nog maar de helft; dan heb je écht wel 30, 40 , 50duizend euro overwaarde vrij om een F te kopen :). Bivakmutsen en loterijen; helemaal niet nodig! :)

.

gakske
24-04-2007, 19:36
ha-ha; ja tuurlijk. nog een legale tip dan: inderdaad een beetje zuinig leven, geen onnodige wilde dingen doen, en hard werken; overuren draaien, een huis kopen op je 25e (zeg in 2010), 15 jaar rustig-aan aflossen, in het jaar 2025 is je huis 2x zoveel waard geworden en je schuld (hypotheek) nog maar de helft; dan heb je écht wel 30, 40 , 50duizend euro overwaarde vrij om een F te kopen :). Bivakmutsen en loterijen; helemaal niet nodig! :D

tja koop een (nieuwbouw) appartement in een grote stad voor 3 à  4 ton werk je eigen bol om dit 5 jaar te betalen en doe het van de hand en hopla die steigen als een speer en zeker in een stad
als ik het bol kon werken deed ik dat werk zelf in de bouw en ook met nieuwbouw appartementen 5 jaar geleden gebouwd voor 295 weg gegaan staan nu 5 jaar later voor 350 tot 375 te koop tel uit je winst

.

enzotje
28-04-2007, 19:42
wat denk je hier van ik zal nu nog men 7de jaar doen kben onder bezig met bedrijfbeheer zal een huisje huren aan men 20 jaar samen met men beste maat dus delen we de kosten . dan 5 a 10 jaar ervaring op doen bij een elektricien en daar achter zelfstandig worden en gedurende heel de tijd sparen voor een zeer prachtige ferrari :)

.

TestaRossa
15-10-2007, 23:08
Da's een heel goed idee Enzotje, je eigen bedrijf opstarten en beginnen met een paar man personeel en dat stilletjes uitbouwen, dan zul je wel net als ik dag en nacht moeten werken en respect opbouwen bij je personeel en bij je (vaste) klanten door vertrouwelijk over te komen en vakwerk te leveren en vooral je afspraken goed nakomen (Héél belangrijk: als je je afspraak niet kan na komen toch even iets laten horen)
Als je zaak dan goed rendeert kun je meer personeel aannemen waardoor je de taken binnen je bedrijf kunt verdelen zodanig dat je eigen werkdruk iets afneemt waardoor je meer tijd krijgt om belangrijke contacten te leggen met potentiële nieuwe klanten.
Als je dan jaren hard en op de juiste manier gewerkt hebt, zonder gekke sprongen te maken, kun je mooi geld verdienen...........dan kun je ook een leuke Ferrari kopen.
Als je dà n 's zondags gaat rijden, kun je even alle zorgen van je afzetten.
Dat noemen we nou van het leven genieten !!!!
Succes !!!

360spider
06-11-2007, 11:12
Ik denk dat voor deze droom, die ik met hem deel, 1 ding van groot belang is;

De juiste beslissingen nemen..........

Je kan nu nog niet zeggen waar je over 10 jaar staat en wat je allemaal hebt meegemaakt en of je er uberhaupt nog wel bent.......
Niemand kan de toekomst voorspellen...

fermarc
08-11-2007, 21:32
een 308gt4 is niet duur in onderhoud je kan nog veel vinden van stukken in engeland.