PDA

View Full Version : 575 superamerica of barchetta

Rosso by Raimondo
21-12-2007, 15:21
Wie heeft er beelden van de 575 superamerica of barchetta waarvan het dak open en dicht gaat. Mag ook een serie tekeningen of fotos zijn. Maar het liefst een filmpje.

.

mavanhaasteren
21-12-2007, 19:26
de 575 barchetta heeft geen dak dus die zal je ook niet vinden
er zijn wel een paar die er een hard top op hebben laten maken.
hier een paar foto's van de 550 Barcetta Pininfarin

mavanhaasteren
21-12-2007, 19:34
en hier een paar van de 575 Superamerik

Rosso by Raimondo
22-12-2007, 15:17
helemaal super die foto's dank je. idd stom van me van de barchett

Reiben
22-12-2007, 19:34
Heeft de Barchetta echt geen plooidak dat eruit kan komen? Dat is iets dat ik helemaal niet wist. Waarom hebben ze dat eigelijk gedaan, die wagen kan je dan toch enkel bij droog weer gebruiken

Greetz

Reibe

RedmondialTCab
22-12-2007, 20:47
of je rijdt gewoon heel hard! :D:D:

mavanhaasteren
23-12-2007, 01:51
Heeft de Barchetta echt geen plooidak dat eruit kan komen? Dat is iets dat ik helemaal niet wist. Waarom hebben ze dat eigelijk gedaan, die wagen kan je dan toch enkel bij droog weer gebruiken

Greetz

Reiben

ik heb net zitten lezen in het boek "Ferrari door pininfarina" en daar staat in dat de 550 barchetta wel een provisorisch dak dat in een foedraal achter de rolbeugel wegewerkt zit heeft maar het de intensie was om een barchetta te ontwerpen naar de stijl van de jare 50-60 Barchetta's
die in die tijd niet meer hadden dan een windschermpje voor en geen rolbeugels

Reiben
23-12-2007, 12:45
ik heb net zitten lezen in het boek "Ferrari door pininfarina" en daar staat in dat de 550 barchetta wel een provisorisch dak dat in een foedraal achter de rolbeugel wegewerkt zit heeft maar het de intensie was om een barchetta te ontwerpen naar de stijl van de jare 50-60 Barchetta's
die in die tijd niet meer hadden dan een windschermpje voor en geen rolbeugels.

Dus als ik het goed begrijp heeft ie wel degelijk een dak voor als het plots zou beginnen regenen? Waarschijnlijk wel geen automatisch maar iets dat je er manueel moet opzetten.
Bedankt voor de info Marcel! Zijn er nog mensen die daar meer over weten? Ik hoor het graag

Greetz

Reibe