PDA

View Full Version : Veiling J Swaters Collection, Maranello

Vivado Ferrari
21-01-2008, 18:10
De unieke Ferrari Pinin uit 1980 komt in de verkoop! Het is de Vierdeurs Ferrari van Pininfarina...

http://www.carros.nl/page/detail/nieuws/nieuws%20artikelen/Unieke%20vierdeurs%20Ferrari%20te%20koop

.

Mondialseeker
21-01-2008, 18:34
...jammer, blijkbaar komt er een groot deel van de Swaters collectie te koop te staan. Hopelijk wordt deze niet te verspreid en ook niet heimelijk verstopt in een privé collectie.
Groeten
Jurgen

.

Hugo
21-01-2008, 19:46
Hierbij het persbericht:

Dear Colleagues

Whilst the focus of the collector car world will this week turn to Arizona, all eyes will be on Maranello, Italy in May as RM Auctions celebrates their much-anticipated return to the legendary home of the prancing horse. Following in the footsteps of the company's record-breaking, inaugural sale last year, RM's second annual Ferrari: Leggenda e Passione auction event is set to attract Ferrari enthusiasts and discerning collectors from around the world as some of the marque's most significant and valuable automobiles cross the block.

Notable early consignments include a pair of rare and ultra-desirable Ferrari 250 California Spyders. Regarded as one of the most valuable of all the road-going Ferrari models, less than 100 California Spyders were produced between 1957 and 1962. RM Auctions will present one of the earliest examples produced as well as one of the last examples at their upcoming sale - a 1958 LWB covered headlamp version, the third of only 50 long wheelbase models built, and a 1961 SWB version, formerly owned by Academy Award winning actor, James Coburn. Whilst the 1958 LWB covered headlamp version is now part of a prominent British collection, it resided on America's West Coast for more than 40 years. Likewise, the 1961 SWB version, was in Coburn's ownership for more than 25 years. To this regard, both cars were born in Italy, grew up in America and are returning to their birthplace for the May auction.

In addition, RM's upcoming sale will also include the auction of one of the world's finest and most historically important private Ferrari memorabilia collections, being offered directly, without reserve, from Mr. Jacques Swaters. The May sale marks the first time that the collection has been offered at public auction

nofear02
21-01-2008, 19:55
...one of the world's finest and most historically important private Ferrari memorabilia collections, being offered directly, without reserve, from Mr. Jacques Swaters. The May sale marks the first time that the collection has been offered at public auction.woow

Nuvolari
21-01-2008, 20:48
Hugo,

Weet je iets meer m.b.t. de memorabilia collectie? Ik weet niet of je er ooit geweest bent, maar die is enorm en ik weet ook al potentiële kopers. In 1990 ben ik met Hiramatsu voor het eerst op "audiëntie" geweest bij Swaters in het archief en aangezien Hiramatsu een hele grote verzamelaar is...

Toch vind ik het vreemd, want er is altijd gezegd door Swaters zelf dat er een stichting opgericht zou worden die de collectie zou beheren. De collectie zou dan ook (beperkt) toegankelijk worden voor liefhebbers. Er zullen wel te veel ego's bij betrokken zijn geweest, waardoor Swaters heeft besloten om alles dan maar zelf te verkopen.
Overigens had Swaters destijds Dave Friedman aangetrokken om te helpen om voor FF40 een enorme collectie neer te zetten en naar ik begreep is er toen gewoon een miljoen dollar tegen aan gegooid om een collectie neer te zetten en een database te bouwen. Met name de originele oude bladen uit Italië en Zuid Amerikaanse landen en de database vond ik zelf heel interessant. Mooi om te zien was dat Swaters zowel de Italiaanse als ook de Spaanstalige bladen zelf kon lezen. Al die raceverslagen van toen... geweldig!

Edwin

PS. Misschien een goed moment om op de RM Auctions de neus van de 333 SP "Racing for Belgium" aan te bieden

Vivado Ferrari
21-01-2008, 21:26
PS. Misschien een goed moment om op de RM Auctions de neus van de 333 SP "Racing for Belgium" aan te bieden.

Wie heeft die neus dan

moriaan1
21-01-2008, 21:35
Ik ben in mei 2007 nog bij de foundation Ecurie Francorchamps geweest.
Op dat moment werd de collectie al verhuisd.
Het gebouw werd op dat moment als museum/evenementencomplex gebruikt. Het gebouw had als gemeentelijke bestemming garagebedrijf. Het veranderde gebruik werd niet door de gemeente geaccepteerd, mede doordat er bussen vol toeristen en feestgangers aan en afgevoerd werden.

Op het moment van mijn bezoek lag dhr. Swaters in het ziekenhuis met een gebroken schouder. Zijn dochter en kleinzoon waren aanwezig, en wisten te vertellen dat ze nog geen nieuwe locatie voor de collectie hadden gevonden, en dat het met de gezondheid van dhr. Swaters op dat moment erg slecht ging.

Zoals met alle grote collecties is de eigenaar de motor achter de passie. Als de motor uitvalt, dan lijdt dat in de meeste gevallen tot problemen. Geld, onbegrip en het beheer zijn dan vaak struikelblokken. Hetgeen hier ook wel het geval zal zijn.

De collectie is immens. Duizenden schaalmodellen, een ongelooflijke bibliotheek, onderdelen en een aantal zeer bijzondere ferrari's.

De Pinin is echt een prototype! In het echt is de auto niet echt mooi afgewerkt.
Sluitlijnen en afwerking zijn erg rommelig. Echt een prototype. De 166MM is wel een plaatje en zal mede door de historie veel geld gaan opleveren.

De onderdelenverzameling is wel heel bijzonder 512s motorkappen, diverse motoren etc.

Erg jammer, ik denk wel dat ik de veiling ga vereren met een bezoek, er zijn diverse dingen die ik graag zou willen hebben.

Hans

.

moriaan1
21-01-2008, 21:36
Wie heeft die neus dan?

Doe mij de motorkap van de 512S, die aan het plafond hing dan maar...

Vivado Ferrari
21-01-2008, 21:45
Doe mij de motorkap van de 512S, die aan het plafond hing dan maar....

Ik heb daar inderdaad een keer een foto van gezien. Werkelijk schitterend

Kingpin328
21-01-2008, 21:50
De unieke Ferrari Pinin uit 1980 komt in de verkoop! Het is de Vierdeurs Ferrari van Pininfarina...

Ik zeg: 512 Boxer-blok eruit en de rest in de shredder ... :)

.

Nuvolari
21-01-2008, 21:54
Wie heeft die neus dan?

Ik.

Ja, die gele 512 S motorkap is mooi hè. Hij heeft ook de oude body van de 375 Plus op een bok staan...

Edwin

.

moriaan1
22-01-2008, 09:48
en een draadstaalsculptuur van een 375MM (dacht ik)

Tijdens mijn bezoek stonden er tevens 2 F1's van Schumacher en een 550Maranello evoluzeone GT. De 166MM was op dat moment in Italie wegens het 60 jarig jubileum, wat ik wel erg jammer vond. Persoonlijk vindt ik de 166MM mooier dan elke willekeurige F1 ferrari.

De collectie modellen is fenomenaal, van Michele Conti tot Brummetjes aan toe.

De bibliotheektafel was gemaakt van een draadstaalsculptuur van de neus van een 275GTB.
Een echte blikvanger!

Hans

.

Nuvolari
22-01-2008, 13:08
De draadstaal sculptuur is de 375 Plus!

Hierbij nog even foto's van de crash van de 333 SP (scans van dia's) en de neus nu aan de muur in Nederland. Dit ongeluk gebeurde 's morgens vroeg toen de zon eigenlijk net op was.

http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/crash333SPa.jpg

http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/crash333SPb.jpg

http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/crash333SPc.jpg

en de neus in Nederland
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/nose333SPa.jpg

Edwi

Vivado Ferrari
22-01-2008, 13:21
Mama Mia! Wat gaaf Edwin! Woow! Ik heb zelf nog een complete achterbumper van een Ferrari 360 Modena Challenge, maar dit is echt vreselijk gaaf!:)

.

nofear02
22-01-2008, 17:44
Woow wat een foto's Edwin! Heel bijzonder. En de neus nog meer! Fantastisch

mtange
22-01-2008, 19:40
Soo, dat is wel bijzonder ja! Dat is op Le Mans volgens mij?
Heb je die foto's zelf gemaakt en na afloop van het ongeluk de neus van de 333SP mee genomen?
Dan moet je ook maar net plaats hebben in de auto. :)

.

Hugo
22-01-2008, 19:51
Het is op dit moment niet duidelijk wat er uit de Swaters collectie aangeboden gaat worden, de verwachting is dat het gaat om dubbele items en memorabilia, in totaal ca. 300 items. Ik ga er zeker naar toe, valt samen met de MilleMiglia.

Ben ooit in een ver verleden met de Ferrari Club in de kelder geweest om de collectie te bekijken. Ongeloofelijk wat er allemaal in de vele kasten staat. Ik heb enkele dia's dia ik zsm zal scannen en plaatsen.

2 jaar terug ben ik op de eerste dag na de opening geweest toen het als een museum was ingericht. Nog een fonkelnieuwe Daytona brochure kunnen kopen.

Jammer dat het nu een Honda garage is en niet bekend is waar de collectie is. Hoop dat het weer ooit in een museum te zien zal zijn.

Wel gaaf zo'n 333SP neus aan de muur

mtange
22-01-2008, 20:08
Ik ben er in 2006 ook eens geweest, dankzij de Vlaamse Ferrari Vrienden.
Toen ook in de kelder geweest, waar ik echt totaal niet wist waar ik moest kijken. Zo indrukwekkend om dat te zien! Een kelder helemaal gevuld met Ferrari boeken en allerlei Ferrari spullen. Echt ongelooflijk! Zeer jammer dat dat nu weg is. Moet er ook nog wel een paar foto's van hebben liggen, maar zal niet veel voorstellen

430driver
22-01-2008, 20:15
ik ben er in de jaren negentig geweest met de Ferrari club. Ook dus i n zijn kelder. Hij heeft een database waar je écht U tegen zegt: werkelijk ALLE ferrari's staan erin: het hele hoe en wat van iedere F wereldwijd.........ONVOORSTELBAAR!!!!!!! Natuurlijk ook de PININ gezien....enne de GTO Evoluzione: mijn eerste ontmoeting met dit BEEST

Nuvolari
22-01-2008, 20:43
Soo, dat is wel bijzonder ja! Dat is op Le Mans volgens mij?
Heb je die foto's zelf gemaakt en na afloop van het ongeluk de neus van de 333SP mee genomen?
Dan moet je ook maar net plaats hebben in de auto. :)

Ja, dat is Le Mans 1996. Mijn avatar is dezelfde auto een paar uur eerder tijdens zonsopgang. 's Morgens net na de rijderswissel kwam Eric Bachelart net op nieuwe slicks de pits uit en onder de Dunlop bridge door. Hij ging echter iets te vroeg en heftig op het gas met de relatief koude banden en kon de auto niet meer controleren. Ik had eigenlijk mijn foto's tegen de zon in net genomen en was bezig om nog een paar mooie opnamen te maken met de zon in het gezicht van de coureurs toen deze crash plaatsvond. Hoewel ik op dit punt van het circuit hier geen rekening mee had gehouden druk je toch automatisch af. De auto knalde met een enorme knal tegen de vangrails aan en draaide door de lucht waarbij de radiators en neus er afvlogen. Na het tollen kwam de 333 SP naar mijn kant van de baan en stopte ter hoogte van waar ik stond achter de vangrail. Natuurlijk heb ik ook dia's van een zwaar teleurgestelde Bachelart.
Aangezien ik de hele week al met het team optrok ben ik direct van mijn plek vertrokken en naar de pits terug gegaan. Daar aangekomen was het team natuurlijk erg blij dat ik een ooggetuigenverslag kon geven en alles gefotografeerd had en na enig overleg mocht ik de neus meenemen naar Nederland. In die tijd had ik een Ford Granada station voor het kartracen en daar paste de neus in. In eerste instantie ben ik toen door het binnenterrein gereden om de neus op te halen. Dat moet een apart gezicht zijn geweest, zo'n vierkante sloep met een mooie neus op het dak. Bij thuiskomst riep mijn toenmalige vriendin: "dat ding komt niet in huis", maar hij heeft jaren in mijn archiefkamer aan de muur gehangen. Op zich is het een leuk stukje historie, maar misschien is er een verzamelaar die het graag zou willen toevoegen aan zijn collectie.

M.b.t. Galleria van Swaters, de foto's zitten helaas al ingepakt in een doos i.v.m. de verkoop van de huidige woning en ik heb nog niets gescand op de computer staan. Zal kijken of ik ze boven water kan halen.
Over de opzet van de database hebben we toen veel gesproken. In die tijd had ik met een vriend een zeer uitgebreide database opgebouwd, waarbij we voor de invoer altijd wilden starten op basis van originele reportages uit de tijd dat de races gereden werden. Dus voor races uit de jaren 50 probeer je de info uit de bladen van de jaren 50 te halen. Dit om allerlei interpretaties van later historici zo veel mogelijk te beperken. Swaters was het hier helemaal eens en hij had dan ook hele collecties originele bladen uit vele landen. Het opmerkelijkst vond ik toch wel de bladen uit de jaren vijftig uit Zuid Amerikaanse landen. Geweldig om te lezen over de Temporada races in Argentinië in een locaal blad uit die tijd.
Maar goed, die collectie is zo groot met zoveel mooie en interessante stukken. Ben toch wel heel benieuwd wat er allemaal verkocht gaat worden.

Edwin

.

mavanhaasteren
22-01-2008, 20:50
erg mooi verhaal nuvolari en toch een best wel mooie voorkap heb je zo van de 333 sp.ik denk dat menig verzamelaar(waaronder ik zelf) het een mooie aan winst zou vinden.
heb je toevallig nog meer mooie foto's van de 333 SP of andere F's in actie

.

Nuvolari
22-01-2008, 21:10
Ik ga altijd als pers naar Le Mans...

Edwin

.

mtange
22-01-2008, 21:16
Hierbij een paar foto's van de Swaters collectie uit 2006

mtange
22-01-2008, 21:18
Tweede foto is in de kelder, wat maar een klein deel is.
Helaas maar één foto in de kelder, aangezien er toen meerdere mensen rond liepen (voor de camera...;))

nofear02
22-01-2008, 21:38
FA-BU-LEUS! Fantastisch bedankt Michael! ik had er zóveel over gehoord, maar nog niks ervan gezien. Dit moet een soort hemel zijn voor Ferraristi

dcpixels
22-01-2008, 23:13
Michael wat goed dat je hier foto's van hebt. Wat had ik daar ook graag rondgelopen. Die 288 Evoluzione vind ik zo apart. Het prototype van de F40 ... motorisch echt een beest. Mooie plaatjes, bedankt

Nuvolari
23-01-2008, 00:18
Afgelopen zomer zou ik op Silverstone meegaan met Bobby Verdon-Roe (BTCC coureur) in de GTO Evoluzione (fabriek maakte geen gebruik van 288) van Harry Leventis, maar net toen we zouden vertrekken begon de motor te koken en was het feest over. De coureur was vergeten de laatste ronde voor hij binnen kwam de motor wat koeling te gunnen en het gas er af te halen... wat had ik dat graag meegemaakt, echt een droom.
.
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/Img_2109.jpg
.

http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/Img_2099.jpg
.

Een gesprek met de monteur leerde dat ze met 650 pk reden. Als schrale troost ben ik toen met Peter Hardman mee geweest in de zilveren F50 op slicks (zou eigenlijk eerst in de 330 LMB, maar die had onbalans in de vooras en dat durfden ze niet meer aan).
.
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/DSC_8678.jpg
.

Nu we het er toch over hebben, tijdens FF40 zou ik meerijden met Chinetti jr in de 290 MM. Net toen hij naar binnen zou komen om mij op te pikken gooide de auto alle olie eruit in de busstop chicane...
Nou ja, je kunt niet alles hebben.

Edwin

nofear02
23-01-2008, 11:16
goeiendag: je weet wel je weg Edwin! :). Mee in een 288 evo is natuurlijk een drooooom man. 650 pk. brrr! Maar het alternatief, in een f50, vind ik ook al heel wat. 99% van de mensheid komt daar al nooit in joh. Super! mooie verhalen

filiberke
23-01-2008, 13:35
FA-BU-LEUS! Fantastisch bedankt Michael! ik had er zóveel over gehoord, maar nog niks ervan gezien. Dit moet een soort hemel zijn voor Ferraristi!

Ik heb ook het geluk gehad om het museum van Dhr Swaters te mogen bezoeken, de rondleiding is toen gegeven door Danny ( DannyFer ) . Het is niet onder woorden te brengen
wat daar allemaal te zien was : miniatuurauto's, foto's, boeken, teveel om op te noemen.
Voor reparaties aan klassiekere Ferrari's contacteerden ze uit Italie Dhr Swaters om de documentatie te mogen inkijken en telkens hij naar Italie ging bracht hij hopen oude boeken en allerhande folders mee die ginder in de prullenbak beland waren.
Schitterende verhalen!!

filiberke
23-01-2008, 13:37
hoe zou het trouwens met de gezondheid zijn van Dhr.Swaters, heb gehoord dat hij wat op de sukkel is, iets gebroken heeft

Gilles027
23-01-2008, 19:36
Ik heb nog wat foto's van Swaters kolectie, als Ferrari fan ben ik er verschillende keeren geweest met het Ferrari club Genk, als ik wat tijd heb scan ik ze en zet ze hie

Nuvolari
23-01-2008, 20:52
goeiendag: je weet wel je weg Edwin! :). Mee in een 288 evo is natuurlijk een drooooom man. 650 pk. brrr! Maar het alternatief, in een f50, vind ik ook al heel wat. 99% van de mensheid komt daar al nooit in joh. Super! mooie verhalen!

Robert, het ging eigenlijk van zelf. Ik was er eigenlijk om deze auto te testen (GTD40)
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/DSC_8600.jpg

en ik heb de eigenaar een beetje geholpen met de afstelling van de auto. In de pits kwam ik in gesprek met de monteur van de GTO Evoluzione en die was verbaasd dat hij iemand sprak die veel kon vertellen over de auto. Vervolgens bood hij gewoon aan of ik misschien een paar ronden mee wilde over het circuit.
Peter Hardman kom ik al een aantal jaren tegen en ik zou altijd nog een keer met hem mee gaan, hij is altijd zo lekker aan het glijden met de 330 LMB. Wij denken allemaal dat we redelijk goed kunnen rijden, maar van zulke gasten kun je altijd veel leren.

Edwin

.

nofear02
23-01-2008, 21:55
Ik heb nog wat foto's van Swaters kolectie, als Ferrari fan ben ik er verschillende keeren geweest met het Ferrari club Genk, als ik wat tijd heb scan ik ze en zet ze hiergraag enzo! zeker doen. dergelijke dingen zien we allemaal dolgraag

nofear02
23-01-2008, 21:59
Robert, het ging eigenlijk van zelf. Ik was er eigenlijk om deze auto te testen (GTD40)..... maar van zulke gasten kun je altijd veel leren. Edwinooooohww, dat vind ik ook geweldig. tijdens de modena track days op de nbring in juni heb ik zoiets uitgebreid bekeken. geweldig man. tpast nou niet in deze draad en ik hebt ff druk maar we hebben het nog wel eens over. wel stoer dat jij met dergelijke mannen kan praten! fantastisch

dcpixels
23-01-2008, 22:20
Edwin, wat een geweldig verhaal. Wat een tegenvaller dat je niet mee kon in de 288 evo ... dat had een ervaring geweest!
Ik heb van deze wagen nog altijd een artikel bewaard uit de AutoSelekt van maart 1987. Werner Schruff beschrijft hierin zijn eerste ervaringen in de 'GTO/E', waarin hij als een van de weinige mag meerijden als journalist. Iedere keer als ik het artikel lees krijg ik kippevel ... alsof je zelf meerijdt :D
Specificaties: Turbodruk 1,2 bar, compressieverhouding 7,8:1, 0-100km/u in minder dan 4sec, 650pk, theoretische topsnelheid van 370km/u gebaseerd op de Cw waarde van 0,29 en frontaal oppervlak van 1,85 vierkante meter. pk/gewichtverhouding 1pk voor 1,5kg. Topvermogen bij 7800tpm 288pk per 1000cc cilinderinhoud. Bij 4800tpm wordt een koppel van 667 Newton-meter geleverd.
Wat een aparaat

swatje
13-03-2008, 18:31
Ja ik schrok mij een aap toen ik dat las dat de pinin te koop staat ik kon mijn ogen niet geloven. Een goeie2 jaar geleden was er al een bod op gedaan maar hij was niet te koop dan. En hij was voor geen geld te koop. Ja J. Swaters bezit het grootste Ferrari archief ter wereld. Als je iets niet weet over Ferrari dat je nergens vind hij zal het wel weten. Of iets weten of het echt is zoals een schild hij weet dat. Een Symphatieke mens en zijn dochter ook. Als je mooie foto's wil zien van de pinin en de 166MM Barchetta Touring 0064MM kan je ze bekijken op mijn webalbum de link kan je vinden in mijn profiel.

Erikderaaf
28-05-2008, 19:25
Hier wat foto's van de veiling in Maranello! Wat een spul zeg hee!

Hans, heb je die gele P4 gezien ;)

Erikderaaf
28-05-2008, 19:26
2

Erikderaaf
28-05-2008, 19:27
3

moriaan1
28-05-2008, 19:40
Yep,
had een openingsprijs van 4000 euro, en is uiteindelijk voor ruim 11000 verkocht.
Die 335S van Patrice de Conto (eerste foto's) is voor 10000 verkocht, en het gekke is.... je kunt hem NU nog steeds nieuw bestellen voor het luttele bedrag van 7800 eurokes.
Die 250GTO was helemaal SUPER!

Waanzinnige prijzen, voor waanzinnige modellen. Ik heb vorig jaar de collectie van Swaters bezocht, en mocht ook een kijkje in zijn bibliotheek nemen....ongeloofelijk hoeveel boeken en literatuur de man daar had..... met in het midden een glazen tafel met als onderstel een 275GTB4 neus van draadstaal ....

dhr. Swaters heeft nog veel meer bijzondere items waaronder een 166MM van Michele Conti, een immense 1:43 verzameling met voornamelik BBR's en nog veeeeel meer.

Hans

Michele
28-05-2008, 21:31
Ik vraag me af of ik die gele 412P afgelopen weekend hier in Den Haag bij een juwelier in de etalage heb zien staan... Had de neiging subiet een ruitje in te tikken;)

.

moriaan1
28-05-2008, 22:19
Juwelier? Den Haag?

Heb je een fotootje, ik kan je zo zeggen of het een Patrice de Conto was..
1:8, Patrice heeft maar 1 gele gemaakt, dus dat zou heel bijzonder zijn..

Hans

Michele
28-05-2008, 22:32
Juwelier? Den Haag?

Heb je een fotootje, ik kan je zo zeggen of het een Patrice de Conto was..
1:8, Patrice heeft maar 1 gele gemaakt, dus dat zou heel bijzonder zijn..

Hans

Ding was gesigneerd rechtsonder met een zilveren stift, geen foto helaas, maar ben bijna zeker dat 't 'm is.

Michele
08-06-2008, 13:23
Gistrermiddag even gecheckt, maar het gele 412P model staat inderdaad in de etalage bij een horlogeboer hier aan het Noordeinde in Den Haag, Als decoratie naast een Officine Panerai for Ferrari.

moriaan1
08-06-2008, 13:41
Leuk,
als ik in de buurt kom ga ik zeker even kijken....

Hans

TOTO70_0
08-06-2008, 14:39
Klopt, dat model heb ik gekocht op de veiling in Maranello.

moriaan1
08-06-2008, 15:27
Leuk om hem weer eens te zien, een van mijn alltime Favourites.
Had je de andere PdeC's ook gekocht?
De 312P is volgens een heel bijzondere wijze gemaakt. ( helder resin blok en vervolgens de panelen in kleur gespoten)

Meestal belanden ze in particuliere collecties om ooit weer eens op veilingen op te duiken.
(daar haal ik mijn grote modellen meestal vandaan).

Deze P4 was een heel unieke, volgens Patrick Badot, die ze voor de Conto verkoopt, speciaal gemaakt voor Swaters.
Was best aan de prijs.........evenals de andere P de C's.
De 335S was een leuke winstpakker voor Swaters, nieuw ( en nog steeds leverbaar) voor 7800,-

Swaters heeft er nog veel meer, waaronder zelfs een Conti 166MM, en bijna alle 1:14 Brianza's (hij had er volgens eigen zeggen ong. 15, ik heb er 12), alleen had hij ze voor de volle prijs betaald, en ik (gelukkig) niet.

Hans

TOTO70_0
08-06-2008, 22:20
Leuk om hem weer eens te zien, een van mijn alltime Favourites.
Had je de andere PdeC's ook gekocht?
...
Hans

Nee, alleen die , de andere 2 vond ik niet zo mooi en mijn broer heeft denk ik al 20 jaar de P4 in het rood met een losse motor erbij.
heb ook nog wel het bronzen beeld gekocht.

Tonnie

.

moriaan1
09-06-2008, 18:01
Gefeliciteerd Tonnie!
Die 335S is nog steeds nieuw voor 7800 euro verkrijgbaar, ik weet niet wie hem heeft gekocht, maar hij heeft er ietwat teveel voor betaald denk ik.
De P4 was uiteindelijk wat goedkoper, maar is uiteindelijk meer waard.

Ik had hem in de veilingbrochure van RM zien staan, en herkende hem meteen, heb je ook de vitrine waar hij bij swaters in stond erbij gekregen?

Ben zelf een verzamelaar van Brianza en soortgelijke "oudere" handgemaakte modellen.
Voornamelijk 1:12 en 1:14. Ik ben vorig jaar bij Patrick Badot van minidelta geweest om een 1:12 P3 kit te kopen, hij behartigt de zakelijke belangen van Patrice, en had toen een viertal modellen in huis die ik heb bewonderd, Je reinste kunst!
In het echt kun je pas zien hoe geweldig goed ze zijn

Zo was je P4 tot voor kort in Belgie te zien,
en mijn P4 in 1:12 (net zo zeldzaam)